Luku 77

296 28 19
                                    

~Aleksi~

Herään kun joku kolistelee jotain ympärilläni. Avaan silmät ja näen hoitajan. "Huometa Aleksi, miten nukuit?", hoitaja kysyy. "Itseasiassa aika hyvin.", sanon. "No hyvä, mäpä autan sut nyt parempaan asentoon.", hoitaja sanoo ja säätää sänkyäni, jotta olen enemmän istuvassa asennossa. Nyt on helpompi ainakin syödä. "Sä sait äsken kipulääkettä ja tässä ois sulle nyt aamupalaa, syö mitä jaksat. Ja soita tuota nappia aina jos on joku hätä tai kysyttävää.", hoitaja sanoo. "Okei." vastaan ja alan syömään. "Mun pitää jatkaa kierrosta, mut joku tulee sit hakemaan ruoka-astiat pois hetken päästä.", hän vielä sanoo. "Juu.", sanon, jonka jälkeen hoitaja poistuu huoneesta.

Sain syötyä ja kurottaudun ottamaan puhelimen sivupöydältä. Onneksi tässä on edes vähän akkua, kaippa joku minulle laturin voi tuoda. Puhelimeeni on tullut viesti porukoiltani, sekä Tommilta. Vastaan niihin ja laitan Ollille viestin. En viitsi soittaa hänelle, koska luultavasti hän on vielä nukkumassa. Nyt on vielä nimittäin aika aikaista ja hän joi sen verran paljon eilen, että luultavasti herää vasta joskus iltapäivällä mukavassa krapulassa.

Selaan hetken aikaa someja ja pelaan jotain puhelin peliä, kunnes hoitaja tulee  huoneeseen ja kerää astiat pois. "Lääkäri tulee 10 min päästä käymään.", hän toteaa mennessään. Mietiskelen hetken asioita, kunnes lääkäri tulee luokseni. Juttelemme hänen kanssaan hetken aikaa ja hän tekee joitain testejä, kunnes auttaa minut takaisin makuulleen ja lähtee pois. Minua väsyttää aika paljon, joten painan silmät kiinni ja taidan nukahtaa nopeasti.

-

Herään kun joku herättelee minua ja avaan silmiäni. Näen Tommin vieressäni ja samalla ovelta kuuluu koputus ja sisään astuu pari poliisia. "Hei, sinä olet varmaan Aleksi?", toinen poliiseista toteaa kysyvästi. "Joo.", vastaan. "Okei minä olen Aatos ja tässä on Tuomas, me tutkitaan sun tapausta ja meillä ois muutama kysymys sulle.", poliisi sanoo. "Okei.", vastaan. "Valitettavasti meidän pitää pyytää teitä hetkeksi poistumaan tuohon ulkopuolelle.", toinen poliiseista toteaa Tommille. "Okei, mäpä sit meen tohon käytävälle odottelemaan.", Tommi sanoo ja poistuu huoneesta. Juttelen hetken poliisien kanssa, kunnes he lähtevät ja Tommi palaa takaisin huoneeseeni.

Tommi tulee istumaan sänkyni vieressä olevalle penkille. "Terve Aleksi, mikä olo?", hän kysyy. "Terve Tommi ja itseasiassa ihan hyvä, vaikka onhan tässä ehtinyt jo tälle päivää tapahtua kaikenlaista. Ensin heräsin aamupalalle ja pääsin sänkyyn istumaan, sit selasin puhelinta, sen jälkeen kävi lääkäri tekeen jotain tutkimuksia ja jutteleen mulle, sekä autto mut takas maaten. Niiden jälkeen nukahin ja sit heräsinkin sun herätelyyn ja jutteleen niille poliiseille ja nyt ollaan tässä.", selitän. "Hyvä, et olo on ihan hyvä.", Tommi toteaa ja jäämme juttelemaan kaikenlaista.

-

Jossain vaiheessa Tommi lähtee, saan ruokaa ja lissää lääkettä, lääkäri tutkii taas jotain, pääsen kokeilemaan pystyssä olemista ja normaalisti vessassa käymistä, joku terapeutti käy luonani ja kaiken tämän jälkeen olen todella väsynyt ja nukahdan. Herään jossain vaiheessa, kun kuulen huoneessani itkua. Availen silmiä ja näen sängynvieressä toisella puolella äitin ja toisella isin ja Leonin. Huomaan myös että he olivat tuoneet minulle mm. kuulokeet ja laturin, ihanaa puhelin on laitettu jopa latautumaan jo.

"Terve Aleksi, mikäs olo?", äiti kysyy. "Terve, just nyt ihan hyvä, mut väsynyt edelleen.", vastaan. "Mitäs sä oot tänään tehnyt?", isi kysyy, samalla kun yrittää rauhoitella Leonia. "Kerron kohta, mut voinko mä pitää nyt Leonia hetken? Ja kertokaa te eka missä Olli on ja miten se voi.", sanon. Äiti selittää jotain Ollista, samalla kun isi ojentaa Leonin minulle. Alan hymyillä, keinutella poikaa ja silitellä sen kasvoja ja hiuksia rauhassa. Äidin lopetettua selittämisen alan myös hiljaa hyräillä ja laulaa Leonille ja pian hän jo nukahtaakin syliini. "Aleksi sä oot kyl oikeesti joku vauvakuiskaaja.", äiti kuiskaa. "No en nyt sanos.", totean hymyillen ja alan selittää vihdoin päivän tapahtumista ja juttelemme vähän kaikesta muustakin.

Jossain vaiheessa porukat lähtevät ja minä saan taas ruokaa. Ruoan jälkeen katselen puhelimelta netflixiä ja youtubea, sekä selaan someja ja viestittelen muille. Ollille en pysty, koska hän on puhelinkiellossa kuulemma. Havahdun kun minua alkaa sattua aika paljon, joten painan kelloa. Hoitaja tulee huoneeseen ja kerron hänelle että minua sattuu. Pian huoneeseen tulee lääkäri joka ensin tutkii hetken jotain, kunnes saan taas lisää kipulääkettä ja sen jälkeen nukahdan.

__________

Sanoja: 649

3 lukua jäljellä, vähiin alkaa käymään...

Alive or only burning || OLEKSIWhere stories live. Discover now