Alternative epilogue

298 30 5
                                    

Špeciálne pre moju @JanissArina , ktorá je tu vždy pre mňa, keď to potrebujem, robí mi titulky, prináša mi nápady a vymyslela neskutočne veľa scén do Programu a rovnako do mojich iných poviedok.
Ešte raz opakujem, že toto je len alternatívny epilóg a reálny epilóg máte hneď za týmto, toto pokojne preskočte.
Ak ste nečítali hostiteľa, ani vám to asi nebude dávať zmysel.

Jeb má vždycky pravdu. Toto malé pravidlo som sa mohla naučiť už dávno. Akokoľvek šialene to znie, keď Jeb povie, že niečo nie je v poriadku, tak je to tak. A preto teraz utekáme nocou s novonarodeným Jamiem a s malou Melanie.

"Starká, kde to ideme?" spýta sa hlasno Melanie. Luke ju opatrne nesie v rukách a teraz jej priloží prst na pery.

"Potichu, Mel. Sme tu tajne. Ideme za tvojím ockom." povie jej Luke a ďalej utekáme. V diaľke zahliadnem jazero a potom malý dom. S úľavou si vydýchnem a trochu zrýchlim tempo.

"Prečo nemôžem zostať s vami na prázdninách?" spýta sa zase Mel. Luke na mňa bezradne pozrie.

"Mel, tvoji starí rodičia majú prácu." poviem len a zaklopem na dvere. Uvidím Noahovu znepokojenú tvár.

"Mami? Oci? Čo tu robíte?" spýta sa nás prekvapene. Podám mu Jamieho a tiež Melanie.

"Postaraj sa o nich dobre. Nesmú ich dostať." povie Luke rozhodne. Noah na nás stále iba zmätene pozerá.

"Kto ich nesmie dostať? Zase ste sa s niekým zaplietli?" zamračí sa na nás a ja zatrasiem hlavou.

"Jeb mal pravdu. Sú tu. A ja s otcom ideme pomáhať. Nebudeme sa len nečinne pozerať, ako vraždia ľudí. Už dostali Aubrey a Masona. Cala a Michaela som nevidela celú večnosť a Piper je mŕtva, lebo sa nechcela nechať ovládať parazytom. Ideme hľadať rebelov a dovedieme ich k Jebovmu úkrytu." vysvetlím a potom si Noaha vtiahnem do objatia.

"Drž sa, zlato. My ich nenecháme vyhrať." poviem rozhodne a opustíme ho. Nikdy som si nemyslela,že to bude poslednýkrát, čo ho vidím.

_

"Vidím, Maggie, že si rovnako mrzutá ako pred štyridsiatimi rokmi." povie Luke posmešne a zmyje si z rúk špinu kaktusovým mydlom Jebovej výroby.

"Cal ma nechal. A to len kvôli tvojej žene." oborí sa naňho, zatiaľ čo ja zašívam Lily rany.

"Neboj, bude to bolieť už len chvíľu." uistím ju a nakvapkám jej na ranu ďalšiu alpu. Nemáme nič, čo by jej inak stíšilo bolesť a zabránilo pred infekciou. Parazyti vyhodili všetky naše lieky.

"Cal ťa nechal, lebo si bola labiylná a s Jane sa má omnoho lepšie. Maya nemôže za to, že ťa už nikdy nikto nechcel." prskne na ňu Luke a očividne sa baví. Nikdy ho neprestane baviť strieľať si z nej.

"Ty odporný..." Maggie chce vysloviť nadávku, ale do miestnosti príde Jeb.

"Nerád to spomínam, ale toto je môj dom a ja som v ňom pánom. Takže Maggie, nenadávaj na mojich hostí." poprosí ju kľudne, zatiaľ čo si čistí svoju zbraň. Je tak lesklá, že z nej už nie je čo čistiť, ale Jeb ju má rád.

"Hotovo, Lily." usmejem sa a previažem jej ruku.

"Ďakujem." vydýchne ťažko, lebo to určite ešte boli.

"Mohla by si zohnať.." chcem povedať, ale vtedy vbehnú cez dieru.

"Maya! Kyle mi odstrihol vlasy." posťažuje sa Ian a rukou mi ukáže prázdne miesto vo svojich havraních vlasoch. Karhavo sa pozriem na Kylea. Ten iba v obrane zdvihne ruky.

"Ja som to nebol." bráni sa, ale na rukách uvidím vlasy. Ianove vlasy. Všimne si to aj Kyle.

"Aj tak ich už mal dlhé."

_

"My vám neublížime." zakričí za nami pokojný hlas. To určite. Neverím tým parazytom.

Potiahnem Aarona a Lukea za roh. Z vrecka vytiahnem papier a Luke mi podá ceruzku. Rýchlymi ťahmi po pamäti nakreslím tri čiary.

"Aaron, musíš ísť do Tucsonu. Nájdi Jeba a zachráň sa." strčím mu papier do ruky a potisnem ho chodbou ďalej.

"Parazyti!" zakričím a rozbehnem sa druhým smerom s Lukeom po mojom boku. Prepletie si so mnou prsty a ja sa naňho popri behu usmejem.

"Neutečieme im." skonštatuje Luke a ja prikývnem. Sú od nás pár metrov a keby aj ujdeme z budovy, oni majú autá.

"Ako sa zabijeme?" spýta sa a ja rýchlo premýšľam. Znikadiaľ nemôžeme skočiť a nemáme ani zbrane.

Luke siahne do vrecka a podá mi jednu bielu tabletku. Smutne sa naňho usmejem a zoberiem si ju. Za svoj život sme spravili veľa. Či už sme zachraňovali svedkov, alebo pozostávajúcich. Pred mimozemšťanmi sme zachránili dvadsaťsedem ľudí z čoho niektorí vytvorili ďalšie skupiny, okrem tej Jebovej.

"Na tri?" spýta sa Luke a ja prikývnem. Obaja zastaneme a necháme si ruky prepletené. Pozriem sa hlboko do Lukeovych nezábudkových očí.

"Jeden." poviem a uvidím svetlo bateriek.

"Ak sa vzdáte, nič sa vám nestane."

"Dva." vydýchne Luke poriadne stlačí moju ruku.

"Nerobte to.!"

"Tri." povieme naraz a vtedy obaja vhodíne tabletku do úst a polkneme. Spadnem na zem do Lukeoveho náručia a poslednýkrát sa stratím v jeho očiach.

Witness Protection ProgramWhere stories live. Discover now