Anastasia:
La o ora după ce semnez actele ca averea alor mei sa-mi revină mie,dar fără dreptul de a ma folosi de ea atata timp cat ei sunt in viata,nu ca as face asa ceva,dar mama si-a luat toate marjele de eroare,ajungem intr-un final inapoi in cartier.
-Eu rămân jos,le spun imediat ce cobor din masina,iar mama ma priveste sec. Ce ai?o intreb iritata.
-Dupa ce ai semnat actele ai tacut ca muta tot drumul. Nici macar un mulțumesc nu ai spus.
-Ilinca...mormaie tata in barba.
O privesc cu scarba si ma abțin din suflet sa nu o injur.
-Pentru ce sa-ti mulțumesc?intreb cand imi inghit voma ce mi-a urcat in gat. Nu v-am cerut eu nimic. Sunt aici la insistentele voastre,ii reamintesc in cazul in care a uitat.
Mama pufneste,iar tata ofteaza zgomotos,in timp ce eu le intorc spatele si pasesc spre parc.
-Discutia asta nu s-a incheiat!ridica vocea in urma mea si ma arde degetul mijlociu ca sa-l ridic si sa i-l arat.
Injur in barba și imi inclestez pumnii ca sa nu ii trantesc in ochi jumătatea lui cinci,iar cand ajung in parc,ma asez pe o banca si pun geanta langa mine. Imi scot pachetul impreuna cu bricheta si imi aprind o tigara,apoi imi dau capul pe spate si eliberez fumul cu putere.
Cerul albastru prinde nuanțe de gri pana cand fumul se risipește,iar dupa ce mai trag unul in plamani,inchid ochii și imi revin in minte imaginile zilei de ieri.
Ma vad din nou pe balconul lui tanti Leni cu albumul lui Darius in poala,iar prima poza din el ma intoarce in vremurile apuse si amintirea incepe sa-mi ruleze cu încetinitorul prin cap.
Simt aerul cum se îngreunează,pielea cum ma furnica,iar atmosfera cum se schimba in jurul meu in timp ce ma las trasa cu totul in trecut.
*****
În urma cu 23 de ani...
Vara anului 1989Fericirea se citește pe chipurile tuturor cand tanti Leni coboara la scara si striga la noi ținând un lighean imens in brate.
Începem sa tipam de bucurie fiindca stim cu totii ce se afla in el. Sunt gogosi,iar cand ajungem sa ne strângem cerc in jurul ei,ne bagam mainile ca sa apucam cat mai multe deodata.
"Chiar dacă eu fac parte dintr-o familie cu bani,ma bucur de fiecare data cand mama lui Darius aduce cate ceva la scara facut de mana ei. Sunt delicioase bunatatile ce le face si nu ma sfiesc sa ma infrupt niciodata din ele."
-Sunt bune?intreaba cu zambetul pe buze in timp ce ne privește cu drag,iar noi încuviințam la unison din cap in vreme ce mancam gogoșile pe nerăsuflate.
Surade,iar dupa ce ii radem gogoșile de nu mai rămâne nici macar zaharul pe fundul ligheanului,mama lui Darius merge la scara vecina,unde mai sunt câteva doamne de varsta ei.
Tipam in urma sa si ii mulțumim pentru ele,apoi revenim in parc unde se afla R.I.P impreuna cu cei doi prieteni ai lui.
Cătălin si Radu,respectiv,Death(moartea) si Warr(razboinicul) nu s-au ingramadit la gogoșile,iar același lucru l-a făcut si R.I.P ce sta relaxat pe o banca.
-Vreti sa ne jucam ascunselea?intreaba Mara cand ajungem langa cei trei. Soarele e gata sa apuna si e numai bine ca sa ne putem ascunde,continua,iar majoritatea aprobam cu o mișcare a capului,in vreme ce alții ridica din umeri și mai bat de cateva ori mingea ce a rămas abandonata in parc cat am dat toți iama peste tanti Leni,dar cand intr-un final ne hotărâm sa participam cu totii la joc,ne strângem intr-un cerc si Darius se apuca sa faca împărteala.
Rămâne la sfarsit sa caute Ovidiu,iar in vreme ce el se îndreaptă spre unul dintre stâlpii de iluminat ca sa numere,noi deja o zbughim din loc.
