"Sadece bana karşı mı değiştin yoksa bana rol mü yapıyorsun?" bir anda sorduğumda bana baktı. Derin bir nefes verdi."Hazan..Konuşup anlatmaktan yoruldum..Biraz sabırlı ol kendin yaşa gör.." iki kaşının ortasını iki parmağı ile ovuştururken gözlerini kapatıyordu.
"Yaşamak istemiyorsam.." dediğimde bana baktı. Mavi gözleri kızarmıştı. Sabah sabah içtiği içkiden ya da başı ağrıyorsa ondandır diye düşünüyordum. Ama en net sebebi sanırım sinirlendiği içindi.
"İstemiyor musun?" derin bir nefes aldı.
"Evet ya da hayır Hazan..Net ol.." tam gözlerime bakıyordu.Bu kez ben derin bir nefes verdim. Kendime bile cevabını veremediğim bu soruya bir anda cevap vermemi bekliyordu..
•••
"Düşünmem lazım..Beni sıkıştırıp duruyorsun..Değiştim diyorsun ama baskıların hala aynı.." hemencecik konuşup arabadan indim.
Bu kadın dengemi bozuyordu..Onun bana yaşattıklarını biri arkadaşıma yaşatsa ve arkadaşım bana bunları anlatsa onu o kişiden kurtarmak için elimden ne geliyorsa yapardım...Ama kendime hiçbir şey yapamıyordum..
Bu kadar mı zayıftım? Bu kadar mı dürtüseldim? Hayır..Onsuzluğa bu denli alışmışken hayır.. Kendimi de zihnimi de hayatımı da onunla yormayacaktım..
Okulda işim bittiğinde staja geçtim.
Mutfakta işime odaklanmak iyi geliyordu.
Önem ile birkaç gündür konuşmuyorduk.. Onun bakışlarını üzerimde hissederek çalışıyordum.
Ne zaman ona baksam o zaten bana bakıyordu."Sigara...?" arkamdan geçerken kulağıma söylediğinde irkildim.
Başımla onayladım ve ceketimi alarak dışarı çıktım. O da arkamdan gelmişti bile..Sigaralarımızı içerken önce havadan sudan muhabbet ettik. Kısa bir sessizlikten sonra sigarasını üfledikten sonra bana baktı.
"Kedi nasıl?" dediğinde o geceyi konuşmak istediği belliydi. Fuckbuddy istemediğini ve bir ilişki istediğini söylediği o geceyi hatırladım."İyi..Aynı.." dediğimde gülümsedi.
"Sen hala aynı mısın Hazan?" bir kaşını kaldırıp sorduğunda bu kez ben gülümsedim."Bilmem..Değilim sanırım.." sigaramdan derin bir nefes çekip arkamdaki duvara yaslandım ve ona baktım. Kapının önündeki merdivenlerde karşılıklı duruyorduk.
"Ne değişti?" diye sorduğunda başımı öne eğerek derin bir nefes verdim.
"İdil geri döndü.." dediğimde yarım ağız güldü. Sigarasını dudaklarına götürüp derin bir nefes çekti.
"Yani Hazan?" bakışları tam gözlerimdeydi.
"Yanisi yok..Döndü işte.." dediğimde başını salladı. Beni izliyordu.
"Güzel..İdil yokken boşluğunu doldurdun şimdi mesafe diyorsun yani.." yapmacık bir tebessüm ettiğinde derin bir nefes verdim.
"Benim boşluğumu sen dolduramazsın yalnız..." ikimiz de duyduğumuz sesle sesin geldiği yöne baktık. İdil benim arkamdan bize yaklaşmıştı. Bir anda gerginleştim. İlk kez karşılaşıyorlardı.
Önce İdil'e sonra Önem'e baktım.