Anastasia:
Invart un pai in paharul de limonada,pierduta în gânduri și cu privirea in gol.
Mintea mea inca nu s-a obișnuit cu faptul ca o sa fiu mama a doi copii,iar creierul mi se scurticuiteaza intr-una de ieri de cand am aflat.
„Imi făceam griji ca nu am sa ma descurc cu un copil,iar acum trebuie sa ma pregătesc pentru doi? Cum am sa o scot la capăt? Doi deodata? Asta înseamnă oboseala dubla si griji de doua ori mai mari sau mai multe.”
-Am sa ajung la balamuc...rostesc in soapta cu privirea încă tintita in gol.
-Ba n-ai sa o faci!
Clipesc de cateva ori cand aud glasul lui tanti Măriuca prin apropierea mea si ma uit surprinsa cand o vad ca pregătește de mâncare.
-Ce faceți? De cand sunteți aici?vreau sa stiu si zambeste in coltul gurii.
-De vreo 10 minute,dar tu păreai foarte adâncita in ganduri,asa ca ti-am dat pace.
-Pai...numai la faptul ca o sa am doi copii dintr-un foc ma gândesc intr-una de ieri,recunosc cu voce gatuita.
-Ai sa te descurci fatucă,spune sigura pe ea,dar eu nu am nici jumătate din siguranta ei prin sistem cand ma gândesc la faptul ca doua suflete o sa fie dependente de mine si ca trebuie sa ma împart intre ele la orice ora din zi sau din noapte. Plus ca il ai pe Darius langa tine,continua de parca lucrul asta ar trebui sa ma liniștească total.
„Si el e habarnist la fel ca mine cand vine vorba de copii. Nici macar n-a avut vreun frate sau o sora mai mica ca sa zici ca stie cu ce se mănâncă cat de cat creșterea unui copil.”
Oftez in urma gandului si i-au paharul de limonada,apoi prind paiul intre buze si sorb din el in timp ce mama lui Cristi pregătește carnea pentru chiftele.
-De cat timp il cunoașteți pe Darius?vreau sa stiu pentru ca în afara de faptul ca brunetul meu l-a cunoscut pe băiatul ei cand era doar un pustan,n-am apucat sa aflu prea multe.
-De vreo 8 ani. La scurt timp după ce Cristi mi-a furat ultimii bani din casa sa se ducă la concertul trupei lui,Darius a luat legătura cu noi si asa am ajuns sa stam la el in casa,raspunde chicotind.
-Ce copil!exclam surâzând.
-Da...a fost catastrofa ziua aia cand am aflat ca m-a lăsat fără pâine ca sa ajungă la un concert. Avea 12 ani.
-Si? Cum l-ati prins?
-Nu mi-am dat seama. Mi-a marturisit cand s-a întors acasă. Dar a venit cu banii înapoi fiindca Darius i-a dat de la el atunci cand Cristi i-a spus ca a furat de la parinti ca sa ajungă sa-l vadă pe el si pe trupa lui.
Imi inclin capul intr-o parte și o privesc cu blândețe in vreme ce ma topesc pe dinauntru,fiindca e ceva ce ar face Darius pentru cei necăjiți. Bărbatul asta cu toate ca are tara la picioare si e respectat mai ceva decat presedintele,n-a uitat de unde a plecat cu toate ca deține foarte mult in urma muncii pe care o prestează.
-De aceea iti spun sa stai fără griji,ma scoate vocea ei din ganduri si incepe sa amestece carnea impreuna cu condimentele. Eu il cunosc de mai puțin timp decât tine,dar il vad in stare de foarte multe. Plus ca are o inima foarte mare si un suflet cum n-am mai întâlnit.
„Adevarat. Dar cu toate astea tot ma sperie gandul ca nu o sa ne descurcam cu doi copii.”
-Ce faceți? Ma bârfiți cumva?ii aud vocea din living in vreme ce coboara scarile si chicotesc.
-Asa putin,raspund,iar cand intra in bucătărie se intinde si isi pocneste cateva oase inainte sa pășească spre mine.
E imbracat din nou doar intr-o pereche de bermude,iar pe fata are cateva semne lăsate de perna pe care a dormit.
-Daca aveți vreo nelamurire,întrebați pe fata ca nu imi plac vorbele pe la spate,ne atrage atentia si imi inconjoara umerii cand se opreste in spatele scaunului meu,dupa ma saruta pe creștetul capului.
-Femeia ta e stresata ca n-o sa se descurce cu doi copii,isi da drumul tanti Mariuca la gura si stramb din nas. Iar eu i-am spus ca totul o sa fie bine fiindca are un bărbat ca tine langa ea.
-Normal ca o sa fie bine!exclama Darius pe un ton ferm.
Oftez.
-Eu nu zic ca n-o sa fie bine,dar necunoscutul asta ma sperie știi?intreb si intorc capul doar ca sa-i intalnesc privirea.
Se uita la mine cu încredere de parca el ar știi mai multe decât mine,apoi imi prinde fata in palme și se apleaca sa ma sarute pe buze.
-Nu te mai gândi,sopteste in gura mea. Daca o sa apara probleme,o sa le rezolvam pe rand. Iti faci filme degeaba acum,când nici macar n-am dat piept in piept cu haosul.
-Stiu...mormai printre buzele lui.
-Lasa totul sa se întâmple printesa,iar decat sa iti faci scenarii care mai de care,mai bine te-ai gandi cu ce te îmbraci la nunta,fiindca mai sunt câteva zile și te fac cu acte în regula a mea,ranjeste,iar o sclipire de mândrie ii apare in privire si incepe sa-i arda in verdele cafeniu.
