Kertas di atas meja di ambil lalu di bawa ke arah bilik paling hujung.Dengan berhati hati Maisara bawa takut kertas penting itu terjatuh.Masuk saja ke dalam stor Maisara meletakkan ke atas kotak dahulu sebelum membuka laci.
Maisara menyusun kertas secara teratur supaya tidak berserabut.Selesai menyusun Maisara menepuk kedua tangan puas.Laci di tolak ke dalam,jam tangan di lihat sekilas.
"Dah pukul enam"keluh Maisara sendiri.Dia melangkah keluar dari stor,pintu di katup rapat.Meja kerja di tuju.Segala barang di atas meja di kemas,habis bersepah buat kerja tak ingat dunia.
Beg sandang di ambil lalu kerusi di tolak ke bawah meja.Tiba masa untuk pulang pula.Maisara lah orang paling terakhir pulang dari kerja hari ni.Kerana dia mahu selesai kan semua tugas yang tertangguh selama tiga hari lepas.
Maisara menapak ke arah pintu mahu keluar,tapi terhalang bila tarikan pada bahagian beg dia di tarik.
"Arh!"terjerit dia jatuh ke atas lantai,tarikan itu terlalu kuat sehingga kan bontot dia menghasil kan bunyi kuat.
Mata yang terpejam itu terbuka luas,bunyi kuat dari hempasan pintu membulat kan mata Maisara.Segera Maisara bangun,tak hirau dah sakit dia.
"En..encik Kamil ke..kenapa ni?"tergagap Maisara bertanya.Jantung dia usah di kata lah seperti berlari marathon dah.
Encik Kamil memusing kan badan menhadap Maisara.Terukir senyuman yang mampu buat wanita itu seram sejuk.
"Saya nak balik encik dah lewat ni"Maisara cuba untuk bertenang,setapak dia berjalan Encik Kamil menhalang laluan Maisara.
"Encik ni kenapa?"riak takut Maisara bertanya lagi,tali beg di genggam erat melawan rasa takut sekarang ni.
"Relax sayang"
Sudah tak di tapis jantung Maisara,makin laju berdetak.Maisara mengundur ke belakang apabila Encik Kamil semakin maju mendekati dia.
Buk
"Ha"Maisara menoleh kanan dan kiri sudah tiada ruang untuk di mengundur.Kedua tangan memegang meja.
"Encik jangan macam macam!"meninggi sedikit suara Maisara tapi Encik Kamil langsung tak makan dengan amarah Maisara seperti manja di telinga dia.
"Maisara saya suka awak tahu tak?kenapa awak tolak cinta saya?"
"Jangan sentuh saya!"Maisara menepis kasar tangan besar Encik Kamil yang mahu menyapa pipi dia.
"Why sayang?"
"Encik Kamil ingat tuhan!"Maisara cuba pancing soal agama.Encik Kamil anak dah lima orang masa kah dia mahu lelaki yang sudah menjadi hak seseorang.
"No sayang,aku suka kau Maisara !"
"Umiii!"
"Maisara..bangun sayang"
"Umi ! " laju Maisara bangun dari tidur merasa kan ada satu tangan menepuk pipi nya lembut.Wajah Puan Siti membuat kan dia lega.
"Umi"lantas tubuh tua itu di peluk...erat sekali..air mata setitis demi setitis jatuh,mimpi tu datang lagi.
"Shuhh umi ada sayang"belakang badan Maisara di gosok lembut menenangkan anak dara nya.
Encik Mansor datang membawa segelas air,dia menapak ke arah katil.Rambut Maisara di elus penuh kasih.
"Minum air dulu"
Maisara melepas kan pelukan lalu mengambil segelas air masak dari Encik Mansor.Di teguk tanpa henti.
YOU ARE READING
Zafril Adhan : Addicted Husband (C)
RomanceBook 3 ; Complete {Action+romance} Zafril Adhan jejaka sentiasa segak mengenakan apa saja di tubuh tegap nya.Walaupun usia sudah mencecah 33,saham seorang jejaka itu tidak pernah turun.Tetapi dengan sikap baran nya tiada seorang yang berani mendek...