Okul çıkış saati yaklaşıyordu. Neden heyecanlanmıştım bilmiyordum ama bir an önce gitmek istiyordum. Bana ne vereceğini merak ediyordum. Eğer gitmezsem kesin kırılırdı. Onu neden düşündüğümü de bilmiyordum. Ne verebilirdi ki en fazla?
Saçlarımı taradım. Sonra aynanın önünde duran, babamın hediye ettiği taşlı tokayı aldım. Normalde bu tokayı özel günlerde takar ve zarar gelmesin diye saklardım. Ama niyeyse bu gün takmak istemiştim. Yani içimden öyle gelmişti. Tokayı kutusundan çıkartıp taradığım dalgalı saçlarıma taktım ve odadan çıktım.
"Anne ben çıkıyorum."
"Sen niye süslendin böyle?" Kaşlarını çatarak sorduğu soruyla afalladım. Ne süslenmesi en fazla bir iki şey yapmıştım.
"Ne süslenmesi anne?"
"Saçlarını böyle özenli yapmışsın üstelik sen o tokayı düğünlerde bile takmaya kıyamazdın?"
"Canım istedi taktım anne. Ne yapayım takmayayım da çürüsün mü kutusunda."
"Yok yok sende birşeyler var, otur evde ben almaya giderim Mehmet'i."
"Ya anne ne olacak bende? Gidiyorum işte, hem biraz bende açılıyorum yürüyüş iyi geliyor."
"Yaa öyle mi?"
"Öyle valla, ara sıra sende çık da nefes al."
"Doğru diyorsun yürümek iyi gelir bana, sen de otur şimdi yerine ben gidiyorum."
"Yaa anne ben gideyim."
"Bana bak sen bu kadar ısrar etmezdin?" Sonra birşey anlamış gibi aceleyle yanıma doğru geldi.
"Kızzz yoksa sen biriyle mi görüşüyon?"
"Yok artık anne! Kiminle görüşeceğim? Hem sen bilmez misin beni?"
"İyi madem öyle diyorsun otur evinde!"
Annemin kapıyı çarpıp gitmesiyle şaşkın şaşkın ardından baktım. Neden ani tepki vermişti böyle? Ayaklarımı yere vura vura odama gittim. Saçımdaki tokayı çıkartıp aynanın önüne koydum, saçlarımı topladım.
"Ne var yani biraz kendime baktıysam? Milletin kızı neler yapıyor ya. Benim annem de saçımı süslesem biri var diyip duruyor! Sanki kendisi babamla böyle tanışmamış gibi konuşuyor!"
Yatağa oturup bıkkınca konuştum. "Off tam da zamanıydı sanki. Adam bilerek gelmediğimi sanacak."
Kapının çalmasıyla ayaklandım. Ayşe'yi görmemle kapıyı sonuna kadar açıp içeriye davet ettim.
"Kızım okul çıkışına beraber gideriz diye kapının orda bekliyordum, annen çıktı ona sordum. Siz ne işler karıştırıyorsunuz falan dedi. Noldu tartıştınız mı?"
"Evet, neymiş okula giderken süsleniyormuşum yoksa biri mi varmış!"
"Oha sen okula giderken süsleniyor musun?"
"Of Ayşe ne süslenmesi saçıma şu tokayı taktım diye"
"E tatlım sen bu tokayı özel günlerde bile takmazsın. Yoksaaaa-"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SENSEDİM
RomanceAilesinden, kimliğinden kaçmak isteyen Arman öğretmen olur ve sıkıcı şehirden güzel bir köye yerleşir. Sevdiği kızla evlenme hayalleri kurarken ne geçmişi ne de düşmanları onun peşini bırakmaz. Babasının kirli geçmişinin bedellerini o öder. En kötü...