Ieșim din parc in fuga si cativa încep sa se uite în toate partile,printre care și eu fiindca nu stiu incotro sa o iau ca sa ma pitesc de ochii lui Ovidiu ca sa nu ma gaseasca.
-Misca-te printesa!imi zbiara Darius in ureche inainte sa treaca in fuga pe langa mine.
Chicotesc si o iau pe urmele lui.
-Nu te tine dupa mine ca ma dai de gol!urla,dar fac exact pe dos.
Continui sa il urmăresc si alerg in urma lui,iar el injura cand arunca o privire în spate ca sa vadă dacă am schimbat direcția si observa ca inca il urmăresc.
-Cred ca trebuie sa-ti infing o bătaie ca sa asculți data viitoare,altfel vad ca nu te potolești!zbiară si bufnesc in ras,dar o fac atat de tare ca ochii mai ca nu mi se închid si abia mai vad pe unde merg.
-Aaaa!!!zbier,iar rasul de mai devreme mi se transforma intr-un geamat dureros cand alunec pe cioburile sparte de pe asfalt si cad pe burta peste ele.
Le simt cum imi intra peste tot in piele,dar mai cu seama in coate si-n genunchi,iar lacrimile ajung intr-o secunda sa-mi arda ochii.
Incep sa plang,iar sunetele ce le scot il fac pe Darius sa înjure de data asta de mama focului,apoi ii aud pasii cum se grăbesc spre mine. Incerc sa ma ridic de pe jos,dar oricum as incerca sa ma misc,cioburile imi intra mai adanc in piele si incep sa tremur din cauza durerii.
-Bai dar ametita si împiedicată mai ești!bubuie vocea lui langa mine,apoi sunt ridicata cu forta de pe asfalt si pusa în poziție dreapta cateva secunde mai tarziu.
De pe buze incep sa i se desprinda înjurături cu nemiluita si prin ceata ce o am pe ochi vad cum ma spinteca cu privirea.
-Tu ești atat de neîndemânatica incat ma mir cum de dracu mai ai cap pe umeri!zbiară nervos si ma prinde strans de o mana. Hai!imi ordona si ma smuceste spre el,dar incep sa plâng mai tare dupa primul pas ce-l fac forțat din cauza lui.
-Ma doare!!!ma vait si inspira pe nas furtunos de cateva ori,apoi face un lucru ce ma uimește si uit de durere preț de cateva secunde.
Ma ridica in brate,iar cand mintea pricepe ce mi se intampla,instinctul ma împinge sa-l apuc cu bratele de dupa gat și sa-mi strang picioarele in jurul taliei lui.
Ceea ce si fac. Ma agat de el ca o maimuta fara sa gandesc macar.
-R.I.P si Ana! V-am văzut!racneste Ovidiu si intorc capul in reluare in direcția vocii lui.
Il vad cum fuge spre stâlpul unde a numărat ca sa ne scuipe si sa ne rostească numele,semn ca am fost prinși si scosi din joc.
-Bine ca nu mi-ai văzut pula!urla R.I.P si imi dau o palma mental peste frunte. Poate voiai sa i-o duci lu sora-ta sa mi-o suga!
„Baiatul asta si vocabularul lui...Doamne ferește...”
-Darius!tipa la el cand da sa deschida din nou gura cel mai probabil sa isi continuie vorbele de duh,iar el imi pufneste in fata.
-Ce dracu ma fac acu cu tine licheauo? Nu ma lași sa mor,dar nici sa traiesc,continua si din nou imi da niște dume pe care nu le inteleg,iar in clipa urmatoare imi las capul sa cada pe un fruntea lui.
-Romaneste,ii spun privindu-l in ochi.
-Nu am vorbit în romana?raspunde cu o întrebare. Sau ești batut-n cap? Eu înțeleg ca ai căzut ca o balega,dar nu te-ai lovit la mansarda,insa iti lipsesc câteva tigle la ea fetita. Ce dracu ai in capatana aia? Tarate?intreaba si strâmb din nas.
Chicoteste rautacios,apoi ma prinde mai bine de fund si se pune in miscare.
