"Muhammad Reza"
"Ye saya"
"Aku nikahkan kau dengan anak perempuanku Nur Mayra binti Mansor dengan emas kahwinnya bernilai RM300 tunai!"
"Aku terima nikah nya Nur Mayra Qaisara binti Mansor dengan emas kahwin nya berjumlah RM300 ringgit tunai"
"Sah?"
"Sah"
"Sah?"
"Sah"
Alhamdullilah majlis akad dipermudah kan,selamat kepada Mayra yang sah menjadi isteri kepada jejaka pilihan nya sendiri.Setelah lima bulan bercinta tanpa ikatan pertunangan terus lelaki itu masuk meminang Mayra.Gelojoh betul mamat tu.
Selesai sesi pembatalan air sembahyang,para tetamu sudah mula hadir mahu hadiahkan ucapan taniah kepada mempelai.
Senyum sampai ke telinga Mayra berada di sebalah suami dia.Tak lepas tangan dia berpaut pada lengan Reza.
"Finally kau ada juga rasa nak kahwin"Haider bersalam dengan Reza.
"Cantik bini kau Za,kalah aku"Laila memegang kedua belah bahu Mayra sambil menilik segenap wajah wanita itu.
"Thanks lah"balas Reza malas,kemudian datang pula sepasang suami isteri lain ke arah dia.
"Taniah bodo,kau kahwin maknanya kau subur lah weh"
Memudar senyuman Reza,Tengku Aiman ada kala senonoh ada kala macam binatang.Akal diberi untuk tidak berfikir seperti Tengku Aiman.
"Taniah uncle Reza"Mawar menhulur tangan Tengku Aifa kepada Reza.
"Terima kasih comell"Reza membuat suara comel bercakap dengan anak rakan dia.
Reza tunduk kepala pandang seorang budak lelaki kacak pakai baju melayu warna hitam.Langsung tiada riak pada wajah itu.
"Taniah ah uncle,Aidan harap uncle insaf lepas dapat bini"ujar budak lapan tahun itu mendatar.Kedua belah tangan elok dalam poket depan.
"Haih dia ni,tak habis nak sombongkan diri"kutuk Reza dalam diam.Tengku Aidan anak sulong Tengku Aiman.Nak beku tak padan dengan umur.Uh.
"Jaga uncle saya elok-elok"ujar Mawar kepada Mayra pula.Mayra tersengih dengan kecomelan anak kawan suami dia.Sempat pipi Tengku Aifa dipicit geram.Kecil-kecil dah cantik.
Reza halau dua pasangan bahagia itu untuk makan.Tetamu dah semakin ramai ni.
"Bos awak tak datang eh?"soal Mayra bila kawan suami nya sudah berlalu ke arah meja.
"Dia pergi honeymoon dengan keluarga dia,nanti majlis belah sana dia datang"jawab Reza masih malu.
Mayra angguk faham.Dia hanya kenal tiga orang lelaki yang sangat rapat dengan Reza.Yang tak hadir tu seingat dia nama Luth dan isteri nya Aisya.
Maisara sibuk menguruskan tetamu yang hadir,dia memegang jawatan menagihkan doorgift kepada tetamu.Puan Siti dan Encik Mansor menyambut tetamu dan tak lupa Mikhail sebagai rewang tukang isi lauk pauk yang akan hampir habis.
Semua pakai cara kampung,Mayra dah kata nak guan khidmat catering tapi di bantah oleh Puan Siti kerana jiran jiran mereka mahu tolong masak kan.
Tak lupa juga seorang lelaki yang turut menolong dalam membantu majlis ini.Zafril dengan besar hati mahu turut serta dan Encik Mansor juga berterima kasih kerana Zafril baik hati memsponser seekor lembu.Rezekiii.
YOU ARE READING
Zafril Adhan : Addicted Husband (C)
RomanceBook 3 ; Complete {Action+romance} Zafril Adhan jejaka sentiasa segak mengenakan apa saja di tubuh tegap nya.Walaupun usia sudah mencecah 33,saham seorang jejaka itu tidak pernah turun.Tetapi dengan sikap baran nya tiada seorang yang berani mendek...