Christina Xavier membuka pintu pejabat suaminya lalu menghempasnya dengan sangat kuat. Martin Jones angkat wajahnya sambil memerhatikan tingkah isterinya itu.
"Mmm."
"You pergi ke mana tadi?!." Jerkah Christina Xavier dengan lantang.
"Pejabat." Jawab Martin Jones ringkas.
"Tipu! I tahu you pergi melihat keadaan wanita itu, kan?!." Martin Jones bingkas bangun.
"Apa masalahnya kalau I pergi melihat dia?!."
"I isteri you, Martin!."
"Isteri yang dipaksa kahwin! I dipaksa untuk mengahwini you! I bersabar selama ini disebabkan oleh mummy I!." Mereka berbalas pandangan tajam.
"Jadi, you masih sayangkan wanita jalang itu?!." Soal Christina Xavier dengan sangat marah.
Martin Jones bangun lalu menatap tepat ke dalam mata isterinya itu.
"Dia bukan wanita jalang, Christina Xavier! She's better than you!." Jerit Martin Jones membuatkan isterinya diselubungi dengan rasa amarah.
"ARGGHH!." Jerit Christina Xavier dengan kuat manakala Martin Jones pula tidak menghiraukan kelakuan isterinya itu.
"Shea Marrietta Jayce!."
"Mmm macam mana dengan keadaan dia, Doktor Nicolette? Bertambah baik atau sebaliknya?." Soal Weir Thaddeus.
"Pesakit sudah berada didalam tahap yang stabil tapi masih perlu diperhatikan. Err dia ada trauma ke sebelum ini? Atau telah didera? Melihat kepada luka dan lebam-lebam ini, sepertinya dia telah didera dengan teruk." Doktor Nicolette memandang ke arah Weir Thaddeus mengharapkan penjelasan daripada lelaki itu.
"Mmm.. Suaminya yang telah mendera dia. Mmm Doktor tolong simpankan semua sekali bukti yang boleh untuk saya kaitkan suaminya ke atas penderaan yang telah dilakukan kepada Puan Lila." Arah Weir Thaddeus.
"Baik. Saya faham, Tuan Weir."
"Terima kasih, Doktor Nicolette."
"Sama-sama, Tuan Weir."
Wajah pucat yang sedang terbaring itu diamati. Sebelum ini, wajah itu juga secantik Shea Marrietta namun kini, ianya bagaikan kehilangan serinya. 5 tahun adalah tempoh yang cukup lama dipaksa untuk berpisah dengan keluarga.
"Saya akan kembalikan awak kepada She tak lama lagi, Puan Lila." Dia tidak sabar ingin melihat wanita itu tersenyum bahagia lagi.
"She." Terbayang senyuman manis wanita itu pada 5 tahun yang lalu.
YOU ARE READING
SWEET POISON | COMPLETE
RomanceKisah tentang seorang ketua mafia, Weir Thaddeus yang bertemu dengan seorang gadis yang masih belajar. Demi untuk menyelamatkan galeri lukisan milik keluarganya, Shea Marrietta terpaksa meminta derma dan di galeri lukisan itulah pertemuan pertama me...