Okei saatte jo nyt tän extraluvunki, ku en vaan malta olla julkasemetta enää pitempään, nauttikaa <3
Muutaman vuoden time skip
~Olli~
Herään aamulla kun kuulen suloisen äänen laulavan minulle onnittelulaulua ja sekaan sekoittuu myös Aleksin kaunis lauluääni."Paljon onnea vaan, paljo onnea vaa, paljon onnea Olli, paljon onnea vaan." Avaan silmät ja näen vieressäni istumassa Aleksin ja sylissäni Leonin. "Hyvää tyntymäpäivää itoveli.", Leon sanoo ja ojentaa minulle itse tekemänsä kortin. "Wau, ompa se hieno.", sanoin ja katselen korttia, jossq on söpö piirustus. "Alekti veli autto vähän.", Leon sanoo. "Se on silti tosi hieno kortti, kiitos Leon.", sanon ja halaan pikkuveljeäni. Seuraavaksi Aleksi halaa ja suutelee minua ja ojentaa minulle kortin ja lahjan. Avaan lahjan ja kiitän Aleksia. Sain Aleksilta lahjaksi todella hienon hupparin ja siihen kuuluvat collarit, joita olin toivonut jo pitkään.
"Mennään alas jo!", Leon kiljaisee innoissaan. "Mennään vaan.", totean ja nostan Leonin syliini. Kävelemme alas ja Rilla tulee portaiden luona meitä vastaan. Lasken Leonin alas sylistäni ja kyykistyn rapsuttamaan koiraamme. Kävelemme keittiöön, jossa odottaa kunnon brunssi. "Huomenta rakas. Kello on jo 12.00, niin tehtiin brunssi. 14.00 aikaan on tulossa sukulaisia ja sun kavereita kylään, niin juhlitaan sun synttäreitä.", äiti sanoo. "Okei.", totean.
"Iti, annetaan Ollin lahja jo!", Leon kiljuu, kun olemme saaneet syötyä. "Juu.", isi vastaa ja lähtee Leonin kanssa jonnekkin. Pian hän palaa takaisin jonkun soitinlaukun kanssa. Avaan laukun ja löydän sieltä uuden basson. "Wow, tää on upea. Kiitos tosi paljon.", hihkun innoissani. Juuri tätä bassoa olen toivonut jo pitkään ja päädynkin heti soittamaan sillä hieman. Hyvinhän se toimi, tietysti.
Soitettuani lähdemme Aleksin kanssa ylös pukemaan hieman siistimmät vaatteet yllemme ja palaamme alas odottamaan vieraita. Äiti ja isä olivat tehneet erittäin hienon kakun ja muitakin tarjoiltavia. Pian jo mummi ja vaari saapuvat paikalle ja heidän perässä sisälle rynnivät jätkät. Myöhemmin paikalle saapui vielä muitakin kavereitani ja sukulaisia.
---
Juhlat menivät nopeasti ja tällä hetkellä paikalla on enää kavereitani. Tunnelma oli mahtava ja sain ihania lahoja myös. Kuulemma kaikki kaverini jäävät meille yötä, mutta nyt minun silmät sidotaan ja lähdemme johonkin viettämään iltaa. Saan silmät auki ja huomaan meidän olevan elokuvateatterilla. Elokuvien jälkeen lähdemme vielä syömään ja pelaamaan minigolfia, kunnes päädymme takaisin kotiin. Kotona vielä juttelemme, soittelemme, pelaamme eri pelejseä ja olemme totea, sekö tietysti herkuttelemme, kunnes pikkuhiljaa jokainen meistä vetäytyy nukkumaan. Päivä on ollut pitkä ja vienyt voimia, mutta silti minulla on ollut todella mukavaa tänään.
Time skip vuosi
-----
~Aleksi~
"Rakas herätys ja paljon onnea.", kuulen Ollin sanovan. "Väsyttää.", vastaan ja kääriydyn syvälle peiton sisään. "No sit toimitaan näin.", Olli sanoo ja vetää peiton päältäni. Jollain ihmeellä hän saa vaatteet puettua päälleni ja nostaa minut sen jälkeen syliinsä. Taidan nukahtaa uudestaan, koska seuraavan kerran kun herään, näen olevani jossain autossa ja nojaan vasten Ollia. Huomaan myös että Tommi ajaa ja muutkin jätkät ovat kyydissämme. "Huomenta Aleksi.", kuulen heti Ollin äänen. "Heräskö se vihdoin, paljon onnea!", Joonas kailottaa takapenkiltä, jossa näyttää olevan Nikon kanssa kahdestaan. "Onnea Aleksi 18 vuotta.", kuulen muidenkin toivottavan. "Kiitos.", vastaan hämmentyneenä.
Katson ympärilleni, enkä tunnista maisemia. Tommi ja Joel istuvat etupenkeillä, minä ja Olli olemme keskipenkeillä ja Niko ja Joonas takapenkeillä. "Paljonko kello on? Missä me ollaan ja mihin me ollaan menossa?", kysyn. "Kohta perillä. Ollaan ajettu reilu pari tuntia ja kello on 11.00. Mennään eka syömään ja sit loput selviää sulle myöhemmin.", Tommi selittää. "Okei."
