BAB 57

10.2K 335 6
                                    

MATA coklat madu itu memandang Harith penuh tekun sambil mendengar cerita yang disampaikan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

MATA coklat madu itu memandang Harith penuh tekun sambil mendengar cerita yang disampaikan.

"so abang jadi Raven sebab kes tu lah?" tanya Aulia penuh dengan perasaan ingin tahu.

"haah... Lepas habis sekolah abang saja jer try pergi jumpa polis tu... Tak terfikir pulak yang dia nak suruh abang jadi penerus bawak nama Raven... Tak pasal pasal kena kerja under government" ujar Harith dengan senyuman pasrah.

"tapi kan bang.. Abang tak trauma ke lepas lalui semua benda tu?" tanya Aulia.

Harith menggaru kepala. "um... Rasanya macam tak." ujar Harith.

Aulia hanya terdiam seketika tatkala mendengar jawapan Harith. Muka polos yang ditayangkan itu menerpa mata Aulia.

Aulia menyandarkan kepalanya ke bahu Harith. "sayang nak tanya abang sesuatu boleh?" ujar Aulia perlahan.

"hm.. Tanya lah" Harith mengangguk.

"kalau ikut kan daripada apa abang cerita... Abang memang tak suka langsung bila perempuan berkepit dengan abang... Kalau lah kita tak jumpa masa akad nikah tu dan kita tak dipaksa untuk berkahwin time tu... Kalau abang jumpa sayang kat luar... Adakah abang masih lagi akan jatuh cinta dengan sayang?" tanya Aulia perlahan. Dia tahu yang soalan dia ni agak bodoh. Tetapi dia rasa macam dia nak tanya juga. Dia nak tahu... Apa yang Harith akan jawab.

Mata coklat madu itu menatap dalam mata biru cair Harith. Harith juga memandabg ke arah Aulia.

"kenapa sayang tanya abang benda ni? Benda dah lalu pun sayang..." ujar Harith.

Aulia mencebik tidak puas hati. "alahh.. Abang jawab jer lah!" marah Aulia. Harith hanya tersenyum pasrah.

"kalau kita tak berjumpa time akad nikah... Abang yakin yang kita tetap akan bersama... Kita punya perkahwinan tu dah boleh menjadi bukti yang kukuh... There is no such things as  beautiful coincidence like our wedding unless it's the will of Allah sayang... I'm sure we're meant to fall in love with each other eventhough we meet in different circumstances." ujar Harith lembut seraya melabuhkan satu kucupan manja dipipi Aulia.

Aulia turut tersenyum tatkala mendengar itu. Tangan terus memeluk pinggang Harith. Mata dipejamkan seketika. Harith juga turut membelai lembut rambut Aulia. Mereka berdua duduk berpelukan di atas sofa menikmati ketenangan dan kebahagiaan seperti hanya ada mereka berdua di dalam dunia ini.

* * * *

Aulia berpeluk tubuh. Mata coklat madu itu memandang atas bawah lelaki yang sedang tersenyum sehingga menampakkan sebaris gigi putihnya. Rambut blonde lelaki itu sangat menyerlah dimata Aulia.

Aulia melepaskan keluhan berat.

"Ellie kenapa awak ada kat sini?" tanya Aulia.

UNPLANNED MARRIAGE Where stories live. Discover now