Mindenki a ma esti programjáról beszélt. Egyesek filmre mennek, mások bulikba... én a húgomat kísérem, mint mindig. Én már persze kinőttem a csokigyűjtést, de anya jobbnak érezte ha Peggyn tartom a szememet.
De az még odébb volt. Előttünk állt egy egész nap.
Mike mellettem állt, miközben a szekrényemben pakolásztam. Ekkor lépett színre Roni is, aki hatalmas csapásokat mért az öklével Mike oldalába és karjába. Vagyis úgy tűnt, de mindegyik ütés megállt mellette a levegőben. Még egy rúgást is csinált. Mike csak felvont szemöldökkel, fáradtan nézett rá.
– Befejezted? – Kérdezte.
– Még el se kezdtem – felelte szélesen mosolyogva – Hová mentek ma?
– Sehova.
– A húgomat kísérem.
– Hát ez nagyon szomorú – nézett végig rajtunk – Meghívnálak titeket, de az a helyzet hogy lúzer pároknak illegális a belépés.
Rámosolyogtam, Mike pedig az égnek emelte a tekintetét.
– Én elindulok. Majd találkozunk. – Úgy tűnt Mike egy perc alatt megunta a Ronival való társalgást, így ellökte magát a szekrényektől, és elindult a folyosón. Gyorsan elveszett a tömegben.
– Hova mész? – Néztem vissza Ronira, miközben becsuktam a szekrényajtómat.
A lány arrafelé pillantott, ahol Mike nemrég eltűnt.
– A bezárt étterembe megyünk. Én, meg még néhány haver.
Gyorsan elkomorodtam.
– A Fredbear's-be?
Roni bólintott.
– Nem leszünk sokan, nem lesz nagy szám.
Bizonytalanul az ajkamba haraptam.
– Nem tiszteletlenség ez?
– Tiszteletlen kivel? Senki nem tudja meg. Senki. – Nyomatékosította az utolsó szót. Egészen a lelkembe nézett.
– Azt gondolod el fogom mondani Mikenak.
– Mert el fogod?
– Tudnia kell róla. Mégiscsak sok szál fűzi hozzá, nem lenne szép a háta mögött tombolnotok a helyen.
– Ne csináld már, nem fogjuk ledönteni a falakat. Lőttek az egésznek, ha elmondod neki. Pedig ígérem, hogy semmit nem tennénk tönkre. Amúgy is kit izgat már az az épület?
– A családokat akiktől eltűntek a gyerekek? Mike?
– Azok már egy éve voltak. Mike pedig nem fog tudni róla. Mert nem mondod el neki.
A homlokomat ráncoltam, ahogy Ronit figyeltem. Ő pedig nagyon komolyan nézett rám.
– Egyébként téged is szívesen látlak. Akár még felügyelhetsz is minket.
Nagyot sóhajtottam.
– Rendben, hiszek neked. De attól még nem helyeslem.
– Tőled nem is vártam mást.
– Ezt sértésnek vegyem?
– Nem annak szántam. De veheted annak. Hűségesebb vagy hozzá, mint hozzám.
Felvont szemöldökkel pillantottam rá.
– Nem hűséges vagyok.
– Lawson is ezt mondta.
Kigúvadtak a szemeim.
– Túl korai? – Kérdezte.
Köhintettem egyet. Elgondolkoztam.
VOUS LISEZ
The Happiest Years
Fantastique1983. Tavaszán az élet soha nem is lehetett volna ennél jobb. Jennie átlagos. Talán még átlagon aluli is. Nem sok barátja van (mondhatni egy sem), szinte minden idejét a mesés szobájában tölti a pénzes szülei házában, és egyetlen érdekeltsége az is...