Epilogue

371 39 5
                                    

Započúvam sa do radostného pišťania na dvore. Celá mojja rodina ma na tvári spokojný úsmev.

Každý sa raz dostane do stavu, kedy je absolútne spokojný so svojím životom a to ja teraz som. Už nás nikto neotravuje, Program naďalej funguje a aj cez to žijeme úplne normálne.

"Maya! Vylez už a poď medzi nás!" zavolá na mňa Michael. Usmejem sa a vyjdem z kuchyne na dvor ozdobený žltými a modrými dekoráciami. Zo zeme zodvihnem malého trojročného Jema. Zelenými očkami na mňa zažmurká a použije svoj najžiarivejší úsmev. Pošteklím ho po bruchu a on sa šťastne zachichoce a zatlieska rukami.

"Niekto sa vám tu snažil ujsť." zasmejem sa a podám Jema do Michaelovych rúk. Jem sa obtočí rukami okolo Michaelovho krku a začne sa hrať z jeho modrými vlasmi. Ani po piatich rokoch to Mikea neprestalo baviť.

"Stále uteká. Je celý po tebe." zasmeje sa Purinqqa (je to skvelé meno, dobre?) a vyberie z Jemovych úst vlasy, ktoré drží v ústach.

"A slabosť na moje vlasy po tebe." vráti jej to Michael a obaja sa na seba pozrú s takou láskou. Michael jedným ramenom objíme Purinqqu a v druhej ruke drží Jema. Už tri roky sú to šťastná rodina.

Purinqqa je dôvod, prečo pred piatimi rokmi Mikey stále zdrhal z domu. Predstavil nám ju až po roku, čo sa spolu stretávali. Je to skvelé dievča a vo veľa veciach rovnako trhnutá ako Michael. Tí dvaja sa našli.

A nie len oni. Aj Calum si našiel svoju vyvolenú, hnedovlasú a hnedookú knihomolku Jane. Ale to že je knihomolka neznamená, že je nudná. Skôr je to to najstrelenejšie dievča, ktoré som kedy stretla. Ale v dobrom. Calum s ňou je šťastný a to je najviac, čo si môžem priať. S Jane je zasnúbený asi tri mesiace.

Zozadu ku mne dobehnú Aubrey s Masonom, naši oslávenci.

"Pomôžeš nám odkrojiť tortu?" pozrie na mňa Mason so svojimi hnedými psími očami a kučeravými vlasmi, presne ako jeho otec.

"Prosím, prosím." pridá sa aj Aubrey.

"Decká, neotravujte tetu Mayu. Bežte za mamou." odoženie ich Ash a oni s povzdychom odbehnú. Ako päťroční sú tak energickí. Ashton a Jenna s nimi v puberte budú mať veľké problémy.

"Ashton, vieš, že ma neotravujú." poviem mu a on sa na mňa usmeje.

"Viem, ale ty na seba musíš teraz dávať pozor." pohladom skĺzne na moje už trochu väčšie brucho, ale naozaj len trochu, lebo som akurát v treťom mesiaci.

"Kedy prestaneš byť tak starostlivý voči tehotným ženám?" zasmejem sa a zoberiem ho pod lakeť,aby sme spoločne išli k stolu.

"Počkaj..." zamyslí sa, kým mi pomáha si sadnúť.

"Nikdy." povie vážne a prejde na druhú stranu stola k Jenne a deťom. Jenna sa na mňa cez stôl pozrie a venuje mi široký úsmev.

"6.4." povie mi Calum sediaci pri mne a ja sa naňho nechápavo pozriem.

"Dátum svatby." vysvetlí a ja ho celým šťastím objímem.

"To je skvelé, Cal. Som tak šťastná. Za vás oboch." usmejem sa a on tiež. Jane mi spoza neho ukáže zdvihnuté prsty.

"Mamii, ja už chcem tortu." zakňučí Mason na Ashtonovych kolenách.

"Počkáme na uja Lukea. Hádam ho o to nechceš pripraviť." povie Jenna a Mason si založí ruky.

"On ma oberá o jedlo." namietne a všetci sa zasmejeme.

"Idem ho skontrolovať." poviem a vrátim sa naspäť do domu. Schodami sa dostanem na druhé poschodie do našej izby. Opatrne otvorím dvere a naskytne sa mi krásny pohľad.

Luke spí v hojdacom kresle s našou ročnou dcérkou Hailey. Ústa má mierne pootvorené a blonďavé vlasy rozstrapatené. Hailey mu v náručí pokojne odfukuje. Na jej anjelskej tváričke nevidieť žiadne starosti. Až je mi ľúto ich budiť. Prejdem bližši k Lukeovi a skloním sa k jeho perám.

"Lukey, vstávaj." pošepkám a dám mu ešte jednu pusu. Spokojne si zamrmle a pootvorí oči. Voľnou rukou si pošúcha pravé oko a ja mu z čela odhrniem vlasy.

"Zaspal som?" spýta sa ma a ja prikývnem.

"To som nechcel. Spieval som Hailey aby sa upokojila a nejako ma to vyčerpalo." povie s pohľadom upretým na Hailey. Prstom sa dotkne jej malých rúk a ona ho automaticky zoberie. A kýchne si. Vyzerá pritom ako mačiatko, rovnako ako Luke.

Otvorí svoje modré oči. Najprv pozrie na Luke a potom na mňa.

"Tata. Mama." zamumle a začne sa hrať s Lukeovym prstom. Nie je to prvýkrát, čo to povedala. Už vie mená aj ostatných, ale Luke je aj tak vždy radosťou bez seba.

"Zbožňujem našu dcérku. A našu budúcu tiež." usmeje sa na mňa a pohladí moje brucho.

"Nevieš, či to bude dievča." namietnem s úsmevom a on sa na mňa len žiarivo usmeje.

"Nech je to ktokoľvek, budem ho milovať rovnako ako teba a Hailey."

No kto by tohto chlapca nemiloval?

Witness Protection ProgramWhere stories live. Discover now