17.

317 18 32
                                    

Tinon pov:

Makaamme edelleen sängyssä Jusun kanssa. Jusun puhelin soi, Elsi soittaa videopuhelua, joten vastaamme hänelle.
"Moiiiiii" hän huudahtaa iloisena ensimmäisenä.
"Moro" vastaamme tälle huvittuneena.
"Ai niin mä unohin että ootte panemassa" Elsi sanoo ja peittää silmänsä kädellään.
"Ei me nyt noin hirveen näkösiä olla" Jusu vitsailee tälle. Hän ottaa käden pois silmiensä edestä.
"Tajuutteko et mä näin teidät ekan kerran tänään ja nyt jo ollaan niinku oltais tunnettu koko ikämme" tämä järkeilee meille.
"Totta tuokin mut ei se mua haittaa" vastaan tälle. Jusu komppaa minua.
"Ei muakaan" Elsi kertoo.
"Mut arvatkaapas pojat mitä" hän jatkaa innoissaan.
"No kerros" sanon tälle hymyillen.
"Mä pääsen jääkiekko joukkueeseen kokeilemaan pelaamista huomenna" Elsi selittää niin innoissaan että ei pysy paikallaan.
"Ihanaaa" "Onnee" reagoimme tytön uutiseen.
"Mutta" hän sanoo vähän haikeammin.
"Multa puuttuu oikeen mittanen maila ja joitain varusteita, eikä mulla oon ketään joka tulis mun kaa hockey baceen" tämä jatkaa ja pysähtyy paikalleen.
"Multa puuttuu sukkateippii mä voin tulla sun kaa sinne" Jusu selittää tytölle puhelimessa. Hänen ilme kirkastuu.
"Mikä se on" kysyn tarkoittaen kauppaa josta he puhuvat.
"Rakas se on jääkiekko tarvike kauppa tos Limingantullissa" Jusu vastaa minulle ja kääntää katseensa minuun puhelimestaan.
"Sä sanoit mua rakkaaks" hymyilen tälle.
"Niimpä taisin sanoo" hän vastaa myös hymyillen. Hän suutelee minua 'unohtaen' Elsin puhelimessa.
"Sori ei voinu vastustaa tän huulia" Jusu pahoittelee tytölle puhelimessa.
"Voisinpa itekki suudella Jennaa tällä hetkellä" Elsi parahtaa.
"Uuuuu onko se sen sun tyttöystävän nimi" innostun kun hän kertoo sen nimen vahingossa meille.
"Ei se oo mun tyttöystävä.. vielä" tyttö kertoo haikeasti.
"Pyydä sitä olemaan" ehdotamme Jusun kanssa.
"En mä haluu pilata sitä mun ja sen välillä olevaa juttua. Jos se unohtaa mut niin se sattuu enemmän jos erotaan. Me säädetään sen kaa niin kauan et tavataan" Elsi selittää meille ei haikeasti.
"Käy järkeen" vastaan tälle myötätuntoisesti.
"Mut nyt ei masennella, tuutteko mun kaa hockey baceen huomenna koulun jälkeen" Elsi kysyy taas innoissaan.
"Kyllä me tullaan" Jusu vastaa molempien puolesta. Nyökkään merkiksi että olen samaamieltä.
"Tulitte äskenki varmaa kolme kertaa" tyttö virnistää.
"Toi varmaan tuli nii monta kertaa" Justus paljastaa. Punastun.
"Millä perusteella mä" puolustan itseäni.
"Sulla oli stondis jo hallilla eikä se lähteny pois ees 15 minuutin automatkalla" hän perustelee väitteensä tulemisestani.
"Sä et hoidellu mua tarpeeks aikasin eli siellä pukkarissa" väitän tälle.
"Noni pojat ei lisätietoa kiitos" Elsi keskeyttää meidän hyvät keskustelut.
"Ai mä kun luulin että olisit halunnut kuulla" Jusu naurahtaa tälle.
"Te ette tuu pääsee musta eroon enää koskaan" tyttö kertoo meille sen jälkeen kun on ollu hetken hiljaa. Hymyilemme kaikki kolme.

—————

Sanoja: 425

Ilmiantakaa itsenne kommentteihin jos luette tätä kirjaa oikeesti🥲

Toinenkin asia mikä yhdistääDove le storie prendono vita. Scoprilo ora