"Aku takut weh!macam mana kalau along marah?dahlah baju aku koyak rabak ni"adu dalam ketakutan Aeril berkata.Baju dia koyak bahagian dada dan lengan.
"Kalau kau diam along tak tahu,jangan tunjuk muka depan dia"cadang Atthar memimpin tangan Aeril.
"Kau rasa macam mana bang?kalau papa tengok ni basaklah aku.Dek tahu di mama ni berdarahlah telinga aku,tak boleh minta backup dah"ujar Aeril lagi minta bersetujuaan si abang.
"Kau cari masalah,pandai-pandailah urus sendiri"dingin Amzar menjawab,tiada masa nak fikir masalah adik bongsunya.Pandai buat hal kan?tanggunglah sendiri.
Mereka bertiga masuk ke dalam rumah yang sudah gelap gelita,dengan perlahan Aeril dan Atthar masuk manakala Amzar tenang berjalan sambil tangan dalam poket.
Klak!
"Baru balik?"tegur suara garau itu.Muhamad Zahin berpeluk tubuh pandang ketiga adik lelakinya di ruang tamu.Nak sangat adik ramai kan,hadap lah sampai diorang membesar.
Amzar bergerak ke belakang Atthar dan Aeril.Memberi ruang abang sulong mereka menyoal siasat adik-adiknya.
"Kenapa baju tu?panas sangat ke malaysia ni sampaikan baju pun nak koyak?"celah suara lembut itu pula.Nur Zahra selaku kakak kepada ketiga adik lelakinya.
Muhammad Amzar anak ketiga.
Muhammad Atthar anak keempat.
Muhamaad Aeril memegang jawatan sebagai adik bongsu kepada abang dan kakaknya.Mereka bertiga adalah kembar tiga.
"Siapa cari pasal dengan korang?"soal Zahin mendatar.Matanya tajam pandang satu persatu wajah kembar tiga itu.Nak sangat ramai adik kan?ha ambik!
Atthar dan Aeril diam,Amzar di belakang santai.Bukan masalah dia buat apa nak kecoh?
"Amzar?!"tegas Zahin menyeru nama Amzar.Aeril dan Atthar sudah kecut perut dengar suara garang abangnya.Tengok muka tenang macam air laut tapi kalau bertentang mata hmm.Syerammm.
Amzar hela nafas berat,dengan terpaksa dia beralih badan ke depan.Wajah abang dan kakaknya dipandang.
"Kenapa dengan adik kau?binatang mana cari masalah?"garang Zahin menyoal lagi.
"Dia gaduh dengan member dia sebab perempuan,bukan salah Aeril pun.Perempuan tu yang mengedik nak perhatian Aeril"jelas Amzar secara ringkas.Kalau nak bercerita dari mula sampai esok takkan habis.
Zahin mendengus geram begitu juga Zahra.Ada makan kaki ayam malam ni kan!Sebab betina pun korang nak gaduh ke ha?umur dah 25 tahun tiga kepala ni.
"Untunglah perempuan tu jadi rebutkan korang,aku ni tiada siapa nak rebut pun"perli Zahra berpeluk tubuh di sebelah Zahin.Tak dengki pun..
Zahin pandang satu-satunya adik perempuan dia pergi meninggalkan mereka.
'Kesian kau jadi perempuan'sempat hati Zahin berkata.
"Berapa kali aku nak cakap,jangan bercinta kalau diri sendiri tak pandai jaga"bebel Zahin pendek.Berbuih mulut dia memesan itu ini kepada ketiga kembar itu.Amzar dan Atthar boleh tahan lagi,masuk saja Aeril bom meletop kepala,nakal kalah Zahra masa kecil.
"Kau Amzar jagalah adik-adik kau tu elok-elok,aku ni bukan selalu ada untuk korang nak pesan itu ini.Pandai-pandailah jaga diri dah besar panjang dah jangan susahkan kami"pesan Zahin sebagai abang sulong,dia selalu memberi nasihat yang sama kepada Amzar supaya Amzar tidak terlepas dari memikul tanggujawab sebagai seorang abang sulong dari dua adik.
"Along minta maaf"hanya kata itu yang keluar dari mulutnya.Kepala ditunduk menyesali tanggujawab dia.Berapa banyak kesalah adik-adiknya,dia tetap disalahkan dalam segala hal.
YOU ARE READING
Zafril Adhan : Addicted Husband (C)
RomanceBook 3 ; Complete {Action+romance} Zafril Adhan jejaka sentiasa segak mengenakan apa saja di tubuh tegap nya.Walaupun usia sudah mencecah 33,saham seorang jejaka itu tidak pernah turun.Tetapi dengan sikap baran nya tiada seorang yang berani mendek...