Fata imi ia foc,pentru ca sunt imbracata intr-o rochiță scurta de vara,iar palmele lui sunt strecurate pe sub material si isi afunda degetele tot mai tare in fesele mele.
-Mai bine ma lași jos din brate si merg în maini,propun,iar ranjetul ce ii curbeaza buzele devine unul dracesc.
-Iti e rușine cu mine,printesa?intreaba si ma abțin sa nu-l injur.
-Daca imi era,nu mai eram acum prieteni,ii raspund in doi peri,iar el ma priveste cu o spranceana ridicata.
-Suntem prieteni ametito?intreaba amuzat.
-Nu suntem?vreau sa stiu si incepe sa-si muste buza de jos.
Inchid ochii ca sa nu-l mai vad si imi lipesc mai tare fruntea de a lui. Rusinea ce ma cuprinde cand ma gândesc ca toți cei prezenți în cartier ne vad impreuna intr-o asemenea postura,ma face sa respir cu dificultate,iar gandul imi zboară la ai mei.
„Cu toate ca sunt la lucru acum,sunt sigura ca o sa se găsească vreo unul din lumea bună sa le spună ce face fata lor pe afara cat timp ei nu sunt acasă.”
-Te duc sus?pune întrebarea cu vocea lui joasa,iar respiratia i se izbeste de buzele mele cand vorbeste.
-Nu!icnesc si deschid deodata ochii. E destul ca o sa am probleme cand ai mei o sa afle ca ma cari in brate prin cartier. Iti dai seama in ce belele m-ai baga daca m-ai duce pana la usa?
-Prea bine,raspunde nepăsător in schimb si vad cum incepe sa se îndrepte spre scara lui.
Trece prin parc,iar in urma noastră copii adunati se uita la noi cu ochii cat cepele.
„Am sa dau de dracu cand o sa afle ai mei...”
Oftez zgomotos,apoi imi sprijin barbia pe un brat ce il am in jurul gatului sau si ma uit la palmele mele. Am cioburi in piele,iar sangele mi se prelinge printre degete.
„Daca asa imi arata mainile,nu prea vreau sa aflu cum imi sunt picioarele ori pieptul sau abdomenul.”
-Darius?intreb cand ies din ganduri si incerc sa nu ma focusez pe rusinea ce-mi arde măruntaiele.
-Sunt aici,raspunde chicotind.
-De ce mergem spre scara ta de bloc?
-Unde vrei sa te duc ca sa iti scoți cioburile din piele? In parc si eventual sa te dezbrac in mijlocul lui?
Fata mi se aprinde mai tare si respiratia ajunge sa mi se blocheze in gat cand mintea imi pune in imagini vorbele lui.
Intorc capul rusinata si o observ pe tanti Leni cum zambeste in coltul gurii la scara vecina cand ne vede pe amândoi,apoi rasuflu pe jumătate ușurată cand Darius intra in scara si lasam pe toata lumea in urma noastră.
Merge spre lift si ma misca in bratele lui cat timp il asteptam. Nici unul nu scoatem un sunet in vreme ce secundele se scurg,iar cand liftul ajunge la parter,deschide usa si intram inauntru.
Privesc becul chior ce luminează precum o lumânare cutia de metal fiindca n-are destulă putere ca s-o faca cum trebuie,iar cand liftul se pune in miscare,inima imi urca o data cu el in gat.
„Asta chiar ma duce la el acasă? Iar eu stau sa o faca? Nu s-a mai pomenit asa ceva pana la noi în cartierul asta,iar situația asta o sa-mi aducă o bătaie cu strigături,fiindca sunt ferm convinsa ca n-am sa scap de mainile mamei și nici de cureaua tatei.”
-O sa ma ia dracu...soptesc in urma gandurilor.
-Daca vrei,pot sa te ajut cu el. Cunosc cativa golani ce sunt oricând gata sa-l rupa pe drac in doua,glumește Darius,doar ca mie in clipa asta imi vine mai mult sa plang,decat sa rad.
