27.

265 23 15
                                    

Tinon pov:

On maanantai aamu. Olemme poikaystäväni ja siskoni kanssa menossa kouluun kävellen. Varasimme aikaa puoli tuntia kilometrin matkaan että ei tarvii puoli juosta kouluun. Tinja lupasi meille että jos hänen ihastuksensa kaveri ei ole koulussa hän voi mennä puhumaan ihastukselleen. Jännää.

Olemme ensimmäisellä tunnilla. Sijainen ja matikkaa. Kenen idea oli laitta matikan tunti aamulla heti ensimmäiseksi.
"Noniin otetaas nimen huuto" ehkä opettajaksi opiskeleva sijainen sanoo luokan edestä. En jaksa kuunnella sitä enään.
"Onko Elias paikalla" sijainen kysyy Tinjan ihastuksen kaveria. Yk.
"Se on kipeenä" Tinjan ihastus Jere sanoo hiljaa ja väsyneesti. Opettaja nyökkää ja merkkaa jotain johonkin varmaan paperiin kynällään. Käännän katseeni Justukseen eli poikaystävääni joka istuu vieressäni.
"Jes" kuiskaan tälle hymyillen. Hänkin hymyilee ja laittaa kätensä reidelleni.

Nyt on ruoka välkkä ja kävimme jo syömässä. Tinja on jossain. Minä, Justus ja Elsi istumme koulumme sohvalla, joka on vähän kulman takana niin että jokainen ihminen tai kukaan muukaan ei nää tänne. Istumme täällä tosi tosi usein, melkein joka ruoka välkkä. Sohvassa on kolme paikkaa, tai siis tää on suunniteltu kolmelle kai. Teemme matikan läksyjä kaikki kolme hienossa rivissä. Justus on hyvä matikassa ja Elsi on ainakin parempi kuin minä. Oon ihan sulkee matikassa. Nää yhet sai oikeestaan läksyt tehtyy jo kolme vuotta sitten. No okei ehkä ennemmin kolme minuuttia, mut mul on vielä puolet jäljellä.
"Rakaaaaas" marisen vieressäni istuvalle poikaystävälleni ja laitan pääni tämän olkapäälle.
"Mää en osaa tätäääää" jatkan.
"Tarviitko oman opettajan" tämä kysyy huvittuneena ja laittaa kätensä ympärilleni.
"Riippuu kuka se on ja mitä se opettaa" virnistän ja käännän katseeni Justukseen.
"Jos katotaan eka sitä matikkaa, sitten ku ollaan kahestaan voin harkita muutakin" tämä naurahtaa. Jusu alkaa opettaa minulle matikan kuulemma perus juttuja. Hetken päästä kuulemme juoksu askeleita ja ei aikanaan Tinja tulee näkökenttääni.
"Ette ikinä arvaa" tämä aloittaa innoissaan.
"Siis siis Jere tuli just kysyy MUN snäppiä ennen ku mä ehin menee puhuu sille" siskoni selittää todella innoissaan.
"Annoithan sen sille" Elsi kysyy heti ensimmäisenä.
"Tottakai annoin" Tinja vastaa ja istuu alas sohvalle josta alkaa kohta tulemaan ahdas.
"No kerro kaikki" innostun.

—————

Sanoja: 345

Must tuntuu et tää luku on jotenki huono😋

Toinenkin asia mikä yhdistääHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin