67.

221 12 2
                                    

Tinon pov:

"Kiitos, kai avataan tää sit ekana" Jusu sanoo hymyillen. Justuksen vanhemmat ovat nyt myös olohuoneessa missä mekin olemme eli siis täällä on kaikki. Jusu avaa kirjeen ja ottaa sieltä ensimmäisenä kortin. Hän hymyilee vain. Tämä avaa sen, mutta laittaa sen heti kiinni. Hän katsoo taakseen ettei kukaan nää sitä.
"Damn" hän virnistää kun on todennut että reitti on selvä ja avaa sen uudelleen. Justus katsoo minua virnuillen jolloin punastun kaikkien edessä. Kun tajuan sen punastun vain paremmin. Kortissa oli siis kuva minusta jota en haluaisi kaikkien näkevän.
"Näytä" Julia sanoo.
"Ei tätä voi näyttää, mut täällä lukee "hyvää syntymäpäivää rakas, toivoo Tino" ja vähän muutakin" Justus vastaa siskolleen.
"Mitäs siellä on kerta sitä ei voi näyttää" Kiia virnuilee.
"Siihen saa jokainen käyttää vaan omaa mielikuvitustaan" Jusu virnuilee takaisin. Hän ottaa taas kirjekuoren käteensä ja ottaa sieltä tekemäni käsi korun ja kirjeen. Tämä laittaa korun käteensä ja hymyilee sille.
"Älä lue ääneen" sanon Justukselle kun tämä ottaa kirjeen käteensä. Hän lukee sitä kaikessa hiljaisuudessa söpö hymy kasvoillaan.
"Kiitos rakas" hän kuiskaa korvaani hymyillen. Hymyilen vain.
"Toi on ehkä söpöin asia mitä oon hetkeen nähny" Justuksen täti sanoo. Hymyilemme hänelle. Hirveesti hymyilyä taas. En kestä tämmöstä, mielummin itkua ja huutoa.
"Avataan sit tää Roopen ja Joonaksen antama joku juttu" Jusu sanoo ja avaa tällä kertaa kirjeen jonka kaverimme antoivat. Sielläkin on kortti. Justus avaa sen.
"Onnea Justukselle ja Tinon per- voi vittu niitten kanssa" Jusu lukee kortista kuitenkin jättäen osan pois. Kaikki n. 13-25 vuotiaat alkavat nauraa. Itse alan myös. Voin ihan hyvällä omalla tunnolla sanoa että ei mun perseeseen tungeta mitään tän illan aikana. Ainakaan mun tahdosta.
"Iskä, miks sulla on tämmösiä tyyppejä sun joukkueessa" Justus kysyy naurahtaen isältään.
"Välillä mietin ihan samaa" hän naurahtaa vitsillä. Kaikki alkavat taas nauraa. Hauskaa joo. Voitaisko jo itkeä. Okei en manifestoi sitä yhtään enempää.

—————

Sanoja: 303

Miten kaikil meneeee🦋🦄🎅🏻

Toinenkin asia mikä yhdistääWhere stories live. Discover now