Cu gandurile la bătaia ce sigur urmeaza sa o încasez,ieșim din lift si inghit in sec cand brunetul ajunge in dreptul ușii lui si ma lipeste cu spatele de zid ca sa isi poata scoate cheia de la gat. Ma tine doar cu o mana,iar dupa ce descuie usa,ma baga in apartament si intra incaltat inauntru. Trece prin holul sărăcăcios mobilat,apoi prin sufrageria intunecata si ma pune cu grija pe pat cand ajunge într-un dormitor.
-Vin imediat,zice inainte sa faca cale întoarsă.
Incep sa-mi musc buzele pe rand din cauza emoțiilor si ma uit agitata prin camera. Peste tot sunt numai postere cu trupe de hip-hop de peste ocean,pe care habar n-am cum le-a colectionat,insa,in ce anturaj dubios se invarte,probabil e o nimica toată ca sa obțină asa ceva la orice ora din zi sau din noapte.
-Dezbraca-te,imi ordona de cum revine înapoi în dormitor si ma uit speriata la el.
-Nu o fac!exclam cu un nod in gat.
-Si cum naiba vrei sa verific dacă ai vreun ciob printre coaste?
-Intoarce-te,ii cer si pufneste. Ma verific singura.
-Nu vrei sa-mi arati si mie o țâță,asa afurisita ești?intreaba cu un amuzament rautacios in glas.
-Ce nesimtit!ridic vocea,iar el incepe sa rada.
Se întoarce,dar înainte sa ajungă cu spatele la mine incepe sa joace ca un drac din sprancene.
-Nu e ca și cum ai avea ceva pe sub rochia aia ca sa-mi atragă atenția. Nu ti-au crescut nici flocii la cur printesa,deci...lasa cuvintele suspendate în aer si incep sa marai.
-Golanule...scrasnesc din dinti si alte cateva hohote se desprind de pe buzele lui.
-Ia si te verifica o data ca sa te bandajez pe mâini și pe picioare,apoi sa ma scap de tine,ghimpe in coaste ce-mi ești!
Imi dau ochii peste cap,dupa prind cu grija de marginea rochiei ca sa nu o pătez cu sange si trag de ea. Ma uit la pieptul meu si vad ca in afara de cateva dungi roșii,n-am nimic. Apoi ridic poalele ce sunt puțin șifonate de la cazatura si imi verific cum trebuie abdomenul,doar ca in vreme ce il studiez,aud cateva mormaieli si ridic ochii. Il gasesc pe Darius intorc cu fata spre mine si mai ca nu leșin de rușine.
-Esti tâmpit!ma rastesc la el. Nu ti-am dat voie sa te întorci!ma revolt in timp ce el paseste spre mine si pune pe saltea punga ce o are intre degete,apoi fara sa ma bage in seama,imi ridica mai sus rochia si ma împinge de umeri ca sa ma intind pe pat.
Opun rezistenta,iar el ranjeste ca un drac inainte sa ma apese cu forta si sa ma oblige sa stau asa cum vrea.
-Am sa te omor...harai si chicoteste sumbru.
-Vrei sa taci?intreaba cand ultimul sunet jos ii iese din gatlej,apoi se uite cercetator la trupul meu si răsufla usurat cand constata ca m-am nimic,insa golanul revine în forță cand prinde de rochie sa mi-o traga in jos si nu se poate abține sa nu facă o remarca răutăcioasa.
-Chiloti cu rățuște?intreaba râzând pe infundate.
Inchid ochii,iar dupa ce imi recapat control,ma ridic in capul oaselor si ii dau o palma peste fata. Se uita la mine surprins în prima faza,apoi ochii lui se intuneca si icnesc cand privirea ii devine monstruoasa.
-Ai meritat-o ticalosule!ii zic,doar ca vocea nu imi suna ferma asa cum mi-as dori,ci tremurata fiindca imi e frica sa nu-mi rupa capul pentru ca am indraznit sa-l palmuiesc.
-Mai loveste-ma o data și ce am sa-ti fac,n-o sa uiți cate zile o sa ai!maraie ca un turbat,apoi răstoarnă punga de pe saltea si alege de pe ea,o sticla de spirt,vata si fasa ca sa ma panseze. Da-mi mainile!imi cere,doar ca pana sa le intind spre el,mi le apuca cu forta pe amândouă.
