Ik slaakte een zucht toen ik de laatste oefening af had... Ik bladerde nog eens snel door mijn examenbladeren en stak toen mijn vinger op... De examens waren gisteren begonnen en ik had er nu al groot genoeg van... Mijn schouders stonden stijf van de stres en mijn hoofd bonsde van de overtollige informatie... Ik haatte examens! Een leerkracht kwam naar mij lessenaar, tekende mijn agenda en nam mijn examen mee. Opgelucht dat ik er eindelijk vanaf was stond ik op en liep de zaal uit...
"En hoe is het gegaan?" Vroeg Zero aan me, hij leunde lossjes tegen de drankoutomaat en streek zijn bruine haar uit zijn ogen. "Goed ... hoop ik" haalde ik mijn schouders op, Zero grijnsde en knikte begrijpend, "Hmm... jij zal zeker betere punten halen dan mij hoor..." zei hij grijnsend. Ik knikte, "Ja... dat lijkt realistish" Ik knipoogde plagerig naar hem, hij draaide met zijn ogen... Fred en David keken elkaar grinnikend aan... en Plots kregen we allemaal de slappe lach... Ik lachte me plat! De enige die niet meedeed was Tibo... "Hey gast... wat is er met je vandaag?" stootte Zero zijn vriend aan. "Ja Dude, Where's the smile?!" voegde David er aan toe. "Huh? O... Sorry ik was even ergens anders met mijn gedachten... " verdedigde Tibo zichzelf, hij lachtte verlegen... "Ouh! Wat ben jij toch schattig als je liegt!" zei Fred vertederd en sloeg zijn arm om Tibos nek, "Mijn lief klein Tibotje!!!" lachte hij terwijl hij Tibos haar in de war wreef, nu ik eens beter keek was Fred veel grooter dat hem... eigenlijk veel grooter dan ons allemaa... O fein! Nu voelde ik me weer klein door HEM! Ik gromde, hij keek me aan... "Wat is er Laurent? Wil je niet dat ik jou Tibo vertroetel? Wat ben jij toch hebberig!" zei hij nog steeds met dezelfde troetelstem. Ik keek hem geirriteerd aan "... Ja, Ik wil hem helemaal voor mij alleen!" zei ik, rukte Tibo uit zij armen en omhelsde hem liefdevol... De jongens begonnen te schateren, inklusief mezelf... Dit was leuk. Ik had nog nooit zo'n grappige vriendengroep gehad... En eerlijkwaar, ik was zeer blij met deze...
"Studeren..." mompelde ik terwijl ik naar mijn (nog steeds lege) blad staarde... Ik had nog geen klap gedaan... en morgen was het al examen Nederlands! Hoewel ik beide talen als kind geleerd had heeft Nedrlands me nooit gelegen... Ik had het meer voor Frans, omdat ik het gewoon was... Ik gromde en boog me voorover tot mijn neus het blad raakte, "Denk, denk... denkediedenk..." zong ik op een lage toon... Maar niks werkte. Zuchttend gaf ik op en liet mijn hoofd op mijn bureau rustten, mijn keel brandde, ik zuchtte, had dorst en dat was erg vervelend. Ik had al meer dan een week geen bloed meer gedronken en was er nu dus heel erg aan toe, het voelde alsof alle kracht uit mijn lijf was gelopen... Pfff... Ik stond op en ging naar de keuken...
"Meester? Wat drink je?" vroeg Shiki aan me toen ik van mijn glas dronk, ze aaide de kat van Cira en keek me met rode nieuwsgierige oogjes aan... "Energiedrankje... Met chocolade, vooral veel chocolade..." zei ik droogjes, ik nam nog een slok en vulde bij. Dit hadden Saika en Milla voor me gemaakt (O... ja Milla deed nu ook me met het plan trouwens... dacht dat je dat even moest weten) Nu dronk ik het iedere keer dat mijn keel brannde om de dorst de lessen... maar het hielp niet echt. Ik moet wel zeggen dat ik langzaam maar zeker verslaafd aan aan het worden was, maar tegen het branden hielp het niets... Stom. "Is dat je nieuwe methode?" vroeg Shiki met een opgeheven wenkbrauw. Ik knikte, ze schoot in de lach. Ik keek haar raar aan. "Denk je dat dat echt gaat lukken Meester?!" zei ze tussen haar gegiegel door, "... Want ik geloof er voor geen cent in!" Ik zuchtte en keek haar donker aan, "Heb jij een andere oplossing dan?" vroeg ik op een donkere toon. Ze hield op met lachen en werd weer serieus, "Meester... ik snap echt niet wat het probleem is met bloed drinken..." begon ze, " kun je je er gewoon niet bij neerleggen?" ze keek me lief aan. Ik keek naar de grond, "... Nee, het is slecht, ik mag niet..." Shiki schudde haar hoofd, Luister! Idereen heef iets nodig, wij dus ook... En wat wij nodig hebben is bloed!" Ze sprong van de keukentafel en kwam naar me toe, "... Snap je wat ik bedoel Meester? Het is net als eten vangen... als je honger hebt moet je toch eten?" Ze liet haar hooft schuin hangen en stak haar witte armpjes naar me uit. Ik nam haar op zodat we weer op dezelvde hoogte stonden, "... Denk je?" Ik schudde mijn hoofd, "... Ach nee... ik weet het gewoon niet meer" Shiki keek me geirriteerd aan en haalde toen mijn vampierengebit uit haar zak, ze hield hem voor mijn mond, "Doe het gewoon" zei ze donker en keek me serieus in de ogen. De kleur rood sprog in mijn ogen... "... Ok, als jij dat wilt" zei slechte-ik ongeinteresseerd, "maar ik doe het alleen voor jou hoor!" zei ik sarcastisch en knipoogde plagerig naar haar, ze lachtte, "O... wat ben ik blij deze zijde van de Meester weer eens te zien... Ga gerust je gang Laurent" knipoogde ze terug. Ik gaf haar een kusjes en boog me toen naar haar nek toe...