Bab 42

77 6 0
                                    

Selesai mengemas dan menemani  Zulaikha tidur baru lah azlan ke bilik atikah. Malam ni giliran dia dengan atikah.

Adui kenapa dia pakai aku. Bisik hati azlan dah la seksi.

Azlan malas nak berlengah terus ke bilik air kan lain jadinya melihat atikah dalam keadaan itu.

Abang maaf tikah pakai baju abang. Ni perut tak selesa. Adu atikah. Dia terjaga kerana rasa ingin buang air kecil kebetulan azlan baru sahaja siap menunaikan solat witir.

Ya Allah kesian isteri abang ni, esok kita shopping nak. Untuk tikah abang tak pernah belikan apa-apa pakaian sejak kita kahwin kata azlan. Sambil berbaring disebelah atikah.

Tak apa abang tikah faham. Kata tikah yang baru membaringkan tubuh selepas  selesai membuang air kecil.

Tikah tolong jangan selalu tolak perlawaan dan pemberian abang boleh tak. Ini tanggungjawab abang menyediakan makan pakai tikah. Tegur azlan.

Tikah suka pakai baju abang. Selesa masa tidur. Kata atikah perlahan.

Tikah buat abang...

Terima kasih kak kiah tolong jagakan budak-budak ni. Kata mereka.

Azlan membawa atikah dan Zulaikha pergi bersiar-siar bersama. Kebetulan hari ini sabtu, kak kiah dan abang mamat nak pulang ke kampung petang esok dapat lah mereka tolong menjaga empat beradik itu.

Zu, ada nak ke mana-mana? Tanya azlan disebelah.

Zu ikut abang dengan tikah je. Cuba abang tanya tikah.

Tikah kita nak ke mana ni tanya azlan.

Tikah ikut je apa yang abang plan. Nanti dah sampai kejutkan tikah ye. Kata atikah yang duduk dikerusi belakang pemandu. Memang tak lah dia duduk sahaja. Tidurlah aktivitinya.

Tikah. Ya Allah kita baru nak tanya dia dah tidur kata azlan.

Pembawakan tikah ni. Abang perasan tak samakan abang masa saya dulu. Tegur Zulaikha.

Itulah. Abang pun pelik. Time buat kerja elok je dia. Cuba dok saja tidur lah jawap ye. Kata azlan.

Dulu kalau Zu 24 jam nak cantik je. Pantang betul bau busuk mesti muntahkan abang, nak masak pun tak boleh. Tikah ni dia ok je. Cuma makanan yang dia suka daging, jambu tu semua baik untuk bayi. Tak banyak ragam.

Betul tu. Semalam tikah kata baju dia tak muat kat bahagian perut. Itu yang hari ni abang ajak Zu dengan tikah beli baju. Tak lama lagi nanti pak nak nikah. Alang-alang keluar ni mana berkenan boleh kita beli barang pak sekali. Kata azlan.

Betul jugak tu abang. Kata Zulaikha.

Akhirnya mereka sampai ke Shopping mall.

Tikah bangun dah sampai. Kata azlan.

Emm.. ye abang. Kata tikah.

Tikah jalan, abang boleh tolak kerusi roda kak Zu. Nak apa-apa nanti bagitau lah. Kata azlan. Ada nak pergi mana-mana tak?

Takde.

Kalau tak ada ikut abang lah ye. Kata azlan. Dia pun membawa kedua isterinya ke kedai emas. Setiap seorang dibeli gelang tangan bentuk mengikut pilihan mereka sendiri.

Thanks abang kata Zulaikha.

Your welcome Zu.

Abang terima kasih ye. Susahkan abang je belikan gelang pada tikah. Tikah doa Allah gandakan rezeki abang. Aamiin.

Aamiin. Jom kita gerak banyak lagi tempat nak singgah ni. Kata azlan.

Panggung wayang. Abang ni Zu memang lama tak tengok wayang. Thanks abang.

Bidadari kamiWhere stories live. Discover now