"Papa..! Syukurlah papa sudah sedar!." Lila Arianna memeluk tubuh lelaki tua itu dengan erat sambil menangis teresak-esak. Tuan Nacho mengelus lembut belakang tubuh Lila Arianna.
"Papa tak apa-apa, Lila.. Mmm bagaimana dengan Marrietta? Ada apa-apa berita tentang Marrietta?." Lila Arianna menatap mata redup Tuan Nacho itu.
"Papa.. Ini semua kerja Rupert! Suami Lila sendiri! Dia sanggup menculik adik Lila sendiri! Lila tidak akan sesekali lepaskan dia jika terjadi apa-apa kepada Shea! Cukup Ellie saja yang menjadi mangsanya!." Lila Arianna meraung hiba. Dia tidak sanggup kehilangan lagi terutamanya Shea Marrietta, itulah satu-satu adik dan ahli keluarganya yang masih hidup.
Pintu kereta BMW M4 hitam itu dihempas kuat. Sementara Ken dan Thor pula menaiki Roll Royce Phantom hitam yang berada dibelakang. Melalui maklumat yang diterima, mereka perlu mencari sebuah rumah kosong yang terletak di barat daerah Krakow itu. Kereta yang dipercayai dinaiki oleh penculik Shea Marrietta berada di rumah tersebut kira-kira pagi tadi. Dia tidak boleh menunggu terlalu lama, dia harus bergerak untuk mencari isterinya itu. Harapan Lila Arianna dan Tuan Nacho berada dibahunya ketika ini. Dan, dia juga tidak betah berpisah terlalu lama dengan isterinya itu. Sudah hampir 2 hari dia tidak tidur sejak isterinya hilang. Hidupnya terasa sangat lain sejak kehilangan isterinya itu. Dia tidak mampu hidup tanpa Shea Marrietta.
"Tunggu saya, Love." Bisiknya. BMW M4 hitam itu mula bergerak menuju ke barat daerah Krakow itu sambil diikuti oleh Thor dan Ken yang menaiki Rolls Royce Phantom hitam.
"Saya yakin awak pasti akan menjumpai saya, Weir.. Saya cintakan awak dengan sepenuh jiwa saya." Bisik Shea Marrietta sambil memandang ke luar tingkap sebuah rumah itu.
Lila Arianna membantu Tuan Nacho duduk menyandar di kepala katil itu.
"Lila.."
"Ya, papa."
"Dimana telefon bimbit papa?."
"Ada dengan Lila. Kenapa, papa?."
"Berikan kepada papa... Papa ingin menelefon orang-orang papa untuk sama-sama membantu Weir mencari Marrietta." Ujar Tuan Nacho dengan riak wajah yang serius.
YOU ARE READING
SWEET POISON | COMPLETE
RomanceKisah tentang seorang ketua mafia, Weir Thaddeus yang bertemu dengan seorang gadis yang masih belajar. Demi untuk menyelamatkan galeri lukisan milik keluarganya, Shea Marrietta terpaksa meminta derma dan di galeri lukisan itulah pertemuan pertama me...