School... bah!

56 2 0
                                    

School... Ik zuchtte, mijn hoofd lach op mijn schoolbank, Saika zat naast me... "En?  Nog een leuke vakantie gehad?" vroeg ze terwijl ze met een van haar pijpenkrulletjes speelde... Ik zei iets onvestaanbaars terug... in de laatste week had ik niet anders gedaan dan auto's wassen om mijn eigen zakgeld aan te vullen en ook deels omdat de creditkaart van mijn vader langzaamaan op begon te raken... (en van Cira kon ik ook niet veel hulp verwachtten) Saika keek verveeld naar haar werkboek, we hadden geschiedenis, en het was saai... Verveeld begon ze een popetje op de rand van haar schrift te tekenen, Ik keek toe hoe hij langzaamerhand op mij begon te lijken. Toen hij af was lachte ze even naar mij en begon aan een andere... Deze leek op Fred... Haar ogen werden triest, en ik had geen idee waarom. Hadden ze misschien ruzie gehad? Ik bleef afwachtend kijken... Nu begon ze de rest van mijn vriendengroepje te tekenen, Tibo, David en Zero... Zero... ik had hem nog niet kunnen spreken vandaag... Ik hief mijn schouders op en begon aan de opgevraagde oefening...

"Wat?!" Is dat echt allemaal gebeurd?!!!" riep Zero verontwaardigt toen Tibo hem de gebeurtenis na onze 'party' had verteld, we zaten in de cafetaria aan onze gebruikelijke tafel te eten... David en ik knikten, Zero keek ons ongelovig aan..., "en dat heb ik allemaal moeten missen?" vroeg hij triest, we draaiden met onze ogen... "Jullie wisten wel goed hoe jullie het moeten aanpakken he?" zei Fred met zijn gebruikelijke over-coole stem, hij had zijn arm om Saika heen geslagen en zat samen met haar tgenover mij. "Ehm... ja" zei ik lichtelijk geirriteerd door de ondertoon in zijn stem, (hij dacht duidelijk dat we hier een leugen waren aan het verkopen.) Saika keek nog steeds geschrokken, "Weten de zusjes het al?" (ik wist dat ze het over Milla en None had) Ik schudde spijtig mijn hoofd. Ze sloeg haar ogen neer, Fred gaf haar een kusje op haar voorhoofd. Ik nam nog een hapje van mijn brood... Plots stond Tibo op, "Mjueno!" zij hij en sloeg op zijn voorhoofd. "Afspraakje vergeten?" vroeg ik hem ongeinteresseerd. "ja!!!" zij hij en spurtte de eetzaal uit...

"Laurent! Nee!" riep Saika. Ze hield me een armlengte van haar af, ik keek haar met bloeddorlopen ogen sissend aan. Haar lip bloedde... en ik had dorst. Ik wist dat ik dit niet mocht doen maar een heel ande deel van mij was veel sterker dan mijn geweten... Ik kon niet langer wachten... ik wou haar bloed!!! "Geef het!" siste ik kwaad. "Nee!" riep ze, ze streek met haar tong het bloed van haar lippen... maar dat kon het bloedden niet stoppen. Ik werd wanhopig, "Alsjeblieft Saika... ik moet het hebben!" Haar ogen werden vochtig, "Nee Laurent! Weet je wel wat je met me zal doen?!!!" ze zei het op zo'n trieste toon dat ik ophield met tegestribbelen, de rode waas ebte eindelijk weg... "Je zal me veranderen..." ze keek me als verscheurd aan, "Ik zal iets verliezen... dat me heel dierbaar is van mezelf... ik wil hem niet nog eens kwijt Laurent... snap je me?" Ik keek haar onbegrijpend aan, "Hem?" Ze knikte , keek naar haar ring en trok hem van haar vinger, ik bekeek hem van dichtbij... "who wants to live forever?" FM... ?" Las ik het sierlijke geschrift op de binnenkant... Ik keek haar vragend aan. "Het is een lang verhaal... die ik je liever niet wil vertellen" Ze deed hem terug om haar vinger en keek me triest aan... "Het spijt me... maar kan je mijn bloed niet geven Laurent... Sorry..." Ze draaide zich om en liep de gang uit... Ik staarde haar na...

----------------------------------------------------------- Thuis---------------------------------------------------------

"Cira??" riep ik toen ik mijn fiets op slot had gedaan... Ze stond samen met een jongen in de tuin... te zoenen? "What the...?" Kwaad stak ze haar middelvinger naar me uit, geschrokken dijnsde ik achteruit maar herstelde mezelf daarna weer snel. Behendig liep ik langs hun heen... Wat kon mij het liefdesleven van mijn kleine zusje nou schelen? Toch keek ik nog even snel om om haar vangst te keuren voor ik de deur sloot... Hij had lichtblonde krullen, blauwe ogen en heel lange wimpers... helemaal het beeld van een doorsnee engel als je het mij vraagt... Wat had Cira nu met een engel? Ik hief mijn schouders op en sloot de deur...

ROODWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu