28

2.2K 121 2
                                    

Keropok perisa keju rangup kedengaran di dalam mulut Maisara.Sambil membuang pandangan ke luar tingkap kereta.Diam saja dia menunggu waktu untuk sampai ke destinasi yang di bawa oleh Zafril.

Zafril di sebelah sabarkan saja iman dia.Maisara kunyah keropok tu boleh dengar krup krap nya.Keropok Zayyan beri sebelum dia berangkat kerja.Pandai dah nak ambik hati kakak ipar.

"Dah sampai"kata Zafril matikan lamunan Maisara.

"Uh?"sejak bila sampai tak perasan pun,dan..

"Rumah siapa ni?"rumah banglo dua tingkap itu di lihat.Ada sebuah kereta terparking di hadapan kereta Zafril.

"Jom"

Maisara mengeluh Zafril tidak menjawab soalan dia.Dia apa lagi keluar juga lah ikut langkah Zafril.Sampai sebelah Zafril,tangan dia di satukan oleh Zafril.

Apa nak gelabah,benda dah biasa.

"Hallo bos.."

"Halloooo.."Zafril berjabat tangan dengan lelaki beragama cina itu.

"Isteri saya"Maisara dikenalkan oleh Zafril,takkan Kai pula nak kenalkan.Maisara membalas senyuman yang diberi oleh lelaki cina itu.Tuan rumah kot.

"Mai masuk.."ajak Kai masuk ke dalam rumah.

Tapi lain pula Maisara berfikir,kenapa rumah Kai kosong tanpa sebarang perabot.Setinggan ke lelaki itu?ke dah bankrup?kena sita habis tak bayar hutang.Banyak persoalan dalam kotak kepala.

"Awak pusing dulu satu rumah ni,abang nak bincang dengan Kai kejap.."kata Zafril kepada Maisara yang merapatkan sedikit badan dengan dia.

"Ha kenapa pula?tak berdosa ke saya pusing rumah orang?"polos Maisara bertanya.

Zafril simpan ketawa dia,mata bundar itu buatkan dia rasa nak gomol-gomol tak nak lepas je.Tahan tahan!

"Takpun sayang..pergi lah"

Pelik bin hairan pun Maisara ikut saja arahan suami dia.Kaki mula menjelajah seisi rumah.Luas bagaikan padang bola..

Pintu berukiran kayu di buka,membulat mulut dia melihat ruang bilik tidur yang sangat luas,boleh lah kalau nak main sepak takraw dalam ni.Maisara masuk lagi lah tergaman dia,siap ada tandas dekat dalam tapi tu tandas tu perkara biasa lah dalam bilik kalau rumah besar macam ni.

Pintu poket di seret ke tepi lagi membutang mata dia,isi ruang itu adalah bahagian closet yang sangat luas.

'Ni kalau letak baju aku confirm banyak ruang lagi'

"Zafril kerja agent rumah ke?"omel Maisara sendiri.Kepala angguk memuji setiap keunikan yang dia lihat.Rumah ini berkonsepkan kelabu dan putih.

Tingkap atas mempunyai empat buah bilik,satu persatu Maisara sudah masuk.Ya semua bilik mempunyai ruang yang selesa.

Slidding door di buka,lagi membuat Maisara terpukau dengan pandangan luar rumah.Boleh nampak padang bola dari jauh.Healing dekat sini mesti best.Baru perasan ada beberapa buah rumah juga dalam kawasan ni.

Selesai menjelajah rumah dua tingkap ini Maisara turun ke tingkap bawah mencari Zafril.Walaupun dua tingkap tapi sangat luas bagi Maisara.

Zafril Adhan : Addicted Husband (C)Where stories live. Discover now