Et voilà.
Ik bekijk het resultaat van de tutsessie. Full-face make-up, gestijld haar, high-waisted jeans, croptop en hakken.
Charlotte heeft zich vandaag ook opgetut, en haar jongensachtige look nu even achterwegen gelaten. Ze heeft ook een full face en een jurkje aan, wel met sneakers.
We maken een spiegelselfie voor Snapchat die ik op mijn verhaal zet met het bijschrift 'clubbing & char ❤'.
"Hij gaat er spijt van krijgen dat hij je heeft gedumpt," grijnst Charlotte. "Zeker," zeg ik en grijns.
Het liefst zou ik nu in bed gaan liggen en rusten, maar volgens Char was dit beter. Het zal wel.De jongens gaan ook mee. Tot grote vreugde van mijn vriendin; Brooklyn dus ook. Ze is een goed eindje op weg om uit de friendzone te komen. Met haar look nu moet ze zeker Brook het hoofd op hol brengen. Hun interesse is wel wederzijds, denk ik. Hij behandelt haar toch wat specialer dan mij en andere meisjes.
De lampen van Club Flamin branden en muziek speelt. Deze uitgaansgelegenheid staat bekend om dat je als vrouw makkelijk binnenkomt als je er uitdagend genoeg bij loopt en de jongens het hoofd wel eens kan binnenlokken.
Ik kijk de deurwachter verleidelijk aan en zet een subtiel smekende blik op. Charlotte doet hetzelfde waardoor we gratis binnen mogen. Als we de wachter uit het oog zijn verloren geven we elkaar een high-five. "Gelukt!" roepen we blij.Om een beetje los te komen beginnen we meteen met shots. Anders hou ik het geen avond uit. "En remember, geef geen klap meer als je een onbekende lul tegen je voelt schuren!" Giert Char uit van het lachen. "Dat deed-ie nooit!" Gil ik terug - ook proestend van het lachen. "Daar is Brook!" Roept mijn stapmaatje vrolijk. Als een gek zet ze de lege shotglaasjes op de bar en stuift ze op de groep jongens af.
"Guess who's single again?" Roept ze naar iedereen. "Denise?" Vragen veel zich af. "Yas!" roept ze en houdt mijn hand omhoog. Ik probeer er een blije gil te geven. "Ik had altijd al een crush op je, en nu je single bent" zegt Alan, aangezet met een knipoog voor de grap op een overdreven toon. "Awh," zeg ik even theatraal terug. "Kom!" zegt Charlotte en trekt mij mee, waardoor een paar jongens volgen.We bewegen ritmisch op de muziek met het groepje, het tafereel doet me denken aan de vakantie. Maar daar wil ik niet meer aan denken, nu niet - het doet me denken aan Tim en Romee.
Een uurtje en zo paar drankjes later voel ik een jongen achter me. Ik draai me in zonder hem een klap te verkopen - applaus - en probeer zijn gezicht te bekijken. Ik zie niet veel, maar wat ik zie is knap. "Hi!" Zeg ik. "Hi, looking good, babe" zegt de jongen. Voordat ik een bijdehande opmerking wil gaan maken over dat hij me waarschijnlijk amper ziet, besluit ik dat het misschien beter is als ik de opmerking voor me houd. "Thanks," zeg ik in zijn oor en ga mee in de uitdagende dansstijl. Steeds meer komen we bij elkaar en uiteindelijk zoent hij me.
Long time ago dat ik zoende.Ik heb überhaupt nog nooit (vrijwillig) met een andere jongen gezoend dan Tim. Nooit.
Deze jongen zoent gevoelloos en lustig, maar misschien had ik dat ook wel nodig.
Ik maak me los van de jongen en kijk hem aan. Nu is het kinda awkward. Ik knipoog een keer en loop dan naar Charlotte. "Lekker bezig meid!" schreeuwt ze boven de muziek uit. Nu vind ik het wel weer goed qua jongens. It's girlsnight!•••
Met barstende koppijn wordt ik wakker. Potjandorie.
Gelukkig alleen in mijn eigen, zachte bed.
Gisteravond was er tot in de kleine uurtjes doorgefeest. Meer jongens dan een heb ik niet gezoend en heb het gezellig gehad met mijn vrienden. Ik wil niet, maar ik moet naar mijn werk. Ik heb een baantje als barista in een cafeetje, die waar ik ben geweest met Charlotte.
Ik bekijk mijn hoofd in de badkamerspiegel. Het ziet er niet al te aangenaam uit, maar okay, let's make the best out of it.
Voor uiterlijk op mijn werk zijn stenge regels; zo moet je een wit blousje dragen, een normale spijkerbroek (niks korts, gekleurd of gescheurd), geen hoge hakken en haar in een knot. Qua make-up mag je niet te hard gaan. Een Kim-K geïnspireerde contour valt waarschijnlijk niet zo in de smaak en een giga eyeliner wordt ook niet zo gewaardeerd. Verder dragen wij werknemers altijd ons schoentje. Met mijn collega's kan ik overigens prima overweg, mijn vrienden zijn het niet.
Ik werk mijn wallen weg met concealer, doe bb-cream op om alles mooi egaal te krijgen, zet mijn wenkbrauwen een beetje aan, doe flink wat mascara en lipbalm om. Zo zie je vrij weinig van dat ik niet langer heb geslapen dan 4 uur.
JE LEEST
Fuck Fame #2
ChickLitHet vervolg van Populair after Nerd 》J.J. Lees dat boek voor je deze gaat lezen. Kan ook los gelezen worden, maar dit kan zorgen voor verwarring. Na een onrustige tijd is er rust in Denise's leven. Oude en nieuwe vrienden, een vriendje en haar d...