BAB 32

14.4K 480 11
                                    

HARITH bangun dari tidurnya tatkala badan rasa seperti dipeluk erat

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

HARITH bangun dari tidurnya tatkala badan rasa seperti dipeluk erat. Mata biru cair itu jatuh ke arah satu sosok tubuh yang sedang memeluknya. Serta merta bibir mengorak senyuman lebar. Kucupan lembut dihadiahkan di ubun ubun si gadis. Hati berasa sangat tenang dan berbunga-bunga. Tatkala merasakan pergerakan Harith, Aulia mengeliat kecil.

"hmm.. Awak dah bangun?" suara serak basah Aulia menerpa gegendang telinga Harith.

"sorry.. Did I wake you up?" ujar Harith lembut.

"No" senyuman manis terukir tatkala Aulia merapatkan tubuhnya ke arah Harith. Badan itu sengaja digeselkan ke badan tegap itu. Harith hanya tersenyum lebar. Pelukan itu dieratkan seraya tangan bermain-main dengan rambut Aulia.

"Best kalau hari hari macam ni" ujar Aulia dengan senyuman puas.

"Well starting from today we are going to cuddle together day and night" ujar Harith dengan senyuman senget.

Aulia tertawa kecil.

"So awak! Sejak bila awak suka saya?" tanya Aulia. Mata dikedip-kedipkan ke arah Harith.

Harith diam seketika seperti mengingati sesuatu.

"Maybe from dekat Maldives?" ujar Harith sambil tersenyum senget.

"How?" wajah Aulia jelas terkejut.

Harith tertawa kecil. "How? I just fall in love without me knowing why.." senyuman manis ditayangkan oleh Aulia. Hati berasa berbunga-bunga mendengar kata-kata Harith.

Aulia mengeratkan pelukannya di badan tegap Harith. "ceh.. Awal awal dulu bukan main confident cakap it's impossible for me to fall in love.. Sekarang dah makan kata kata sendiri" ngomel Aulia perlahan. Harith tertawa.

Harith memeluk erat badan Aulia. Kepala kecil itu sengaja disembamkan di dadanya. "Well.. I do regret my word.. You're just to Irresistible that's why." ujar Harith. Aulia hanya tersenyum.

"so.. Bila pulak kau jatuh cinta dengan aku?" tanya Harith sambil menjongketkan keningnya.

"Entah.. Maybe sama jugak dekat Maldives?" ujar Aulia dengan senyuman penuh misteri.

Harith tertawa kecil. "Maldives is our starting point I guess" senyuman lebar terukir di bibir Harith.

Aulia juga turut tersenyum puas. They cuddle together for awhile more. Rasa seperti dunia hanya ada mereka berdua. Bagaikan masa terhenti antara mereka berdua.

Aulia menolak lembut badan Harith. Pelukannya turut dirungkaikan. Aulia bangun dari pembaringannya lalu duduk. Harith memandang Aulia. Muka jelas tidak puas.

"kau nak pergi mana?" tanya Harith.

Aulia tertawa kecil. "awak tak kerja ke sayang?" ujar Aulia selamba. Harith terus terduduk tatkala mendengar kata kata Aulia. Mata biru cair itu menatap wajah Aulia dengan riak terkejut.

UNPLANNED MARRIAGE Where stories live. Discover now