Firdaus dan Macro bangun dari jatuhnya. Mereka bangun dengan harapan untuk menewaskan Lynxia agar dia tidak dapat menakluki Buana Mergastua.
“Hihihi!! Mergastua harapan terakhir untuk puak laut. Biar Aku tewaskan dengan tuannya sekali!” Kata Aparri dengan angkuh.
“Yakin??” Soal Macro dengan yakin. Firdaus yang berada di belakang Macro juga menunjukkan semangat lawan yang hebat.
“Wahh... Walaupun sudah tiada harapan... Korang masih lagi bersemangat. Bagus!! Semangat beginilah yang Kita mahukan!” Kata Aparri yang sedang dikawal Lynxia itu.
“Senyap! Kuasa pengklonan!” Kata Macro dengan perasaan geram.
Macro lompat ke langit. Dia mengumpul kesemua kuasanya. Dirinya mengeluarkan sepuluh lagi dirinya yang lain.
“Macro! Bebola elektrik gergasi!” Arah Firdaus.
Kesebelas tubuh Macro itu mengangkat tangannya ke atas. Tangan-tangan itu menghasilkan sebelas bebola gergasi berkuasa elektrik itu.
“Maafkan Aku Aparri.. Rasakan ni Lynxia!” Jerit Macro dengan kuat. Kesebelas bebola elektrik gergasi itu dibaling ke arah Aparri.
“Tumbukan daun!” Jerit Aparri.
Aparri sempat menghasilkan sebuah tangan gergasi yang diikat dengan daun-daun. Tangan itu menumbuk salah satu tubuh Macro itu.
“Arghhh!!” Jerit Macro.
Tepat sangkaan Aparri, tubuh Macro yang ditumbuk itu adalah tubuh Macro yang asli. Dengan serta-merta sepuluh tubuh Macro yang lain itu hilang. Serangan bebola elektrik gergasi itu terbatas. Akibat tumbukan daun itu, Macro pengsan dan jatuh ke bumi.
“Macro!!!” Jerit Firdaus lagi. Firdaus melutut ke bumi. Dia kelihatan tidak lagi mempunyai harapan.“Heh... Kau putus asa?? Betul sangkaan Aku, Pahlawan Buana Mergastua lemah! Tidak sekuat Pahlawan Dimensi..” Kata Aparri. Suara yang keluar dari percakapan Aparri itu adalah suara lunak Lynxia.
“Aku berikan kau dua pilihan. Pulang semula ke dimensi kau ataupun sambung berlawan!” Suara Lynxia itu berkata.
“Aku takkan putus asa!” Balas Firdaus.
“Aku dihantar ke sini untuk melindungi dimensi ini... Tidak semudah itu untuk Aku menyerah kalah!” Kata Firdaus lagi.
“Kau yakin? Manusia yang tiada apa-apa kekuatan nak bertarung dengan seekor mergastua yang hebat?” Soal suara Lynxia itu lagi.
“Siapa kata??” Kata Firdaus.
Firdaus menyentuh pedang yang berada di baju perisainya. Dia mengeluarkan pedang itu dari sarungnya.
“Walaupun Aku tiada apa-apa pengetahuan tentang pengendalian pedang.. Aku tetap takkan mengalah!” Kata Firdaus lagi. Tiba-tiba...
Cahaya biru menyinari pandangannya. Cahaya itu muncul dari tubuh Akuana. Akuana terbang ke langit. Dia mendekatkan dirinya dengan lautan bergelora. Tubuhnya yang berada disebalik cahaya itu berubah bentuk. Ekornya menjadi lebih panjang. Kaki dan tangan juga menjadi lebih panjang dan kurus. Tubuhnya membesar dan terbentuk dengan cantik. Cahaya itu perlahan-lahan menghilang. Susuk tubuh baharu Akuana muncul. Tubuhnya kelihatan sangat cantik. Bulunya yang dahulu berwarna kelabu muda itu berubah menjadi putih dan biru muda.
“Aku, Marrina!” Kata tubuh baharu Akuana itu.
“Jangan kau berani sentuh Fir!” Jerit Marrina.
“Akuana..” Bisik Firdaus dengan perlahan.
“Wahh!! Semakin menarik pertarungan korang!” Kata suara Lynxia itu.
YOU ARE READING
Beast
FantasyBeast [ Complete ] Book 1 'The Initials Of Sahmura Heroes' Empat orang remaja telah terperangkap di sebuah kehidupan yang bernama Buana Mergastua. Sebuah kehidupan yang indah dan menakjubkan, kehidupan yang penuh dengan magik. Terpanah dengan keinda...