„Alta nebunie ce s-a ivit peste noapte și care abia aștept sa se termine,fiindca nu imi place sa fiu stresata si presata de timp. Imi place sa fac lucrurile bine și in ritmul lor. Nu pe repede inainte. Dar cand vine vorba de Darius trebuie sa ma reacomodez cu stilul lui de viata nebun si cu lucrurile ce se schimba de la o secunda la alta.”
-Deci...pana la urma cu ce te îmbraci?intreaba si imi scutur putin capatana imediat ce ii aud vocea.
Se desprinde de mine si merge spre filtrul de cafea,apoi il pornește si isi scoate o cana din dulap.
-Cu ce sa ma îmbrac?raspund cu o intrebare. N-ai zis ca vrei sa o ardem ca in cartier?vreau sa stiu si din nou bag paiul printre buze,dupa trag cateva guri de limonada din pahar.
-Ba da,dar sunt curios dacă iti iei o rochie sau chiar tragi pe tine un tricou si-o pereche de blugi?
Cad pe gânduri.
-Daca o sa fie la fel de cald,am sa ma îmbrac în rochie,dacă nu...varianta doi suna la fel de bine,replic si imi face cu ochiul,apoi isi pune de-o cafea si se sprijină cu un sold de blat cat timp așteaptă sa fie gata.
Tanti Marioara chicoteste in vreme ce face chiftelele si le pune pe o tava ce are hârtie de copt pe ea,iar din cand in cand ne arunca la fiecare câte o privire incarcata de caldura.
"Zici ca se uita la noi de parca am fi copii ei...dar lucrul asta nu ma surprinde. Având în vedere ca a stat atâția ani sub acoperișul lui Darius. Pe omul asta dacă iti dai interesul si ajungi sa-l cunosti in esenta lui,n-ai cum sa nu-l placi...insa mama...daca e sa ma gândesc la ea,nu cred ca o sa ajungă vreodata sa se uite cu ochi buni in directia lui. Femeia e chitita sa nu-l dorească prin apropierea mea. Ceea ce ma face sa ma intreb,oare cum o sa decurga lucrurile dupa ce am sa semnez hârtia? O sa se abtina sa nu mai faca pe afurisita sau o sa fie mai rau?"
-Vezi ca i-am invitat si pe borfasii noștri,ma aduce în simturi vocea lui si imi focusez privirea din nou pe el. Dar si pe cei mai apropiați oameni din gruparea lui Snik,continua si incuviintez incet din cap fiindcă n-am nici o problema. Printre care și Killer,zice chicotind,iar eu bufnesc in ras imediat ce-l aud.
-Atunci o sa faca o baie la piscina ca vrea sau nu,fiindca am sa-l arunc in ea pentru simplu fapt ca m-a speriat de moarte in ziua aia cand a propus el sa ma zboare peste pod.
Ranjeste ca un drac imediat ce las gandurile sa se tranforme in cuvinte si sa-mi iasa printre buze,dupa isi i-a cana de cafea și se pune pe scaunul de langa al meu.
-Tare sunt curios sa vad cum o sa reactioneze.
-Pai sper sa nu facă urat,raspund si chicoteste.
-De facut nu o sa faca,dar cel mai probabil ai sa ajungi și tu in piscina.
-Ai sa-l lași sa pună mana pe mine?intreb cu sprâncenele ridicate.
-Pai dacă ai de gând sa o dai pe baieteala si sa te comporti ca-n cartier,trebuie sa înfrunți si repercursiunile ca doar ești mare,nu?intreaba,dar nu ma lasa sa raspund si continua. Plus ca viata nu o sa-ti fie pusa în pericol,dacă ajungi sa faci și tu o baie,asa ca...lasa cuvintele suspendate în aer si chicoteste ca un drac. O sa ma distrez,incheie si pufnesc.
-Lasa ca de ajung in piscina,am sa te trag dupa mine,il asigur si rade pe infundate cand ma aude. Cum era vorba aia?intreb si ma prefac cum cad putin pe gânduri. La bine și la greu,nu?
Isi tinteste ochii in ai mei cu o flacara ce mai ca nu ma arde,iar buzele i se curbeaza intr-un mod mortal.
-La bine și la greu,pana cand moartea o sa reușească sa ne despartă,printesa.
"Ei...daca e sa ne gândim pana acolo,prefer sa inchid ochii inaintea lui cu o secunda mai repede sa-si de-a el ultima suflare,fiindca de ar fi sa se intample invers,eu as simți in acea fracțiune de secunda tot chinul de pe pamant cum se dezlantuie la mine in suflet. Fiindca nu pot sa concep nici o clipa viata in lipsa lui. Una a fost sa fim despărțiți,dar sa stiu ca amandoi undeva pe pământul asta privim acelasi răsărit si acelasi apus,iar alta ar fi sa realizez ca ia sosit timpul,iar eu am rămas fără el pe aceasta lume. Chit ca ar fi vorba si despre o fracțiune de secunda. In acea clipa probabil as simți cum mor de un infinit de ori."
CITEȘTI
Borfașul 🔞
عاطفية#1 - 05/07/24 - Sentimente #1 - 30/07/24 - Speranța #1 - 31/07/24 - Lupta Cand viata iti da lamai,se spune ca cel mai bine e sa faci o limonada. Dar cand soarta ajunge sa-ti dea mai multe decât ai nevoie,ti se acrește de orice limonada oricat de mu...