Ihan heti alkuun lukekaa kirjan esittely!
Huomasin, että tässä tarinassa on alussa hieman samankaltaisuuksia blindchannel6 Always Oleksi- kirjan kanssa... On muuten hyvä kirja ainakin musta. Tietoisesti en kuitenkaan ole siitä mitään kopioinut.
~Aleksi~
On aamupäivä. Istun autossa kuulokkeet korvilla, nojaan ikkunaan ja tuijotan ulos. Oloni on samaan aikaan haikea ja positiivisesti jännittynyt, sekä päässä pyörii tuhansia ajatuksia. Olen aivan uppoutunut musiikkiin ja omiin ajatuksiini, kunnes huomaan auton pysähtyneen. Olemme näköjään jollain huoltoasemalla ja Leo tankkaa autoa. Leo tulee autoon ja ajaa parkkiin. "Aleksi mennään syömään ja vessaan, seuraava pysähdys on varmaan vasta Oulussa", Leo sanoo. Leo taitaa huomata minun ahdistukseni, koska hän jatkaa "Edes vähän". Nyökkään vain pienesti päätäni ja lähden Leon ja Isan perässä sisälle. Palaamme autoon ja olen ylpeä itsestäni. Sain syötyä vähän, joten ehkä mä vielä paranen. Isa haki minulle vielä vesipullon ja jotain pientä purtavaa, jotten kuivuisi ja saisin edes vähän energiaa. Nyt pääsimme jatkamaan matkaa kohti Oulua. Olen siis ollut Vihdissä laitoksessa nyt jonkun aikaa ja nyt minulle on löydetty sijaisperhe Oulusta. Tiedän vain, että perheeseen kuuluu ilmeisesti vanhemmat Sari ja Jarmo (Jari), sekä minua vuoden vanhempi poika Olli. Olen siis 13 ja Olli 14, mutta minä menen 8 lk ja Olli kai 9 lk, koska kuulemma molempien synttärit on vasta Marraskuussa.
(A/N Huomatkaa, että keksin kaikkien muiden kuin Aleksin ja Ollin nimet vaan lennosta, eli ne ei ole todellisia.)~Olli~
Herään aamulla kun joku koputtaa oveen ja sanoo "Huomenta unikeko. Jaksaisitkos nousta? Kello on 11.30 ja Aleksi tulee noin kello 14.30-15.00." Katson ovelle ja huomaan siellä äidin. Nyökkään hänelle vaan päätäni, jonka jälkeen hän poistuu sulkien oven perässään. Nousen ylös, vaihdan päälleni mustat shortsit ja slipknotin t-paidan, sekä laitan urheilukellon ranteeseeni. Seuraavaksi menen vessaan ja alakertaan. En ala syömään erikseen aamupalaa vaan lämmitän jääkaapista eilistä ruokaa ja juon vettä. Aamuhommien jälkeen menen siivoamaan vielä yläkerran, koska se on vastuullani ja haluan, että Aleksilla on mukava tulla siistiin taloon. Siivottuani jään vaan selaamaan puhelinta, kunnes kuulen isän huudon "Olli, tuu alas, mennään ulos oottamaan Aleksia! " "Okei! ", huudan isälle takaisin ja lähden alas.
A/N Tässä jonkinlaiset kuvat mistä ehkä tajuaa ainakin suunnilleen missä on huoneet. Aika huono ku tosi nopeaa tehty lisäys. Kalusteet voitte kuvitella ite... Kuvat saattaa olla väärinpäin...
Sanoja: 529
Tässä nyt ensimmäinen osa pitempää tarinaa. Alkuun osia tulee luultavasti useemmin, koska niitä on periaatteessa viimeistelyä ja korjailua vaille valmiina, mutta jossain vaiheessa voi olla että tahti hidastuu, koska kirjoittaminen on kesken.
Tää on myös mun eka pitempi julkinen tarina ikinä, joten kertokaa ihmeessä mielipidettä kannattaako tätä jatkaa julkaseen tänne pitempään?
<3 Annika
YOU ARE READING
Alive or only burning || OLEKSI
FanfictionAleksi muuttaa Ouluun sijaisperheeseen. Miten se tulee vaikuttamaan hänen elämäänsä? Meneekö kaikki kuitenkaan ihan nappiin? Oleksi, jossa mukana myös harvoin hieman ainakin Jikoa. Varoitukset!!! -Saattaa sisältää mitä vaan mun päästä, mikä ei vältt...