CHAPTER 45 | RED CAMELLIA.

189 8 0
                                    

Mereka sedang mengemaskan pakaian dan barang-barang untuk dibawa pergi ke suatu tempat yang rahsia dan istimewa yang diberitahu oleh Weir Thaddeus.

"Kita akan pergi untuk berapa lama, Weir?." Soal Shea Marrietta.

"Seminggu, love."

"W..what?! Seminggu? Lamanya."

Weir Thaddeus tertawa lalu memeluk bahu isterinya.

"Saya ingin meluangkan masa dengan awak, di suatu tempat yang tenang dan jauh daripada suasana yang bising." Jawapan Weir Thaddeus membuatkan isterinya tersenyum gembira.

"Mesti tempat itu sangat indah, bukan?."

"Sangat indah! Dan awak pasti akan menyukai tempat dan orang-orang sekelilingnya."

"Weir.."

"Ya, love."

"Saya dah tidak sabar untuk berangkat pergi!." Beritahu Shea Marrietta dengan gembira.

" Beritahu Shea Marrietta dengan gembira

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Mereka berbalas pandangan dan senyuman.

Thor dan Ken menarik lugage merah itu sehingga ke pintu kediaman itu. Mereka sudah bersedia untuk berangkat pergi ke tempat yang istimewa itu. Kelihatannya, Weir Thaddeus dan Shea Marrietta melangkah turun dengan berpegangan tangan dengan wajah yang gembira.

Kat sudah menunggu mereka di ruang tamu untuk menerima arahan daripada mereka berdua.

"Kamu jagakan rumah ini dengan baik, ya. Kami akan pergi selama seminggu." Pesan Weir Thaddeus kepada Kat.

"Baik, Tuan dan Puan Weir. Jangan risau, saya akan menjaga rumah ini dengan sebaiknya... Selamat bercuti, Tuan dan Puan Weir." Ujar Kat gembira.

"Terima kasih, Kat." Balas Shea Marrietta tersenyum gembira.

"Jom." Ajak Weir Thaddeus sambil menghulurkan tangan kepada isterinya lalu disambut oleh Shea Marrietta dengan senyuman manis. Mereka berdua melangkah ke Roll Royce Phantom hitam yang sedang menunggu. Manakala, Ken dan Thor juga mengikuti dibelakang dengan menaiki BMW M4 hitam milik Weir Thaddeus.

"Selamat pergi dan selamat kembali, Tuan dan Puan Weir!." Jerit Kat sambil melambaikan tangannya ke arah mereka berdua. Shea Marrietta membalas lambaian itu.

Kemudiannya, dia menoleh ke arah suaminya sambil tersenyum. Weir Thaddeus mencapai dan menggengam erat jari-jemari isterinya itu. Mereka berbalas senyuman seketika.

Kereta itu mula bergerak menyelusuri jalan ke arah Daerah Krakow. Perjalanan daripada Warsaw ke Krakow mengambil masa lebih kurang 4 jam. Dia menoleh ke arah isterinya yang sudah pun lena di bahunya dan tersenyum. Dan, akhirnya impian untuk memiliki wanita ini sebagai isterinya tercapai jua. Yang paling penting adalah isterinya ini telah menerima dirinya dengan sepenuhnya. Pandangannya dilontarkan ke luar tingkap kereta yang sedang bergerak itu.

SWEET POISON | COMPLETEWhere stories live. Discover now