Met een fles wodka in Louïse's hand lopen we met z'n allen door de straten van de Spaanse partystad. Allemaal flink bezopen, de nuchtere mensen in de buurt zijn op een hand te tellen. De kudde penguins' waar we behoorlijk op beginnen te lijken zijn de vrolijkste ooit. Random vrolijke kreten komen uit onze monden en we struikelen steeds bijna. Kan ons niet schelen, iedereen moet er juist heel hard om lachen. Niks is grappiger dan iemand die keihard flikkert.
Soms lijkt de alcohol naar boven te komen, maar gelukkig gebeurt het nooit. Hét teken dat er nog wel wat bij kan. Ik loop naar Louïse en grijp de fles uit haar hand. Die zet ik aan mijn mond en klok een groot deel van de inhoud weg. Even daarna voel ik het effect van de drank en word het lichter in mijn hoofd. Daarna brand het licht in mijn keel, wat wel lekker is. Het geeft weer een beetje power om door te gaan.
"Kom!" Bente loopt naar ons toe, tikt ons aan -- we vallen bijna om -- en loopt binnen bij een club. Er komt harde muziek, warmte en flitsend licht uit. Zoals meestal pakken de meiden elkaars handen en trekken ons zo door de mensenmassa heen. Louïse voorop, de schopt het snelst iemand aan de kant. De jongens moeten maar zelf zien binnen te komen, hun zijn niet ons probleem. De mensen in de club waar we ons tussendoor wurmen verschillen van grote, brede kerels tot kleine, ielige mannetjes en meisjes met bitchie hoofden.
Aangekomen bij de dansvloer klinkt er een lied wat ik ken. Geen idee welke, meeschreeuwen kan ik wel. Een andere versie dan ik ken, maar de tekst is hetzelfde.
The girls roll up
Windows roll down
Eyes on us
Jaws on the ground
Watch them go
It's just so funny
We gillen allemaal mee, de meesten kennen de tekst. De anderen doen gewoon alsof ze de tekst kennen en gaan ook helemaal los. Ik zie al wat jongens verlekkerd kijken naar ons damesgroepje, hier doen Bente en Louïse het om.
All around the world, pretty girls
Wipe the floor with all the boys
Pour the drinks, bring the noise
We're just so pretty!
Een van de jongens is al op Bente afgestapt en staat achter haar te 'dansen'. Ze trekt er zich volgensmij niet te veel van aan en gaat gewoon door. Een andere jongen zie ik naar Louïse te lopen en haar een kus geven. Een van de jongens die bij Louïse's chick stond loopt naar Romee toe. Die word fel zo. Ik moet lachen omdat ik al precies weet wat gaat gebeuren en ga maar dansen met Mirella, die ook nog niet lastiggevallen word. Op een veilig afstandje aanschouw ik het tafereel van Romee die de jongen een flinke duw geeft. De jongen kijkt haar uitdagend aan. Samen met Mirella loop ik naar Romee om haar te steunen. "Playing hard to get? I like that babe," zegt de jongen tegen de blonde die tegenover hem staat. "I know fixing girls is try & error, this is a clear error." "Leave bitch," vul ik Mirella aan. Romee werpt hem een krengerige blik toe. De jongen blijkt niet gevoelig voor onze woorden. "She can handle it herself," zegt de brede, gespierde gozer. "Alright, do you want to go away and not bother me? This is not a question." zegt Romee tegen hem. "No," zegt de jongen simpel. Dan wordt de jongen geduwd naar de zijkant. Het gezicht van Gijs staat woest. Snel herstelt de lastigvaller zich weer en duwt Gijs aan de kant. "What's your problem man?" schreeuwt hij. De jongen heeft een Iers accent en door zijn uiterlijk is het een perfecte deelnemer voor Geordie Shore. "I'm also off to you!" schreewt Romee's vriend terug als hij weer rechtop staat. De getatoeerde creep slaat Gijs krachtig op zijn wang waardoor hij naar zijn hoofd grijpt. Daarna loopt de groep van de jongens weg. Behalve de jongen die bij Louïse staat, die blijft. Bezorgd beent Romee naar Gijs toe. "Het gaat wel," mompelt hij. "Doorgaan," oppert Mirella. Ze wordt niet veel anders van de hele situatie rondom het incidentje.
JE LEEST
Fuck Fame #2
ChickLitHet vervolg van Populair after Nerd 》J.J. Lees dat boek voor je deze gaat lezen. Kan ook los gelezen worden, maar dit kan zorgen voor verwarring. Na een onrustige tijd is er rust in Denise's leven. Oude en nieuwe vrienden, een vriendje en haar d...