Tinon pov:
Kävelemme portaita pitkin alakertaan. Jännittää ihan vitusti. Sentään Jusu lupasi olla turvanani. Menemme istumaan olohuoneen sohvalle vierekkäin. Kiia tulee toiselle puolelleni istumaan. En oo ikinä ollu näin kiitollinen että joku istuu viereeni. Jos joku Jusun setä ois istunu mun viereen, oisin varmaan kuollut henkisesti. Odottelemme vielä paria Justuksen sukulaista ja jokaisella yli 35 vuotiaalla on hirveästi kysymyksiä Jusulle koulusta ja muusta elämästä. Vielä kukaan ei ole kysynyt parisuhteista mitään, mutta eiköhän sekin kysymys tule jossain vaiheessa. Kykaan ei myöskään ole kysynyt minulta juuri mitään.
"Päätittekö, että ette kerro kellekkään" Kiia kysyy minulta todella hiljaa. Nyökkään hänelle vain. Ovikello soi jolloin Justus nousee ylös sohvalta. Kukaan muu ei vaivaudu liikkumaan mihinkään. Kuulen kun Jusu avaa ulko-oven ja kaikki alkavat moikkailemaan toisiaan. Justus päätyy taas istumaan viereeni kun hänen ilmeisesti serkkujen perhe -eri serkkujen kun Kiia- astelee olo huoneeseen missä olemme. Tunnistan yhden heistä. Voi vittu. Luulin päässeeni Espoosta jo eroon. Aapo järkyttyy yhtä paljon kuin minäkin. Hän on ollut luokallani entisessä koulussani. Ei Aapo ikinä kiusannut minua eikä ollut kaverini, ihan vaan perus luokkalainen.
"Miten vitussa sä olet päätynyt tänne" Aapo kysyy minulta todella todella järkyttyneenä mutta ei ilkeästi, kun kaikki muut keskustelevat keskenään eikä kiinnitä huomiota meihin.
"Suomi on pieni maa" naurahdan hänelle. Justus katsoo meitä hämmentyneenä.
"Mä lupaan oon tuntenu ton yhtäkauan ku sut" Aapo sanoo serkulleen.
"Aapo on ollu mun luokalla ja päiväkodissa samassa paikassa. En mä osannu yhistää ku ei teillä oo sama sukunimi ees" selitän Jusulle joka edelleen on hämmentynyt.
"Mut mul on sulle juoruja" Aapo sanoo.
"Kerro ihmees" vastaan hänelle naurahtaen.
"Koko se kaveriporukka ketkä sua kiusas erotettiin meidän koulusta" Aapo kertoo.
"Oli jo aikakin" sanon turhautuneesti.
"Mut mä tiiän sut, ootteks te yhessä" Aapo kysyy.
"Älä kerro kellekkään, me kerrotaan" sanon hiljaa ja jatkamme elämistä niinkuin mitään ei olisi käynyt.—————
Sanoja: 300
YOU ARE READING
Toinenkin asia mikä yhdistää
RomanceTää tarina kertoo vahvasti kahdesta homo pojasta, jotka harrastaa jääkiekkoa.