"You have beautiful eyes that come in pairs."
Terasa nyawa seperti dihujung tanduk saja,kedua tangan tersempit untuk diangkat.Begitu juga tubuhnya yang memberat bagaikan kena timpa dengan pokok besar.
Mata dicelik kecil,ruang bilik gelap gelita hanya ditemani cahaya luar.Kepala dipusing ke kanan.Bekerut kening Maisara,kenapa terasa ada benda keras bila kepala dia berpusing.
Tangan lurus di sisi pinggangnya bergerak mengagau.Mata kembali terpejam mengamati sentuhan tapak tangan dia.Sesuatu seperti berbentuk dia dapat rasai.
"Apa nii"omel dalam suara serak.Ada hantu ke sebelah aku ni?
Maisara berfikir sejenak tapak tangan masih tidak lari dari alah berbentuk itu.
'Semalam aku tidur lewat sebab rumah blackout,tidur dekat ruang tamu sebab panas..tapi sekarang ni a..'
Keras kenjung badan dia bila ingatan dia dah kembali.Seperti robot kepala perlahan bergerak menoleh sebelah kanan.
"Ya Allah"monolog Maisara dapat melihat samar-samar wajah tidur Zafril.Auto dia melihat tubuh badannya,syukur masih berpakaian.
"Masyaallah"elok tangan Zafril memeluk tubuhnya.Riak mahu menanggis sudah keluar,apa nii?!
'Arh tangan aku!'
Baru teringat tempat tangan dia mendarat dekat mana.Rupanya perut Zafril yang berbentuk tu.Dia tak pakai baju?!!
"Dah habis raba saya?"
Pantas Maisara toleh semula ke kanan.Cerah mata Zafril melihat dia.
"Arhhhh !!"Maisara bertukar menjadi tenggiling,menguling tubuh dia melepaskan diri dari pelukan Zafril.
Buk !
Salam mencium lantai.
"Ark.."melengkung badan dia mencium lantai.
Zafril apa lagi terus melompat dia turun dari katil.
"Awak okay sayang?"sedikit cemas nadanya.
Maisara angguk laju menandakan dia okay.Kepala terhantuk pada lantai itu digosok dengan wajah berkerut.Keras juga lantai bilik aku ni.
"Ish"tak semena tubuh wanita itu dicempung oleh Zafril dibawa duduk atas katil.Siap baringkan isterinya Zafril duduk di birai katil.
Tangan Maisara dialihkan kebawah,diganti dengan tapak tangan kasar Zafril.
"Okay tak ni?ada sakit mana-mana lagi ke?"penuh prihatin dan risau Zafril bertanya.Dibelek tubuh Maisara takut ada kecederaan serius.
"Okay..kepala jelah.."jawab Maisara dalam sakit nya.Terharu diri dia Zafril mengambil berat tentang dia.Baru jatuh katil belum terjun bangunan lagi.Kalau kata hilang ingatan terus agaknya sampai hospital tak dia dipagi subuh ini?
Bila difikirkan balik akankah begini reaksi Zafril dapat tahu kemalangan yang menimpa dia?terharu tahap empat dia,salah satu lelaki asing dalam hidup dia sangat ambil berat tentang dirinya.
Kini lelaki itu adalah suami dia.
Maisara menepuk lembut tangan Zafril menyuruh lelaki itu berhenti dari mengosok kepalanya.Rasa kurang sikit sakit berkat tangan suami dia.
Maisara melihat jam pada dinding bilik dia.Satu jam lagi mahu masuk waktu subuh.Dia berasa canggung bila keadaan senyap bersama Zafri.
Maisara bangun hendak membuka lampu bilik.Rasa-rasa eletrik dah ada kot,cuba try buka lah.
"Eh apa awak ni ! lepas lah!"tak sampai dua langkah tubuh dia ditarik duduk atas riba Zafril.Terkebil mata Maisara melihat wajah Zafril.
YOU ARE READING
Zafril Adhan : Addicted Husband (C)
RomanceBook 3 ; Complete {Action+romance} Zafril Adhan jejaka sentiasa segak mengenakan apa saja di tubuh tegap nya.Walaupun usia sudah mencecah 33,saham seorang jejaka itu tidak pernah turun.Tetapi dengan sikap baran nya tiada seorang yang berani mendek...