Dua tahun kemudian
Bibir tidak lekang dari tersenyum,Maisara mengenakan baju kurung jenis moden sebagai pakaian dia ke kerja hari ini.Lipbalm di oles kan pada bibir merah itu.
Maisara bekerja dalam kampung ini saja di syarikat kecil.Dia aktif dalam kemahiran pc,jadi tak nak bazir kan bakat yang ada ni.
"Umi adik pergi dulu"Puan Siti yang sedang menyiram pokok itu di sapa.
"Yelah bawa kereta elok-elok"kedua belah pipi anak dara dia di cium.Pesanan untuk anak tak pernah lepas sejak dulu lagi.
Puan Siti puas hati dengan keadaan Maisara yang kian membaik.Mereka semua tak paksa Maisara untuk pekerja,wanita itu sendiri yang ingin kan.Biar lah dari kebosanan duduk di rumah.
Kereta myvi pemberian dari Mikhail sempena hari lahir Maisara yang ke 25 tahun.Hadiah paling mahal dan besar dalam sejarah hidup dia.Fififuyooo!
Sesampai saja di tempat kerja Maisara terus ke arah meja dia.Syarikat ni tak besar mana cukup lah ada empat orang pekerja dan seorang bos.
Maisara bersyukur atas rezeki ini,semua pekerja wanita lagi lah dia suka.Hari dia di isi dengan perasaan teruja sekali,seperti kembali ke kehidupan normal seperti wanita lain.
Perasaan itu di buang jauh jauh dia sudah tak nak di hantui dengan perkara itu seumur hidup dia.
"Maisara cuba rasa kuih saya buat"Dini men hulur balang kuih kepada Maisara.
Maisara dengan seyuman manis dia ambil satu biji kuih lalu di masuk kan ke dalam mulut.
"Hurmm sedap!nak satu lagi"minta Maisara malu.Haih sekarang dia sudah tahu erti malu berbanding zaman sekolah dia yang asyik tidak malu.
Bukan satu tapi lima biji terus Dini kasi kuih kepada Maisara.Dia senyum apabila Maisara mengucap terima kasih.Senyuman pada bibir nipis itu sungguh cantik di mata wanita dia.
Dini berlalu ke arah yang lain pula,mahu promosi kan biskut dia buat.Mana tahu ada tempahan masuk nanti.Kayaaaa!!!
Maisara sambung membuat kerja nya,sudah masuk dua bulan dia bekerja di sini.Senang je tak susah pun taklah sampai serabut kepala dia.
Radio menjadi teman dia sepanjang membuat kerja,kadang keluar lagu yang dia minati,mulut pun turut ikut nyanyi.Lagu hampir sama hari-hari jadi lirik terus serap masuk ke dalam kepala.
Katanya tolong jangan menangis
Aku di sini bersama dirimu
Akan ku di sisimu
Sehingga sehingga matikuTercipta satu senyuman
Saat engkau hadir dalam hidupku
Seperti bunga yang layu
Kini mekar kembali"Oh bahagianya rasa telah pun tibaaaa"Maisara senyum pada rangkap terakhir.Lagu itu seperti kena dengan diri dia.Sekarang ni pun dia sudah rasa bahagia,bukan bersama dengan seseorang tapi bahagia dengan diri sendiri sekarang ni.
_________
Sebaris nama itu di sebut maka tubuh badan itu menjadi tatapan ramai.Pengaruh paling terkuat di kalangan orang ramai.Zafril Adhan seorang lelaki yang tinggi dengan kebijaksanaan,akal sihat itu seperti memiliki cara nya sendiri.
Semua mata tertumpu pada tubuh lampai yang mengenakan tuxedo berwarna hitam dan rambut gaya quiif itu menambahkan lagi kekacakan jejaka itu.Aura pemeggang muda syarikat keluarga itu sungguh gah dengan sekali pandang.
YOU ARE READING
Zafril Adhan : Addicted Husband (C)
RomanceBook 3 ; Complete {Action+romance} Zafril Adhan jejaka sentiasa segak mengenakan apa saja di tubuh tegap nya.Walaupun usia sudah mencecah 33,saham seorang jejaka itu tidak pernah turun.Tetapi dengan sikap baran nya tiada seorang yang berani mendek...