25.

221 18 0
                                    

time skip maanataille

Joonaksen pov.

Olemme Nikon kanssa odottamassa tuota öö...Aleksia kai. Jos muistan nimen oikein. Olimme päättäneet että voisimme pyytää anteeksi meidän kusipäsitä ajatustamme, tai no minä olin ja uhkasin Nikon siihen mukaan sillä uhalla että en enää hengaisi hänen kanssaan jos tuo ei lopettaisi. Olin nimittäin nähnyt viikonloppuna mun serkkuja. Yksi mun serkuista oli päässyt osastolta vain näitä juhlia varten. Hänen nimensä on Elisa. Olimme juhlissa paljon Elisan kanssa koska muut serkut ovat meitä paljon nuorempia. Elisa kertoi miten häntä oltiin kiusattu ala-asteelta saakka ja se oli johtanut hänellä vakavaan anoreksiaan. Silloin mulla oli alkanut hälytyskellot soida miten en ollut tullut ajatelleeksi.

    Pian näimme tuon blondin (En muista oonko sanonu Alluu täs kirjaks blondiks ja mustahiuksisek mut nyt se on blondi) saapuvan koululle. Jätin Nikon taakseni ja juoksin tuon luo. Poika näytti todella varautuneelta eikä päästänyt minua lähelle itseään. "Aleksi tiiän ettet voi välttis antaa anteeks mut oon ihan helvetin pahoillani mitä oon tehny sulle toivon ettei sul oo tullu siitä mitää vakavaa. Ja kun tiedän et mietit et tää on kuitenkin kusetusta nii ei oo mun serkku sai mut viikonloppuna tajumaa mitä oikeesti teen, se sairastaa vakavaa anoreksiaa kiusaamisen takii enkä haluu et ketää muu joutuu kärsii samaa kohtaloo" sanon tuolle suoraa. "Okei tuli selväks öö...Oliks sä Joonas?" tuo varmistaa. "Juu Joonas mut sanotaan myös Porkoks" vastaan tuolle. "Joo nii Joonas tuli selväks ja saat anteeks mut varmaa ymmärrät et vaikka kuinka haluaisinki nii en voi luottaa suhun ja kans hengaamine voi olla aika hankalaa mut voidaa sitäki sit joskus harkita ku oon eka varma ettei tää jatku" Aleksi sanoo. "Okei kiitos Aleksi. Saanko halin vai haluutko et pysyn kaukaa?" varmistan tuolta. "No en kyl halii haluu antaa, ei sillee et en luottais mut en vaa oo sitä tyyppii mut rauhan sovinnoksi voidaan hyvin kyllä kätellä" Aleksi ehdottaa. "Juu toki ja sori en tullu ajatelleeks et kaikki ei välttis oo sitä tyyppiä et halitaan kaikkia vastaan tuljoita" vastaan Aleksille hieman naurahtaen ja ojennan käteni. Aleksi puristaa kättäni reippaasti. (Okei toi kuulosti tyhmältä) 

     Seuraaan miten Aleksi jatkaa matkaansa ja tulee kohta Nikon kohdalle. "Aleksi" Niko huudahtaa jotta saisi tuon huomion. Tietenkin poika säikähtää ja ottaa pariaskelta poispäin Nikosta. "Ei sun tarvii pelkää olin vaa tulos pyytää anteeks sitä mitä ollaa tehty sul Porkon kaa" Niko sanoo tuolle. "O-Okei" Aleksi vastaa. Joo no tiedän ettei Niko oo kovin hyvä näissä tilanteissa, mut vois se silti vähä tsemppaa. "Saanko anteeks" Niko kysyy tuolta. "J-Joo" Aleksi vastaa edellee hieman epävarman kuuloisena. Pian kuulen juoksu askeleet takaani ja Olli juoksee ohitseni Aleksin luo. "Moi" tuo sanoo Aleksille. "Moi" Aleksi vastaa. Huomaan tuon pienen käden puristuksen jonka jälkeen Olli sanoo Aleksille: "Mennää tonne syrjempää" Tuo on ilmeisesti Aleksin viestitys keino miten kertoo ettei tässä tilanteessa oo nyt hyvä olla. Tiesin ettei Aleksin oo hyvä ollaan oltu liian pitkään liian paskoja sille.

---------------------------------------

Täs nyt eka luku porkon näkökulmast. Mikä mp?

Alone Against All (BC fan fiction)Where stories live. Discover now