De receptie liep langzaam tot zijn einde.... De gasten dronken hun glazen leeg en begaven zich langzaam naar de kerk. Daar zou het grootste moment van mijn leven plaatsvinden... Vandaag werd ik Harry's wettige echtgenote!
Ik draaide zenuwachtig met mijn duimen... Moeder keek op, ze was de zoom van mijn kleed aan het rechttrekken... "Zenuwachtig?" vroeg ze glimlachend, ik knikte blozend. Ze stond recht en nam me in haar armen, "je hoefd je niet zo onzeker te voelen Anne, je bent beeldschoon!" boezemde ze me moed in, ik begrief mijn gezicht in haar warme hals, "Maar... wat als er iets verschrikkelijks gebeurd en het hele feest in duigen valt?" wierp ik tegen. Ze liet los en keek me met een vreemde blik aan, "Hoe bedoel je?" vroeg ze. Ik keek ontwijkend naar de grond... "Je weet wel... zoals in de films en zo..." antwoorde ik kleintjes, mijn gezicht werd nog roder. Mama lachte, haar korte coupe glansde in het felle kamerlicht, "Maar leifje toch... Dat gebeurt toch niet?" ze omhelsde me stevig en bekeek me met een trotse blik, "Hij zal versteld staan! Zo mooit dat je bent!" zei ze groots, "Je bent nog mooier dan ik toe ik met je vader trouwde! En geloof me, ik zag er fantastisch uit!" Knipoogde ze, ik moest lachen... Dit was de moeder waar ik zo van hield, ze vond altijd wel een manier om me te laten lachen. "Allez ...hup!" riep ze en klopte op mijn schouders, "Ga maar snel, ze zullen al op je wachten!" Ze draaide me om zodat ik met mijn gezicht naar de deur stond en fluisterde iets in mijn oor... "Veel geluk schat!"
De huwelijksmars begon... Cira en haar vriendinnetje kwamen haastig aangelopen en namen mijn sluier vast. Ik ademde diep in en begon langzaam te lopen... Harry keek me met glanzende ogen aan, hij zag er fantastisch uit in zijn zwarte pak en... Had hij nu zijn haren gekamd?! Ik stond versteld en struikelde lichtjes. Snel ging mijn concentratie terug naar mijn voeten. Hoe moest ik nu lopen op zo'n grote hakken?!!! Ik zuchtte om mijn eigen klunzigheid en keek de zaal rond. Al mijn jeugdvrienden en familie waren er... Of toch niet? Waar was Laurent? En Milla? Ik werd lichtelijk boos toen het tot me doordrong dat Laurent misschien al naar huis vertrokken was en compleet geen rekening had gehouden met onze afspraak... Maar toen de andere mogelijkheid tot me doordrong lichtte mijn gezicht meteen op, waren ze misschien...? O een romance!!! Mijn lievelings-neefje had eindelijk iemand gevonden, ik was blij voor hem... Plots besefte ik dat de mars gestopthad. Ik stond stil en keek recht in de ogen van mijn (bijna) man. Het prachtige groen staarde me trots aan. Ik kreeg een grote blos op mijn wangen en sloeg mijn ogen neer. "You look as beatiful as alway love..." fluisterde hij in zijn mooie britse accent waarvan ik zoveel hou! Ik werd nog roder. De priester begon te spreken...
(we slaan de saaie huwelijksbeloftes over en gaan direct naar het ja woord)
"Mister Harry Edward Styles... Will you take this young and beatiful woman to be your wife?" Harry knikte trots, "Yes... I Will!" antwoorde hij en schonk me een lieflijke glimlach. De priester wende zicg nu tot mij... "And Misses Anne-Marie jessica Orion... Will you take this hansome young man to be your husband?" Ik slikte, hoopelijk werkte mijn stem goed, ik voelde me net de kleine zeemeermin net nadat de zeeheks haar sem afgenomen had... "Yes... I will" Oef! Het was er uitgekomen! Meteen werd mijn borstkas gevuld met het gelukzalig gevoel van liefde. Eindelijk was hij mijn man! De priester knikte en maakte een kruisteken, "You may now... Kiss the bride!" Die woorden klonken als muziek in de oren...
------------------------ Anne-----------------------
Algemene info: Anne is gebaseerd op een van mijn ginger-directioner friends. Ze wou perse groene ogen hebben, lang haar dat tot op haar onderrug kwam en... het allerliefst wou ze met haar favorite Directon trouwen. Harry Styles. Sorry voor de andere Directioners, misschien zijn jullie jaloers of vinden jullie dit oneerlijk maar onthoud vooral... DIT IS MAAR FICTIE ok? goed! Dat is dan weer gezegd. Voor de rest is ze laurents enige nichtje en houdt ze van lezen en piano spelen.
XXX Witequeen -_-