Tinon pov:
Koulu loppui ihan juuri sekunti sitten ja kävelen tässä paraikaa luokasta ulos. Menen kaapilleni, otan sieltä tarvittavat kirjat ja laitan epä tarvittavat kirjat pois. Kirjoitin Jusulle kirjeen tunnilla jonka aijon antaa hänelle. Astun koulun ovista ulos ja suuntaan tieni kauppaan. Päätin että ostan Justukselle kukkia, mutta ennen kukka kauppaa menen perus ruoka kauppaan ostamaan suklaata ja pepsi maxii. Poika on ihan maassa henkisesti kun hänen isänsä joka on myös meidän valmentaja sanoi että hän ei saa tulla treeneihin vielä tällä viikolla. Joten ajattelin mennä piristämään tätä, eikö niin hyvät kumppanit tee.
Olen nyt kukka kaupalla ja astun sinne sisälle. Sain siis ostettua suklaan ja pepsi Maxin jo. Kukka kaupan ihana rouva tulee heti hymyillen tiskin taakse.
"Hei voisinko mitenkään auttaa" hän kysyy pirteästi.
"Itseasiassa kyllä kiitos, haluaisin ostaa poikaystävälleni kukkia mutta en tiedä mikä olisi paras, sinä varmaan osaat auttaa siinä" sanon rouvalle niin kohteliaasti kuin osaan.
"Tottakai, itse ehdottaisin punaisia ruusuja, ne ovat romanttisia mutta tavallisia" rouva sanoo ja ohjaa minut ruusujen luo.
"Ihan mahtavaa, voisin ottaa kimpun niitä" vastaan hymyillen. Ihana rouva ottaa kukat vitriinistä ja menee tiskin taakse. Maksan kukat ja rouva ojentaa ne minulle.
"Kiitos paljon" sanon tänne kun lähden kävelemään ovea kohti.
"Hyvää päivän jatkoa" myyjä toivottaa.
"Kiitos samoin" huudahdan vielä oven raosta ennen kuin ovi menee kiinni. Tuon rouvan tapaisia asiakaspalvelijoita pitäisi olla kaikki. Jäi hyvä mieli. Nyt lähden kävelemään justuksen kotia kohti kukka kimppu ja ostos kassi kädessäni.Koputan Justuksen kodin oveen. Oven avaa Julia, joka on siis Justuksen seitsemän vuotias pikkusisko.
"Moi mitä sä täällä teet" Julia kysyy ensimmäisenä ihmeissään.
"Tulin yllättämään veljesi" sanon hänelle hiljempaa ettei Jusu vain kuulisi.
"Se on omassa huoneessaan ei se kuule" Julia sanoo mutta silti hiljentää vähän ääntään.
"Mitä jos tehään niin että sä meet Jusun huoneeseen ja sanot sille että sulla on ylläri sille ja sen pitää arvata se ja sitten mää tuun sinne jossain välissä" ehdotan Julialle, kun olen astunut sisään ja ottanut kenkäni pois.—————
Sanoja: 323
Kirjotin näitten lukujen "käsikirjoitusta" enkun tunnilla tänään (älä Isa järkyty)😇
YOU ARE READING
Toinenkin asia mikä yhdistää
RomanceTää tarina kertoo vahvasti kahdesta homo pojasta, jotka harrastaa jääkiekkoa.