De geboorte van de zusjes Loizoux was een ramp. Bijde auders wisten niet dat het een tweeling zou worden dus toen er na Milla nog een bijkwam schrokken ze zich een ongeluk, het kleine kindje huilde niet en dat was geen goed teken maar nadat de dokter haar eens grondig had onderzocht bleek alles in orde te zijn. ze schonken haar de naam None dat zoveel vetekende als 'niets' en namen hun nieuwgeboren dochtertjes mee naar huis. Milla, (de verwachte) kreeg zoals voorzien alles wat ze nodig had en None, (De onverwachte) kreeg een bedje. Hoewel Meneer en mevrauw Loizoux genoeg geld hadden vonden ze het niet nodich om alles twee keer te moeten kopen, "Ze zullen maar moeten delen" had mevrauw Loizoux gezegd en gaf een bemoedigend kusje aan haar man...
---------------- 4 jaar Milla------------
"Mamaaaaaa!!!" riep ik luid (In het frans) vanuit de tuin, "None heeft mijn knuffel afgepakt!!!" Claire, de meid kwam haastig aanhollen. "Juffrouw Loizoux," begon ze hijgend, "uw moeder zit momenteel in een belangrijke meeting en kan u dus niet..." ik rechtte mijn rug, "Haal mijn vader dan!" snauwde ik. "Die is niet thuis, hij had een belangrijke oproep juffrouw" legde Claire met spijt uit. "O..." zei ik en dacht even na, "Kunt jij dan even meekomen?" vroeg ik tenslotte. "Met plezier Juffrouw" zei Claire glimlachend en volgde haar... "Ze ligt daar!" riep ik en wees naar None, ze lag te snurken in het grasmet MIJN toedels! Claire liep naar None, "ze ligt gewoon te slapen juffrouw" zei ze, ik knikte. "Schandelijk niet? En dan nog met MIJN knuffel!" zei ik, "Zorg dat ik het terug krijg, en wel nu!" Claire glimlachte een beetje ongemakkelijk, "Ik zal zien wat ik kan doen Juffrouw" en boog zich met spijt naar None toe die ze voorzichtig wakkerschudde....
-------------- 8 jaar None -------------
Oeps! Verkeerde snaar, ik keek voorzichtig naar de leerkracht om te zien of ze het gemerkt had... Ze keek me streng aan, "Concentratie is belangerijk None, harp is geen makkelijk instrument je moet het dus in de hand hebben...." begon ze. Ik draaide verveeld met mijn ogen, daar kwam haar daagelijkse preek weer, zuchtend speelde ik verder... Toen de bell ging sprong ik opgelucht op, "Bedankt voor de les mevrouw gorgette!" riep ik snel en rendde de deur uit...
"Au!" riep ik luid toen ik tegen iemend opbotste en struikelde, Milla keek me geirrteerd aan, "Kijk toch eens uit waar je loopt none!" beet ze me toe. "Sorry Milla" verondschuldigde ik me en stond weer op, Ze was aan het praaten met een vriendin. Had ik maar vrienden... Jaloers keek ik haar na, "Milla, we moesten al buiten zijn, de chauffeur wacht op ons" zei ik haar. Ze keek me vervloekend aan, "Ja ja rustig maar, je gaat heus niet dood als je niet op tijd bent, heilig boontje!" Ik voelde een steek in mijn hart, waarom zei ze altijd zo van die vreselijke dingen, ik had ook gevoelens hoor! "Goed hoor!" zei ik nijdig, "Loop dan maar naar huis" Ik marcheerde kwaad weg...
--------------- 10 jaar Milla en None ---------------
Milla keek haar vader ongelovig aan, "Wat krijgen we voor onze verjaardag?" vroeg ze nog eens, alsof ze het niet goed had verstaan. Meneer Loizoux zuchtte, "Jullie krijgen allebij een nieuwe butler" herhaalde hij voor de de duizendste keer. None keek naar de twee jongemannen aan weerzijdes van haar vader, "Hoe heten ze?" vroeg ze met haar gebruikelijk zwakke stem en kuchte lichtjes. Haar vader glimlachte tevreden en wees naar de blonde jongen die recht voor haar stond. "Dit hier is Edgare, hij komt van het zuiden (van Frankrijk) en word vanaf nu jouw persoonlijke butler, is dat niet leuk?" Edgare glimlachte beleefd en boog diep, "Vanaf nu altijd tot uw dienst juffrouw None" zei hij vriendelijk en ging aan haar zijde staan. Vader Loizoux keerde zich naar zijn andere dochter en stelde de volgende butler aan haar voor, hij was bruinharig en lang. "Milla mijn liefste, dit is James" James boog diep, "It's a pleasure to meet you miss Milla" zei hij, Millas ogen werden groot, ze hield van engeland en dus ook van engelsmannen. "Ehm..." begon ze, "Nice to meet you to" ze bloosde. "Dus... zij jullie blij met jullie cadeautjes?" vroeg meneer Loizoux aan zijn twee bloempjes. Ze antwoorde alletwee met een ja en een geforceerde glimlach, ze keken elkaar aan en draaide hun vader de rug toe, gevolgd door hun twee spliksplinternieuwe butlers...