Se pune pe jos la marginea patului si incepe sa-mi scoata cioburile din piele,iar eu imi musc cu putere buzele ca sa nu tip de durere. Il vad cum imi arunca priviri scurte ca sa ma verifice și imi inghit lacrimile ca sa nu ma creadă ultima fraiera din cartier.
Dupa ce termina cu cioburile,ma dezinfectează si de data asta cateva gemete imi scap printre buze,iar dupa ce ma panseaza,imi trage piciorul drept in poala lui si repeta miscarile.
Scoate cioburile si apasa vata inmuiata in spirt pe pielea mea sfartecata,iar in timp ce incepe sa ma panseze,usa de la camera se întredeschide usor si ma panichez cand tatal lui apare in prag.
Imi inghit icnetele,doar ca agitația ce se stârnește in mine,ma face sa nu mai gândesc bine si incep sa vorbesc atat de repede ca nu se înțelege nimic.
Incerc sa-l fac pe Darius atent la tatăl lui si sa-i zică ceva ca sa ma scoată,fiindca situatia e nemaipomenita si cel mai probabil o sa fim de poveste mulți ani de acum înainte in cartier,iar el cand ma aude ca vorbesc fara noima,isi muta ochii pe usa si priveste calm spre tatăl lui.
-Hai noroc batrane,ii zice pe un ton normal si revine cu privirea pe picioarele mele. Nu știam ca ești acasă.
-Sa trăiești. Nu eram. Abia am venit de la munca. Voi ce faceți?ne intreaba cu o voce la fel de normala si ma uit contrariata cand la unul cand la altul.
„Daca la mine in casa se intampla asa ceva si tata ma gasea intr-o situație asemănătoare,ma lua naiba!”
-Eu o pansez pe ametita asta. Uite si tu ce a putut sa facă!ii cere si tatăl sau chicoteste in barba.
-Ai grija cum vorbești Darius. Nu asa se face cu o domnișoară,ii atrage atenția,iar brunetul ranjeste.
-Bine tata,ii răspunde,iar bărbatul imi arunca un zambet cald,inainte sa se întoarcă si sa dispară din prag.
-Tu ești nebun?il intreb in soapta imediat ce rămânem singuri.
-De ce?
-Ce ma fac acuma?raspund in schimb. M-a văzut tatal tau la tine in dormitor!
-Si? Doar nu crezi ca o sa te omoare. Linisteste-te printesa. N-am o familie de sălbatici.
Imi duc o mana la frunte si incep sa respir sacadat in vreme ce ma gandesc la ce nebunie am ajuns sa traiesc.
„Eu si picioarele mele stangi. Daca nu ma impiedicam nu mai eram aici si nu mai urma sa dau de dracu!”
Pierduta prin ganduri si cu inima batandu-mi de frica in gat,aud cum un buton se apasa,iar sunetul ma face sa revin automat in simturi.
Ma uit din nou la usa si il vad pe tatal lui cu un aparat foto in mana. Ma blochez cand realizez ca ne-a făcut o poza.
„Ce naiba vrea sa faca cu ea?”
Intorc privirea speriata spre Darius ce imi infasoara fasa pe celalalt picioare,iar in ochii lui vad amuzamentul.
-Nu o sa developeze tata poza ca sa o lipească pe primul stâlp din cartier,glumește si amandoi incep sa rada.
Eu in schimb continui sa raman blocata,iar dupa ce Darius ma termina de bandajat,baga lucrurile inapoi in punga si se ridica de pe jos.
-Poti sa mergi?ma intreaba si intinde o mana spre mine.
Il apuc mecanic de ea si ma saltă de pe pat.
-Ei bine...acum ca ești în regula,haideți in sufragerie. Vreau sa tu Darius sa imi faci cunostinta cu minunăția asta de fata asa cum se cuvine.
„Eu as vrea sa ma inghita pamantul in schimb,fiindca simt cum in clipa asta tot cerul mi-a picat in cap.”
CITEȘTI
Borfașul 🔞
Romance#1 - 05/07/24 - Sentimente #1 - 30/07/24 - Speranța #1 - 31/07/24 - Lupta Cand viata iti da lamai,se spune ca cel mai bine e sa faci o limonada. Dar cand soarta ajunge sa-ti dea mai multe decât ai nevoie,ti se acrește de orice limonada oricat de mu...