62.

166 14 0
                                    

Tinon pov:

Tinja ja Jere tuijottavat minua järkyttyneesti.
"Älkää antako mun häiritä, jatkakaa vaan" sanon kun laitan siskoni huoneen oven kiinni.
"Muistakaa ehkäisy" huudan läpällä perään itsekseni naureskellen. Vittu oli taas hauska juttu. Vähän tekis mieli itkeä ja huutaa. En tee sitä, mutta haluaisin. Kerään itseni ja tavarani. Alan kirjoittaa kirjettä poikaystävälleni. Laitan sen kirjekuoreen johon laitan myös käsikorun ja kortin minkä tein Jusulle. Otan puhelimeni, avaimeni ja Justuksen lahjan. Menen käytävää pitkin Tinjan huoneen ovelle. Koputan siihen viime kerrasta oppineena. Pikkusiskoni tulee avaamaan oven.
"Tuukko hetkeks tähän ulkopuolelle" kysyn tältä. Hän nyökkää ja astuu huoneestaan ulos jättäen poikaystävänsä sisäpuolelle.
"Lähen nyt sinne Justuksen synttäreille. Pärjäättehän varmasti täällä kahdestaan, kun vanhemmat tulee vasta illemmalla kotiin" huolehdin siskoltani.
"Joo, oon oottanu sitä et ollaan vaan kahestaan" tyttö hymyilee minulle.
"Älkää hommatko lapsia jooko" vitsailen Tinjalle nauraen.
"We'll see" hän virnistää.
"Äijä sä oot joku 10v" vastaan hänelle järkyttyneesti.
"Mä oon 12 tyhmä" hän vastaa muka vihaisesti. Tosiaan olemme molemmat syntyneet loppuvuonna ja meillä on noin vuoden ikäero.
"Ja jätkäs on?" kysyn.
"14, mut ei sitä lasketa. Se vaan on syntyny kesällä" Tinja selittää.
"Mä tiiän, mä tiiän" naurahdan tälle.
"Soita jos tulee hätä, oot rakas" sanon siskolleni ja suuntaan tieni kohti eteistä.
"Joo, säkin" hän vastaa ja samalla sekunnilla astun eteiseen. Laitan kengät jalkaan ja takin päälle onhan nyt jo syyskuu.

Pimpotan Justuksen kodin oveen. Poikaystäväni tulee avaamaan oven. Menemme sisälle eteiseen ja laitamme oven kiinni takanamme.
"Sä oot mun kaveri nyt, my love" hän virnistää korvani juuressani.
"Pliis kerrotaan kaikille jossain välissä tänään" hän kuiskaa anovasti.
"Käy mulle muru" hymyilen tälle.
"Mennään hetkeksi mun huoneeseen" Justus sanoo kun olen ottanut kenkäni ja takkini pois. Nyökkään hänelle ja lähden kävelemään hänen perässään. Kävelemme olohuoneen ohi missä on jo pari Jusun sukulaista. Menemme portaat yläkertaan ja Justuksen huoneeseen. Istahdan poikaystäväni sängylle.
"Minunlaista kaveria et oo ennen nähny" hän virnistää ja painaa huulensa nopeasti omilleni. Hymyilen hänelle vain.
"Sä näytät niin hyvältä" Justus sanoo ihaillen jolloin tietysti punastun.
"Kuin myös synttärisankari" vastaan hymyillen.

—————

Sanoja: 331

Toinenkin asia mikä yhdistääTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang