BAB 56

9.2K 334 11
                                    

CECAIR merah terjatuh menitik-nitik membasahi muka

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

CECAIR merah terjatuh menitik-nitik membasahi muka. Rahang dikertap kuat tatkala menahan rasa sakit. Tangan itu masih lagi menahan gunting yang sedang dihalakan tepat dimukanya. Muncung gunting itu berada tepat dihadapan muka.

Muka Najla berubah riak terkejut tatkala melihat Harith yang sudah terlepas dari ikatan. "ma-macam mana?!" ujar Najla tidak percaya.

Harith mengertap rahangnya kuat seraya tangan itu terus menolak kasar gunting itu dan Najla menjauhi mukanya.

Najla terjatuh kebelakang tatkala tiba-tiba ditolak oleh Harith. Mata itu meluas.

Harith menyabut solitip yang berada di bibirnya.

"Kau gila ke perempuan?!" jerit Harith kuat. Darah masih lagi jatuh menitik-nitik dari tangannya. Badan Najla seperti terkaku seketika.

Mata itu memandang ke arah Harith. "Gila? Mana ada saya gila?" mata itu memandang Harith kosong tapi riak wajah itu seperti terkejut tatkala mendengar kata-kata Harith.

Harith berasa seram tatkala matanya bertentang dengan mata kosong itu. Najla menolak badannya untuk bangun.

"Harith.. Mana ada saya gila? Saya cuma nak bersama dengan awak jer.." ujar Najla sambil cuba untuk merapati Harith. Harith menapak kebelakang. Mata itu berpina-pina dan terasa berat pula tiba-tiba.

"kau jangan dekat!" jerit Harith sambil memegang kepalanya.

"Harith.. Jangan lah macam ni.. Awak luka tu.. Sini biar saya rawat luka awak" ujar suara itu lembut.

"jangan dekat lah s*tan!" jerit Harith kasar.

Wajah Najla yang tadi risau kian berubah kosong. "awak jangan risau... Tak sakit pun.. Saya buat sekejap jer" ujar suara itu seraya berlari merapati Harith. Badan Harith tersungkur kebelakang. Rasa pening dikepala menerpa dirinya. Harith menggenggam tangannya sehingga rasa sakit akibat luka tadi menyegarkan kembali matanya.

Harith terus melarikan diri ke arah pintu untuk turun namun pintu itu telah dikunci. Harith menjadi lagi cemas. Kaki terus melangkah lari ke tempat lain.

"tak guna awak lari Harith... Saya dah kunci pintu.. Awak tak ada tempat lain nak lari." ujar Najla sambil tertawa suka.

Mata biru cair itu meliar mencari tempat untuk melarikan diri namun hampa. Sekarang dia berada di atas bumbung sekolah. Tempat ni kosong dan tak ada benda yang dapat lindungi Harith. Dalam waktu kecemasan seperti ini, Harith terus berlari ke atas satu bahagian yang betul betul berada di tepi bumbung. Harith melihat kebawah. Ada bebarapa mesin aircond di tepi dinding.

'kalau aku lompat atas tu rasanya boleh kan?' getus Harith di dalam hati. Kepala sudah mula bekerja namun rasa pening itu masih lagi menerpa dirinya.

UNPLANNED MARRIAGE Where stories live. Discover now