Tiga tahun kemudian
Zahin berlari mendapatkan sang ayah yang baru pulang dari kerja.Papa kita balik yuhuu,handsome pula tu..
"Hai anak papa.."tubuh kecil itu didukung.Kemain gembira budak kecil ni sejak boleh kaki.
"Zahin mishyou sho much lah"Zahin mencium pipi Zafril.Ehm wangi papa saya ni.
"Papa too,where mama?"soal Zafril berjalan ke arah dapur.Tempat biasa sang isteri nya akan habiskan masa.Maisara sekarang dah aktif di dapur tu,hari hari gatal tangan nak buat kuih.
Masalahnya siapa nak makan?Zahin ni gigi dah tercabut satu tau makan manis.Zafril pula tak sanggup nak hilang roti bun enam ketul ni.Kalau dah sayang abang pasrah kan juga.
"Your wife baked cakes today, which will drive me insane, and my teeth will suffer once more, causing me to believe that i will no longer possess your level of handsomeness"kata Zahin bercampur dengan keluhan.Tangan kecil menongkat pada bahu Zafril kemudian tapak tangan menopang pipi nya.
Terletus ketawa Zafril.Siapa ajar anak aku ni!pandai pandai lah budak ni.
Zafril jejak saja kaki dekat dapur terus membulat mata dia melihat keadaan dapur yang sudah bermandi tepung.Kau buat kek ke kau cat rumah ni?
"Sayang ! what the heck awak buat apa ni sampai berselerak dengan tepung ni?"
"Eh abang Japril dah balik.."Maisara beri sengihan kepada Zafril yang wajah terkejut itu.Budak yang awak dukung tu lah buat hal.
"Nanti jatuh macam mana,licin lah"ujar Zafril melangkah masuk ke dalam dapur.Zahin di letak atas kitchen island.Dia mendekati Maisara yang berada di singki.
"Mana kek nya?"tanya Zafril.Oven kosong dapur gas tidak bernyala.Habis tu takkan bini dia mandi tepung pula.
"Tanya anak jantan awak tu"kata Maisara mendatar sambil membasuh perkakas dapur.
Zafril pandang ke arah Zahin yang perlahan turun dari kitchen island.Seperti mahu larikan diri.
"Muhammad Zahin tell me the truth"seru Zafril tegas.Wajah dibuat garang ingin soal siasat anak tunggalnya.
Zahin membuka mulut dengan tangan kiri menutup mulut itu.Alamak kantoi lah.Dia pusing menhadap papanya yang garang itu.
Zafril berpeluk tubuh dengan wajah garang pandang Zahin.Ni lah budak yang banyak main suka sepahkan rumah.
Maisara di belakang Zafril mengintai wajah anak teruna dia sedikit di sebalik tubuh tegap suaminya.Dia keluarkan sedikit lidah menjelir pesalah.
"Papa tengok mama jelir Zahin tu!"dia menunjuk Maisara.Biar kita sama sama kena mama.
"Sayang Maisara!jangan jelir anak"
Terus pudar senyuman Maisara,alah kita pun kena marah ea?
"Yelah,abang marah lah anak awak tu,saya tak sempat nak pecahkan telur pun Zahin dah datang buka tepung lepastu dia sepah sana sini acah macam filem bollywood"Maisara terus terang tidak mahu masuk perangkap anak kecil itu.
Maisara duduk atas kerusi depan Zahin,nak tengok drama bapak marah anak kejap.
"Zahin tahu kan mama bawa adik dalam perut tu,kenapa nakal sangat kalau mama jatuh baby hilang,macam mana?"lembut tapi tegas Zafril berleter kepada Zahin,bukan nak minta itu terjadi tapi dia kena juga beringat untuk anak sulongnya.Anak teruna dia memang nakal gila nak mampus entah Maisara makan apa waktu mengandung.
Zahin sudah menunduk berjalan ke arah mama dia.Bibir sudah mencebik.Baru cari mama tadi kemain cari salah kita !
Maisara sengih kepada Zafril begitu juga Zafril.Saja nak kena kan budak ni.
YOU ARE READING
Zafril Adhan : Addicted Husband (C)
RomansaBook 3 ; Complete {Action+romance} Zafril Adhan jejaka sentiasa segak mengenakan apa saja di tubuh tegap nya.Walaupun usia sudah mencecah 33,saham seorang jejaka itu tidak pernah turun.Tetapi dengan sikap baran nya tiada seorang yang berani mendek...