35 - Duman

19 2 0
                                    

Berru'dan

Bana verilen en kapalı elbiseyi seçtim. Diz üstü yırtmacı olsa da dekoltesi fazla değildi. Lacivert elbiseme uygun takıları taktım. Saçlarımı omuzlarımı kapatması için açık bıraktım.

Odadan çıktığımda yan odaya giren Yıldız'ı gördüm. Çok defa şarkılarını dinlemiştim. Televizyonda da çıkıyordu. Beni görünce yanıma geldi. Üstümdeki kıyafetleri inceledi.

"Misafir misiniz?"

"Hayır, burada çalışacağım. Bugün başlıyorum."

"Öyle mi? Bu odada ne yapıyorsun?"

"Şebnem hanım bu odayı bana verdi. Burada kalacağım."

Şaşırsa da belli etmek istemedi. "peki. Birazdan sahnem başlayacak, kuaför hangi cehennemde sorar mısın?"

"Tabii. Ama kime sorayım?"

"Hayatım çalışanların birine sor işte. Hadi bekliyorum."

Sahnenin arkasından çıkıp etrafa göz gezdirdim. Çok kalabalıktı, neredeyse boş masa yoktu. İçecek servisi yapan Zeynep'i gördüm. Bana baktığında el hareketiyle onu yanıma çağırdım.

"Zeynep, Yıldız hanım kuaförü soruyor."

"Aa ona söylemediler mi? Kuaför bugün gelemeyecekmiş."

"Nasıl olacak peki?"

"Şebnem hanım çok sinirliydi, soramadım. Bir gün de kendi yapsın dedi, bağırdı, çağırdı gitti."

"Ben yanına gideyim o zaman."

Masaların yanından geçip sahnenin arkasındaki odalara ilerlerken birinin bana seslendiğini duydum.

"Merhaba güzel bayan, bize eşlik etmek ister misiniz?"

"Teşekkür ederim ama ben misafir değilim."

"Yenisiniz o halde. Ben sık sık gelirim de, sizi ilk defa görüyorum."

"Evet, öyle. Müsadenizle."

"Belki içecek birşeyler getirirsin?"

"Arkadaşım ilgilenir. Kusura bakmayın gitmem lazım."

Sonunda masadan ayrılıp sahnenin arkasına gittiğimde Yıldız hanımın söylene söylene saçını taradığını gördüm. Kapıyı çalıp içeriye girdim.

"Yıldız hanım kuaför bugün gelemeyecekmiş."

"O ne demek! Hangi cehennemdeyse çıksın gelsin. Derhal!"

"Şebnem hanım bugünlük idare edebileceğinizi düşünmüş."

"Kafayı yiyeceğim. Ben ne anlarım?"

Sıkıntıyla taradığı kabarık saçlarını görünce ona yardım etmek istedim.

"Size yardım etmemi ister misiniz?"

"Anlar mısın? Saçtan, makyajdan?"

"Elimden geldiğince."

"Of. Tamam."

Arkasına geçtiğimde saçını inceledim. "Saçınız çok kabarık, kısa sürede şekil almaz. Topuz yapalım."

"Peki, çekmecemde süs vardı onları da takarız."

Saçlarını topuz yaptığımda verdiği süsleri takmaya başladım. Makyajı da olabildiğince kıyafetine uygun yapmaya çalıştım. İşim bittiğinde aynaya döndü. Uzun uzun inceledi.

"Yanii, idare eder."

Kaşlarımı kaldırdığımda sözünü değiştirdi. "Tamam tamam iyi olmuş."

SENSEDİMHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin