Berru'dan
Güneşin yüzüme çarpmasıyla yönümü çevirip uyumaya devam ettim. Ta ki odanın kapısı açılana kadar. Annemin ince sesini duydum.
"Kızz kalk hadi akşam oldu" ince sesi ile yüzümü buruşturdum. Battaniyeyi başıma kadar çekip yatmaya devam ettim. "Bak şuna beni hiç dinliyor mu" yanıma doğru geldiğini ayak seslerinden anlamıştım. Yüzümdeki battaniyeyi çekti "kalk bu gün yapacak çok iş var" sinirle üzerimdeki battaniyeyi attım
"Bizim ne zaman işimiz yok ki zaten!" Annem şaşırmış gibi eli ile ağzını kapattı "bu kız daha bu yaşında söyleniyor, benim yaşıma gelince nasıl olur Allah bilir" ayağa kalkıp dolaba doğru gittim "Sana benzerim işte" ayağındaki terliği çıkarınca gülerek teslim oldum "tamam birşey demedim"
Mutfakta kahvaltı hazırlayan anneme yardım ediyordum. "Domatesleri doğra sen gerisini ben hallederim" uykulu olan gözlerimi ovuşturdum, yıkadığım domatesleri doğradım. Doğrarken gözlerim uykudan kapanıyordu. "Kızım bu nasıl domates doğramak, biri çok büyük biri çok küçük" domatesleri annemin yanına indirdim. "Uykumu alamadım kii" domatesleri alıp doğramaya başladı "iyi sen git masayı hazırla" söylene söylene mutfaktan çıktım. Arkadan annemin bağırış sesini duydum "Seni alacak adama acırım ben"
Masada oturmuş ailecek kahvaltımızı yapıyorduk. Babam çayını bitirirince çayını yenilemek için ayaklandım. "Otur kızım otur" kalktığım sandalyeye tekrar oturdum. "Kızım okulların açılmasına az kaldı, açılmadan kızlarla toplanıp okulu temizleseniz olur mu?" Elimdeki çay bardağını masaya indirdim "tabi baba hallederiz biz" babam gülen yüzü ile masadan kalktı. Anneme doğru döndü "ben bugün geç gelebilirim işler birikmiş onları hallederim." Annem onu onayladığında benim ve Mehmet'in saçlarına öpücük bırakıp çıktı.
Kızlarla kol kola girmiş okula doğru gidiyorduk.
Ayşe, "Ay acaba öğretmeni de görür müyüz?"
Hülya, "Bence görmeyiz"
Aysel, "Niye görmeyecek mişiz?"
"Bence de görmeyiz haberi vardır temizlik yapacağımızdan orda değildir."
Ayşe, "Bizim deli Kadriye görmüş dibi düşmüş"
Aysel, "Evet çok yakışıklıymış"
"Deli Kadriye nin herkese dibi düşüyor"
Hülya, "Hem yakışıklı olsa ne olacak nikahınıza mı alacaksınız?"
Ayşe, "Belki alacağım"
Sohbet ederken okula vardığımızın farkında bile değildim. Okul bahçesine girince hiçbir şeyin değişmediğini gördüm.
Hülya, "Ee bu kapı kilitli."
Aysel, "Nasıl ya haberleri yok muydu?"
Ayşe, "Evi hemen yan tarafta bence Berru anahtarı istemeye gitsin"
"Banane ben niye istiyormuşum sen iste"
Aysel, "Hadi hadi git, hissediyorum bu sefer kısmetin çıktı"
"Aysel bunu gördüğün veya bahsi geçen her erkek için söylüyorsun"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SENSEDİM
RomanceAilesinden, kimliğinden kaçmak isteyen Arman öğretmen olur ve sıkıcı şehirden güzel bir köye yerleşir. Sevdiği kızla evlenme hayalleri kurarken ne geçmişi ne de düşmanları onun peşini bırakmaz. Babasının kirli geçmişinin bedellerini o öder. En kötü...