-------------- 11 jaar Milla----------
"Juffrouw Milla!" Ik deed geergerd mijn ogen open, wat was er nu weer, kon ik niets eens rustig slapen?!" Edgare stormde mijn kamer binnen, ik knipte snel mijn nachtlampje aan. "Edgare! Wat doe je hier? Moet je niet bij None zijn?!" snauwde ik terwijl ik in mijn ogen wreef, James kwam na hem ook mijn kamer binnen, "Sorry miss Milla, I couldn't stop him" verontschuldigde hij zich snel en nam zijn collega bij de kraag. "It's okay James" zei Ik snel en keek Edgare vragend aan, Hij zuchtte opgelucht en begon uit te leggen waarom hij hier was....
"Ik weet niet wat er met haar was, ze moest overgeven en heeft veel bloed verloren..." vertelde hij door toen we alledrie door de gang snelden, "Je hebt toch een doktersopleiding achter de rug?" zei ik hem kwaad, Hij schudde zijn hoofd. "Nee Juffrouw Milla, Ik heb maar een klein deel van zo'n doktersopleiding gedaan, ik kan absoluut niet alles." We kwamen bij Nones deur en ik trok hem haastig open...
Wat ik nu zag was vreselijk. None lag op handen en voeten op de grond, ze kokhalsde hevig en er schoot elke keer een klijn gulpje bloed uit haar mond. "None!!!" riep ik bezorgd en hurkte naast haar, ze huilde en kokhalsde, haar lichaam leek haast te breken, zo kwetsbaar was ze... Ze was veel vermagerd sinds haar ziekte begon en de laatste tijd kon ze nog maar amper op haar benen staan, O None. "Heb je de ziekenwagens al gebeld?!!!" riep ik luid naar Edgare, Hij knikte, "Ze kunnen om het even moment aankomen" Ik knikte terug en staarde bedachtzaam in het donker. "James..." zei ik kalm. "Yes miss Milla?" vroeg hij snel en ging naast me staan. "Can you take my sister downstaires?" vroeg ik. Hij knikte en boog zig naar None. "Edgare!!! Haal alsjeblieft een emmer!" Edgare snelde meteen naar beneden en kwam terug met een grote emmer, "Geef hier!" zei ik snel en gritste de emmer uit zijn handen, ik hield hem voorzichtig bij Nones mond. None keek me dankbaar aan en spuugde nog waat kots in de emmer. We gingen zo snel mogenlijk naar beneden, de ziekenwagen was gearriveerd en ze werd meteen weggebracht... "Mag ik mee alsjeblieft, ik ben haar zus" vroeg ik aan een van de verplegers, die knikte kort en stapte met mij in de koffer. Ik stond naast None, hield haar hand vast. Ze keek me aan met trieste ogen, "Ga ik nu dood?" vroeg ze raspend, ik schudde mijn hoofd, "Ze zullen je beter maken, ik beloof het je" zei ik en boog me naar haar toe, "Ik zou het besterven jou te verliezen" fluisterde ik en voelde tranen over mijn wangen stromen, haar ogen fonkelde van blijdschap, "Ik ook"
------------------- Milla en None-----------------------
Algemene info: Milla (in het boek 16 jaar) is het vuur van de tweeling, ze is kerngezond heeft alles wat ze nodig heeft en speelt graag electrische gitaar... None (ook 16) daarintegen is de waterkant van de tweeling, ze is zwak, ongewild en speeld harp. Deze twee meisje zijn zo verschillend maar lijken als twee druppels water op elkaar. Blond haar, grijze ogen, hetzelfde gezicht... Daarom heeft Milla al vanaf de geboorte van haar zus een hekel aan haar, ze zou veel liever de enige willen zijn maar ja, eenmaal zussen, altijd zussen.
xxx Witequeen ;3