Bab 34

72 4 0
                                    

Habis tu macam mana diorang boleh kahwin? Soal Meor.

Kerja we. Kan bila free abang cite. Balas abang razak..

Adui tergantung la pulak. Kata Meor, Ejo, Wan dan pian.

Dah-dah kerja. Kata ijam.

Pian termenung panjang.

Tepat pukul 1.05 tengahari Amy rakan sekerja Azlan pun mengalunkan azan.

Azlan pun mengetuai solat zohor berjemaah dikalangan rakan sekerjanya.

Selesai solat Azlan berteleku disejadah memuji kebenaran Tuhan. Hatinya terdetik untuk menghubungi Atikah.

Assalamualaikum sayang.

Waalaikumusalam abang dah solat? Tikah baru selesai solat. Tikah kat pejabat SAM hari ni. Nak siapkan anggaran perbelanjaan untuk beg bantuan. Abang dah makan tanya atikah.

Alhamdulillah abang pun dah solat cuma belum makan tengahari. Sekejap lagi abang makan. Semalam masa abang video call kak Zu tikah dah tertidur. Jadi abang tak nak la kacau. Bagi sayang berehat.

Sori abang. Tikah sekarang kuat betul tidur. Pantang dok saja. Mesti tertidur adu atikah dibalas senyuman dari Azlan.

Mana tak mengantuk asyik sibuk kerja situ sini tu yang cepat letih. Balas azlan.

Tikah tak ambil pun kerja luar sekarang tak larat cepat mengantuk. Tengahari lepas bawa balik kak Zu. Tikah makan dulu kat rumah dengan anak-anak pastu tikah solat dan tidur sekejap. Tak boleh la abang tak tidur nanti sampai tempat kerja mesti mengantuk kalau tak ada pesakit adu tikah.

Baguslah kalau macam tu. Kalau tikah tak larat. Nanti abang cari pembantu rumah ye untuk bantu tikah kat rumah. Lagipun dulu masa kak Zu tak sihat dan abang kerja pembantu rumah la yang jaga budak-budak tu. Sejak adik masuk sekolah abang dah tak upah pembantu. Kata Azlan.

Ikut abang la. Tikah rasa tak payah. Sebab pak banyak bantu kami kat rumah tu. Anak-anak pun dah boleh diharap masing-masing dah tahu tugasan masing-masing. Jawap atikah.

Betul ke ni? Tak apalah kalau sayang rasa perlu pembantu rumah bagitau nanti balik abang carikan. Kata azlan.

Sayang thanks sebab bantu abang jagakan kak Zu, pak dan anak-anak. Kata azlan.

Sama-sama abang keluarga abang kan keluarga tikah jugak. Meringgan beban suami tu pun salah satu tanggungjawab isteri. Balas atikah.

Sayang tak nak share apa-apa dengan abang? Tanya Azlan.

Oh ye, Abang. Petang ni tikah nak kena ke hospital hantarkan Nisa makan malam. Jawap atikah

Kenapa tak bagitau kat abang apa yang berlaku. Tanya azlan.

I'm sorry abang. Tikah terbiasa dengan cara buat perkara baik tapi tak hebohkan pada sesiapa.. balas tikah.

Abang tau tu, tapi sebagai suami abang mintak tikah maklumkan pada abang macam mana tikah maklumkan pada ayah kemana tikah pergi. Abang tak halang kalau perkara baik tapi kadang kala sesetengah perkara tu kita tak boleh ambil mudah. Tikah ingatkan kecerderaan kat bahu belakang tikah tu. Abang tak nak berulang kembali. Pesan Azlan.

Tikah mintak maaf abang. Tikah janji tak buat lagi. Kata Atikah.

Abang sentiasa maafkan tikah selagi perkara tu tak langgar syariat Islam. Kata Azlan.

Terima kasih abang.

Sama-sama sayang nanti kita sambung lagi ye dah nak dekat pukul 2.00petang ni abang nak pergi makan pastu masuk kerja semula. Kata Azlan.

Bidadari kamiWhere stories live. Discover now