35

1.8K 104 1
                                    

Maisara mengemudi kereta mercedes benz milik nya hadiah dari Zafril ke lokasi yang di hantar oleh suami nya sebentar tadi.Dalam pukul sembilan macam tu dia turun dengan pakaian kemas mahu pergi temuduga kerja.

Dengan perasaan tidak sabar dia bersedia sejak dari semalam lagi.Was was mata nak tutup ke tak nak sebab terlalu teruja.Hari ni dia kena kan baju kurung moden dan tudung shawl di gaya kan biasa saja.

"Ni ke?kemain tinggi"sampai ke melekat pipi dia pada cermin kereta mengintai ketinggian bangunan itu.

Telefon di keluarkan dia nak telefon suami dia.

"Hallo abang nama tempat tu OG ke?"soal Maisara sambil mata meliar sekitar bangunan itu.Nama panggilan pun sudah ditukar sejak kena brainwash dengan suami sendiri.

"Haah sayang dah sampai ke?"

"Hurmmm"jawab Maisara berserta kan anggukan kecil ibarat Zafril ada di depan dia.

"Sayang masuk je kata Tuan Zafril suruh datang"

"Ok baik aw..abang"kata Maisara hampir tersasul.Kena ugut baru jalan dia ni.Ugutan pula bukan biasa-biasa,boleh buat jantung dia gugur dan terus tak bernyawa.

Talian di tamatkan sebelum enjin kereta di matiin.Konfius orang kalau tengok dia datang naik kereta mahal ni.Tengok gaya dah macam berkepuk duit,hakikat nya tidak.

Beg silang dan fail dokumen peribadi dia di ambil lalu keluar dari kereta.Pintu kereta di katup perlahan.Cermin kereta di pandang sekejap membetul kan tudung dan tak lupa menaikkan senyuman manis sedikit.

Dengan langkah yakin dia masuk ke dalam bangunan yang gah.Kemain tadi dekat luar semangat masuk saja dalam berketar lutut.

Kaunter pertanyaan di tuju,masih dengan senyuman manis dia bertanya kepada seorang wanita tidak bertudung.

"Hai cik saya Nur Maisara Tuan Zafril minta saya datang ke sini"kata Maisara.Tidak confius nak bagi salam ke hai sebab muka wanita itu nampak macam cina tapi entah lah.

"Oh sekejap yaa.."wanita itu membuka sebuah buku,buku senarai nama kot.

"Nur Maisara binti Mansor yaa?"mesra wanita itu bertanya kembali.Maisara angguk kepala.

"Interview kerja,cik boleh naik tingkat dua"wanita itu berkata dengan ibu jari di tunjuk kan ke arah lif.Bagi memudah kan Maisara mencari lif.

"Ha terima kasih tau"kepala menunduk atas kerjasama wanita itu.Dia bergerak ke arah lif,untung dia sampai lif dah terbuka.Beberapa orang staf keluar dari perut lif.

Maisara macam biasa lah bibir tak kedekut dari senyuman.Dia masuk ke dalam lif sendirian,butang nombor dua di tekan.

Sampai saja di tingkat dua pintu lif terbuka Maisara intai dua saat kemudian baru lah keluar.Di situ terdapat beberapa orang yang duduk di atas kerusi.

"Temuduga ke?"

"Haah"

"Sila duduk dulu yaa"

"Baik"Maisara ambil tempat di sebelah seorang wanita.Wanita itu membalas senyuman kepada dia.

Dalam hati Maisara banyak kan berdoa,dia tiada kelulusan apa apa yang paling tinggi spm saja.8A tapi tak tahu boleh pakai ke tak.

Abang love ❤️
~Abang saya otw nak masuk bilik ni,awak doa kan saya ea 😭

Ikon hantar di tekan,kaki bergetar menanti giliran.Macam tak lepas je ni.

Ting !

Abang love ❤️
- Goodluck sayang abang sentiasa doa kan sayang ❤️

Zafril Adhan : Addicted Husband (C)Where stories live. Discover now