CAHAYA yang menerangi bilik itu agak malap. Namun mata biru cair itu tetap dapat dilihat dengan jelas. Di dalam bilik itu terdapat dua orang lelaki yang sedang duduk bertentangan. Dipisahkan oleh sebuah meja. Seorang lelaki berpakaian uniform polis lengkap dan lagi satu hanya memakai baju kemeja hitam dan seluar slack hitam. Pandangan mereka saling bertautan. Suasana hening dan tegang memenuhi bilik itu.
"so.. Can you tell me what exactly did you do to make such a ruckus Raven?" ujar suara itu dingin. Lelaki yang memakai pakaian lengkap polis itu memandang dingin wajah Harith.
"Winterfall have set foot in our country" jawab Harith dingin.
Tatkala mendengar itu, lelaki itu agak terkejut.
"You mean that Winterfall family?" tanya lelaki itu ingin kepastian.
"yes.. That family" jawab Harith ringkas.
Lelaki itu menarik nafas dalam. "so... What caused them to come here?" tanya lelaki itu.
"I have some unsettled grudge with one of the family member Zackary... And he come here to kidnap my wife and threaten me with her" terang Harith.
"why are you even making them your enemies?!" tanya lelaki itu dengan wajah yang sudah berkerut.
"they are the one who comes first.. Do you expect me to just taking in laying down?" ujar Harith sinis.
"haaa... What I meant is... Ughh.. So what are you going to do now? How are you going to deal with them?" Lelaki itu meraup mukanya kasar. Selepas itu mata coklat gelap itu menatap wajah Harith.
"are you guys not going to help?" Senyuman sinis ditayangkan.
"it's not that we won't help.. But we can't... All underworld problem need to be settled by you...since you are also one of our forces... But don't worry..we are also going to send some special force to help you... We can help you fully when this situation is brought to the light. "terang lelaki itu panjang lebar.
Harith tertawa sinis..." korang memang hipokrit" perli Harith.
Lelaki itu hanya mendiamkan diri.
Harith terus bangun dari duduknya. Mata biru cair itu memanah tajam mata coklat madu lelaki itu.
"so.. Inspektor Fakrul.. Memandangkan kau dah tahu apa yang jadi... Jangan lupa cover kes ni sebaik mungkin." ujar Harith dengan senyuman senget.
Inspektor Fakrul hanya tersenyum tipis. "bila kau nak start misi kau... Roger roger.. Nanti aku hantar special force kat kau" ujar Inspektor Fakrul.
Harith tersenyum senget. "Don't let me down" ujar Harith dingin seraya kaki itu melangkah keluar dari bilik itu.
Mata coklat gelap itu hanya menghantar pergi kelibat Harith. Selepas Harith memboloskan diri, keluhan berat dilepaskan.
YOU ARE READING
UNPLANNED MARRIAGE
RomanceMEGAT HARITH × AULIA HUMAIRA Megat Harith dan Aulia Humaira disatukan tanpa dirancang semuanya bermula apabila kedua dua insan ini ditinggalkan oleh pasangan mereka sendiri ketika hendak akad nikah.Kedua dua keluarga yang hendak menjaga maruah merek...