Het is een maand later.
Romee POV
"Gijs? Contact!" ik zwaai voor Gijs' gezicht. We zitten op het kleine ballonnetje van Gijs' studentenflatje.
Hij blijft maar staren in de verte. Ik schud hem door elkaar aan zijn schouders. "Sorry," stottert hij zachtjes.
"Godver Gijs wat is er laatste tijd toch met je? Je doet afstandelijk en bent er totaal niet bij met je hoofd Wat is er toch, ga je vreemd?!" Alles komt er wat harder uit dan gewenst, maar hij moet het ook maar een keer weten. Sinds de laatste weken doet hij afstandelijker en is afwezig. Hij laat me het gevoel krijgen dat hij een ander heeft. Waarom zou dit alles anders zijn?
"Ik moet je wat uitleggen..." zegt Gijs terwijl hij nog steeds in de verte staart. "Dat mag ook wel ja!" roep ik iets feller dan bedoeld terug.
Voordat Gijs een paar woorden uit zijn mond laat vallen wrijft hij een keer over zijn ogen"Het begon allemaal een jaar geleden. Weet je nog, toen Denise naar het ziekenhuis moest? Toen je mij tegen kwam." Voorzichtig knik ik. Toen ontmoette hij haar dus, maar ik leg me voor rustig te blijven. "Ik was er niet voor een vriend." Voor een vriendin zeker. "Maar voor mezelf. Ik voelde me al een tijdje slechter. Dus ik besloot dat ik een dokter moest zien. Ze deden een bloedonderzoek en... Daar kwam wat anders uit dan een griepje."
Voorzichtig slik ik. Wat zou hij hebben?
"Ik heb... MS. Mijn spieren vallen dus langzaam uit, één voor één."
Ik begin te huilen en er ontstaan vragen in mijn hoofd. Gaat hij dood? En anders wanneer? Waarom heeft hij me het niet eerder gezegd?
Het enige wat Gijs doet is voor zich uit staren. "Waa-" ik gil uit frustratie en loop naar binnen. Ik ga op de bank zitten en laat mijn tranen gaan. Vragen en boosheid spookt door mijn hoofd.
"Rustig schatje, het komt goed..." "Goed?! MS is een ongeneeslijke ziekte Gijs! Niks komt goed!" Gijs gaat naast me zitten en kijkt me aan. "Blijf bij me. Alsjeblieft, ik kan het je uitleggen." Hij lijkt wel te smeken.
Als ik opkijk zie ik ook een traan langs Gijs' wang lopen. Die laat me nog slapper zijn dan ik me al voel. Ik ga tegen Gijs aan liggen, de enige boosheid die was ontstaan is al weer weggeëbd.
"Ik blijf vechten, hoe dan ook."Denise POV
"Ik ga ophangen, Char is uit binnen een kwartier en die school is niet heel dichtbij. Love you!" "Love you to," ik hang op. Altijd even fijn om Tim zijn stem te horen, ook al is het maar voor eventjes.
Ik wenk nog een blik op de spiegel om mijn outfit te bekijken.Lijkt mijn kont hier niet plat in? Kan het gouden horloge bij mijn zilveren ketting? Het is wel goed. Ik pak mijn schoudertasje waar mijn geld en zonnebril in zitten. Mijn skateboard pak ik los mee. Ik had het een beetje geleerd de laatste maand, maar echt top gaat het nog niet. Ik heb tijdelijk een oud board van Charlotte te leen, dan heb ik er ook een.
Mijn stijl was weer helemaal veranderd. De nogal mainstreem stijl was meer comfy geworden omdat ik nu veel actiever en meer buiten ben. Ik zou ook wel een beetje buiten de band vallen als ik nog hakjes met een handtas droeg.
Mijn contact met de Nederlanders was wat minder geworden, maar zeker niet weinig. Met Romee bel & Skype ik een paar keer in de week, met Tim elke dag en de rest App ik nog een paar keer per week.
Met Charlotte was ik al goede vriendinnen geworden. Ze is afwisselend druk en rustig, soms een ultimate tomboy en de andere keer girly. Haar crush op Brooklyn was er nog steeds. Ze vertelde me intens gelukkig te zijn met iemand van hetzelfde geslacht die haar kon helpen met hem te fixen. Ik geloof dat Brooklyn haar ook wel ziet zitten, maar hij is een beetje cocky soms. Soms gedraagt hij zich echt als het rijkeluiszoontje (wat hij ook is, laten we het niet ontkennen). Zijn ouders runnen een succesvol bedrijf wat handelt in aandelen.
[Hier is Brooklyn wel Brooklyn Beckham van uiterlijk en naam, maar niet in andere dingen. David en Victoria zijn dus geen voetballer en ex-zangeres. Daarom zijn ze dus niet bekend.]Maar dat pappie en mammie geld hebben geeft geen reden voor een ego en af en toe flink katten. Hij is een beetje mysterieus ook. Ondanks alles is hij meestal toch een aardig persoon en is hij behulpzaam.
JE LEEST
Fuck Fame #2
ChickLitHet vervolg van Populair after Nerd 》J.J. Lees dat boek voor je deze gaat lezen. Kan ook los gelezen worden, maar dit kan zorgen voor verwarring. Na een onrustige tijd is er rust in Denise's leven. Oude en nieuwe vrienden, een vriendje en haar d...