---
Kävimme juuri syömässä pizzaa ja nyt olemme menossa johonkin. Katselen maisemia ja huomaan meidän ajavan jonnekkin parkkiin. Olli ottaa kädestäni kiinni ja lähdemme kävelemään johonkin muiden kanssa. Kävelemme sisälle rakennukseen ja näköjään menemme keilaamaan. Saamme kaikille keilakengät ja keilaamme kahdella radalla tällä kertaa. Toisella radalla olemme me ja Joel, kun taas toisella on Niko, Joonas ja Tommi. Alamme keilaamaan ja aika kuluukin sen parissa todella nopeasti.
---
Lähdimme juuri keilaamasta ja seuraavaksi suuntaamme vielä elokuviin. Sain valita elokuvan niistä mitä siellä tällä hetkellä on alkamassa. Täällä on yllättävän rauhallista ja vähän porukkaa, eli pääsimme kaikki samalle riville vierekkäin istumaan. Pian elokuva jo alkaa ja keskitymme kaikki siihen. Tosin jossain vaiheessa kesken elokuvan me ja myös Joonas ja Niko saatamme innostua söpöilemään. Mutta ei se mitään, olemme silti hiljaa sentään.
---
Olemme tällä hetkellä kahvilassa ja seuraavaksi kuulemma menemme vielä ostoksille. Kuulemma tänään koska on syntymäpäiväni jätkät maksavat puolestani ostokseni. Voisin ostaa nyt vaikka mitä, mutta en minä tarvi mitään ihmeellistä. Ajattelin että ostaisin uuden hupparin, piirustusvälineitä, sekä kirjan ja levyn mitä olen toivonut todella pitkään. Tai siis enhän minä joudu niitä maksamaan edes itse, sillä ne ovat kai kaiken tämän lisäksi osa lahjaani.
-
Olemme kierrelleet kaupoissa jo aika kauan ja olen löytänyt kaiken haluamani. Seuraavaksi menemme kuulemma käymään kaupassa ostamassa ruokaa ja sieltä suuntaamme sitten yöpymis paikallemme. En vieläkään tiedä mihin olemme menossa yöpymään, mutta kohtahan se selviää. Menemme Ollin kanssa etsimään tortilla tavaroita ja aamupala välineitä huomiselle, Niko ja Joonas menevät etsimään juomista ja Tommi ja Joel etsivät herkkuja tälle illalle vielä.
-
"Tervetuloa sukulaisteni mökille!", Tommi kailottaa kun pysähdymme vihdoin. Katson maisemia ja näen erittäin kauniin mökin, sekä erillisen sauna rakennuksen ja paljun pihalla. "Sauna ja palju on käyty laittaan valmiiksi lämpenemään. Syödään ensin ja mennään sen jälkeen saunomaan ja paljuun. Kello on jo 20.00, tää päivä on mennyt tosi nopeasti.", Tomi kertoo. "Ihanaa.", sanon.
---
Saimme tortillat syötyä ja nyt lähdemme saunomaan. Joonas heittää jokaiselle meille bisset ja nautimme saunan lämmöstä kaikessa hiljaisuudessa. Kyllä minäkin uskallan nykyään juoda alkoholia ainakin hieman, enkä enää pelkää niin muiden seurassa. Saunan jälkeen siirrymme vielä käymään paljussa ja osa myös päättä pyöriä nakuna lumihangesssa, ennen kuin palaamme lämpimään saunaan. Saunan jälkeen siirrymme sisälle pelailemaan lautapelejä, katsomaan elokuvaa, juttelemaan ja herkuttelemaan. Alkoholia tulee nautittua hieman, mutta ei mitään suuria määriä. Lähinnä nautimme hieman kaljaa ja lonkeroa. Kellään ei pitäisi olla aamulla krapulaa tällä määrällä.
Jossain vaiheessa vetäydymme Ollin kanssa huoneeseemme ja Olli antaa minulle vielä erikseen synttärilahjan. Lahjojen jälkeen saatoimme vielä päätyä hieman puuhailemaan jotain. Yritimme olla hiljaa, mutta veikkaan että kyllä jätkät meidät silti kuulivat. Ja me kyllä kuulimme myös hyvin Joonaksen ja Nikon puuhailut. Jossain vaiheessa kömmin Ollin päälle makoilemaan ja nukahdan siihen. Nyt me sit ollaan koko porukka jo täysi-ikäisiä, ompa outoa.
__________
Sanoja: 977
Aloitettu: 15.08.2022
Lopetettu: 13.04.2023👀
YOU ARE READING
Alive or only burning || OLEKSI
FanfictionAleksi muuttaa Ouluun sijaisperheeseen. Miten se tulee vaikuttamaan hänen elämäänsä? Meneekö kaikki kuitenkaan ihan nappiin? Oleksi, jossa mukana myös harvoin hieman ainakin Jikoa. Varoitukset!!! -Saattaa sisältää mitä vaan mun päästä, mikä ei vältt...