BAB 8

15.8K 592 9
                                    

HARITH sedang ralit menyiapkan kerjanya dari ipad

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

HARITH sedang ralit menyiapkan kerjanya dari ipad. Walaupun papanya sudah memberikan dia cuti sebulan namun seorang workaholic seperti dia tak senang duduk bila memikirkan semua kerja yang bertimbun dalam office.

Mata Harith memandang telefon disebelahnya. Entah mengapa dia asik memandang telefon itu. Seperti menunggu seseorang. Harith meraup wajahnya kasar.Ipad di tangan diletakkan di atas katil.

"apa kau buat ni Harith" gumam Harith. Entah mengapa dia rasa tak senang duduk. Dia terus bangun dari katil lalu mencapai kunci keretanya.

Telefon juga turut digapai. Harith terus mendail satu nombor. Telefonnya berdering seketika sebelum suatu suara garau menyampuk.

"Asal pengantin baru ni call tiba tiba?" ujar suara itu dengan nada mengusik. Harith malas mahu melayan gelagat kawannya seorang itu.

"Dayyan check kat mana rumah Aulia lepastu share location kat aku.. Aku nak sekarang" ujar Harith mendatar.

"kenapa ada apa apa berlaku ke?" tanya Dayyan risau.

"tak ada lah.. Aku cuma nak check jer" ujar Harith selamba.

"ok lah kalau macam tu..jap bagi aku 2 minit" Ujar Dayyan. Harith hanya menunggu mesej Dayyan sambil jalan turun dari condominiumnya dan menuju ke arah kereta.

"done!" ujar Dayyan.

Harith terus membuka location yang diberi Dayyan. Panggilan terus dimatikan.

"ceh.. Tak reti berterima kasih punya kawan.." bebel Dayyan selepas melihat panggilan yang sudah dimatikan.

Harith memandu kereta Lexus Ls nya di jalan raya mengikut arah yang deberi dari location itu. Entah mengapa dia rasa bersalah pula lepas membiarkan isterinya kembali kerumahnya seorang diri. Kereta Lexus Ls itu meluncur laju di jalan raya.

* * * *

Kereta Harith akhirnya tiba diperkarangan rumah teres. Rumah rumah disitu semua berdesign moden. Kereta dipandu dengan perlahan sambil mata melilar mencari rumah Aulia. Harith memandu ke hadapan sehinggalah kelihatan kereta BMW putih dan satu lagi kereta bewarna hitam didepannya. Harith memarkirkan keretanya agak jauh dari kereta BMW putih itu agar tidak keterlihatan.

Kelibat seorang gadis bertudung dan seorang lelaki berkemeja putih dilihatnya dari kaca kereta. Mukanya sentiasa tidak berekspresi. Tiada siapa yang dapat membaca apa yang berada dipikiran Harith. Harith hanya menonton adegan pujuk memujuk yang ditayangkan oleh lelaki berkemeja putih itu.

Tangan yang terletak di stereng kereta itu digenggam erat sehingga timbul urat urat di tangan. Entah mengapa hatinya panas melihat edegan itu. Butang bajunya yang atas sekali dibuka cuba untuk menghilangkan rasa panas ini. Mata masih lagi tidak berkutik memerhati tayangan didepannya.

UNPLANNED MARRIAGE Where stories live. Discover now