24-GILA

494 20 15
                                    

MATURED

SEKALI lagi bahu Zulaikha yang terdedah dikucup lembut. Rambut perang Zulaikha dimainkan dengan jari dan dikucup berkali-kali.

“Aikha wangi..” bisik Naz perlahan. Zulaikha ketawa kecil apabila hidung Naz mula berlanggar lehernya. Geli!

“Naz, gelilah..” Zulaikha tolak wajah Naz dan berpusing menghadap lelaki itu. Kedua pipi Naz ditekup dengan tapak tangan. Agak kuat sehingga bibir Naz memuncung ke hadapan.

“Naz betul nak baby?” tanya Zulaikha serius. Naz pegang tangan Zulaikha di pipinya sebelum dia tersenyum manis.

“Mestilah Naz nak.. sebab itulah..” Naz bangun dari baringnya dan Zulaikha ditarik sama. Laci di meja night stand dibuka lalu botol yang Yusuf berikan tempoh hari menjengah mata. Mata mula berkaca semula.

Kecewa.

Lelaki semua sama.

“Naz.. Naz nak Aikha makan—”

Terhenti bicara Zulaikha apabila Naz menuangkan semua isi ubat itu ke dalam tong sampah kecil di sisi katil. Sebotol vitamin c yang berada di laci bawah pula diambil.

“Ambil hati Yusuf tu. Dia dengan Naz sama, kami nakkan Aikha. Lepas ni, dah tak ada halangan lagi,” kata Naz, sambil itu tangannya ligat menuangkan vitamin c ke dalam botol pil perancang itu. Bentuk dan rupanya seakan sama.

“Bila dia tanya Aikha dah makan ubat atau tak, cakap ya. Dia percayakan Aikha, dia takkan perasan semua ni.” Naz genggam jemari Zulaikha apabila isterinya masih kelihatan ragu-ragu. Sisi kepala Zulaikha dipegang dan ditarik lembut sehingga bibirnya melekap di dahi Zulaikha.

Mata Zulaikha ditatap penuh cinta.

Hey, listen. Trust me, trust us. Yusuf sayang Aikha juga.”

Zulaikha lambat lambat mengukir senyuman. Biarpun kelihatan hambar. Naz turut senyum sama. Comelnya muka tak reda Zulaikha!

Good luck, isteri saya.”

JANGGAL

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

JANGGAL. Itulah yang dirasakan sejak bangun dari tidur lebih kurang sepuluh minit tadi. Yusuf tak ingat apa yang berlaku semalam tapi dia boleh agak. Zulaikha masih terpinga-pinga, masih cuba untuk menghadam suasana.

Naz sudah tiada, yang ada hanyalah si dingin Yusuf bersama Zulaikha.

“Kau—”

“S-saya dah makan pil tu macam yang awak suruh!” terdiam Yusuf bila itu ayat pertama yang Zulaikha ucapkan pagi ini. Riak wajahnya dikawal sebelum menoleh ke arah Zulaikha yang menunduk sambil bermain dengan jarinya.

“Oh, baguslah.” Yusuf membalas. Seketika matanya terjatuh pada lingerie Zulaikha yang sudah terkoyak di atas lantai. Spontan sebelah keningnya terjungkit. Matanya turun pula pada dada dan bahu sendiri.

BIDADARI ; YUSUF'S Where stories live. Discover now