MATA biru cair itu terbuntang luas. Wajah polos Aulia menerpa pandangannya dari jauh. Segala jenis memori asing menerpa mindanya waktu itu. Hati berdegup kencang dan wajah itu penuh riak terkejut. Kaki sudah melangkah laju tatkala melihat satu ombak besar dibelakang Aulia. Harith semakin cemas.
"AULIA!!" jerit Harith dengan kuat tatkala melihat badan Aulia ditelan ombak. Tanpa berfikir panjang Harith terus terjun kedalam air ingin menyelamatkan Aulia. Harith mengertap giginya.
Jantung masih lagi berdegup kencang. Perasaan cemas, gelisah dan takut mula menyelubungi diri.
'tolong... Please Aulia...'
Harith menyelam kedalam mencari Aulia. Penglihatannya kabur di dalam air namun Harith masih lagi membuka mata cuba mencari tubuh Aulia. Harith terus berenang.
Sosok tubuh seorang gadis yang sedang tenggelam di dalam air menyapa retina mata. Harith dengan pantas terus berenang kearah gadis itu.
'Aulia!'
Wajah Aulia yang sudah tidak sedarkan diri itu menerpa pandangan Harith. Harith terus menarik badan Aulia kedalam dakapan. Secara tidak sengaja tangan Harith tergores pada satu benda tajam di dalam air. Harith mengendahkan lukanya. Dalam kepalanya hanya ada Aulia. Dia terus berenang keatas.
"Haaahhh!!" Harith menarik nafas dalam tatkala kepala kembali ke permukaan. Mata biru cair itu terus memandang kearah Aulia dengan cemas.
"Aulia!.. Aulia!" panggil Harith, namun Aulia masih lagi tidak sedarkan diri. Wajah Harith sangat gelisah dan cemas saat ini. Tangan itu menepuk-nepuk muka Aulia cuba untuk menyedarkannya.
"Aulia!" panggil Harith berulang-ulang.
"brother! Come here!" ujar satu suara. Harith terus menoleh kearah suara itu. Kelihatan satu bot penyelamat dibelakangnya.
Harith terus merapati bot itu lalu badan Aulia diangkat dan diserahkan pada orang orang di atas bot. Lelaki itu juga turut membantu Harith untuk naik kedalam bot.
Harith terus merapati Aulia yang sudah terbaring.
"she's not breathing!" jerit lelaki penyelamat itu. Wajah Harith semakin cemas.
* * * *
Harith terus bangun dari duduknya tatkala melihat doktor itu keluar dari wad Aulia.
"Doktor....macam mana dengan isteri saya?!" ujar Harith dengan nada cemas.
"alhamdulillah isteri encik selamat... Baby dalam kandungan pun selamat.. Tak ada luka yang serius..nasib baik isteri encik telah diselamatkan awal." ujar doktor itu.
Badan Harith terkaku. Mata biru cair itu meluas.
"ba-baby?!" ujar Harith dengan wajah terkejut.
YOU ARE READING
UNPLANNED MARRIAGE
RomanceMEGAT HARITH × AULIA HUMAIRA Megat Harith dan Aulia Humaira disatukan tanpa dirancang semuanya bermula apabila kedua dua insan ini ditinggalkan oleh pasangan mereka sendiri ketika hendak akad nikah.Kedua dua keluarga yang hendak menjaga maruah merek...