CHAPTER 14 | TERPISAH.

276 9 0
                                    

Tuan Jayce masih belum sedarkan diri

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Tuan Jayce masih belum sedarkan diri. Lila Arianna juga menghilangkan diri tanpa apa-apa berita. Yang tinggal hanyalah Ellie Violet sahaja. Dia mengucup lembut dahi adiknya yang sedang tidur didalam pelukannya. Mereka saling berkongsi kehangatan bersama.

Manakala, lelaki itu telah membawa diri jauh daripada gadis itu dengan membawa Cik Juliet bersama. Perasaannya dipermainkan begitu sahaja dan tak mudah untuk dia melupakan luka yang ditoreh oleh gadis itu. Pasti gadis itu juga akan mengikuti kekasihnya. Sebelum dia pergi, dia mengarahkan supaya Villa Jayce dan segala harta benda milik keluarga Tuan Jayce dirampas. Disebabkan oleh sakit hati yang dirasainya, dia ingin gadis itu juga merasakan kesakitan yang sama. Dia meninggalkan Poland dan berhijrah ke China untuk suatu tempoh yang dia sendiri tidak tahu bilakah dia akan kembali semula ke Poland.

Cik Juliet tersenyum bangga saat berjalan beriringan dengan Weir Thaddeus di airport sambil memeluk lengan lelaki itu. Setelah berjuang untuk mendapatkan perhatian lelaki itu, akhirnya dia berjaya juga. Mereka akan berpindah ke China dan memulakan kehidupan yang baru disana, berdua.

Setelah villa dan harta benda milik keluarganya dirampas, mereka kehilangan Tuan Jayce pula. Shea Marrietta terduduk meraung meratapi ujian yang melanda dirinya.

"Ayah! Ay....ah! Arghhhh!?" Bergema tangisan gadis itu di dalam bilik tersebut. Ayahnya kaku tidak bergerak. Pucat sahaja wajahnya. Bahunya kini bagaikan menanggung batu yang besar, dirasakan diluar kemampuan dirinya, tiada sesiapa yang akan memeluk dan memujuk dirinya saat itu.

"Ayah! Bangun! Jangan tinggalkan kami!." Rayu Shea Marrietta memegang kedua-dua belah pipi ayahnya.

Sejuk dan pucat.

"Ayah! Jangan tinggalkan Ellie!." Raung Ellie Violet pula.

" Raung Ellie Violet pula

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Ayah! Ayah!." Raung Lila Arianna yang tiba-tiba sahaja muncul dari balik pintu wad itu. Shea Marrietta menoleh ke arahnya. Lila Arianna menggongcangkan tubuh Tuan Jayce berkali-kali.

"Ayah! Bangun, ayah! Kakak datang ni, ayah. Kakak datang!." Shea Marrietta memekup wajahnya dengan kedua-dua tapak tangannya. Bagai sudah kering air matanya saat ini. Lila Arianna terduduk ke lantai.

SWEET POISON | COMPLETEWhere stories live. Discover now