21. Dcera krále

1K 129 1
                                    

,,Takže, kde začneme?" zeptal se Angus, když se Ïrien i Kimmara posadili na židle stojící u širokého stolu.
Kim měla stále v obličeji nedůvěřivý výraz a lehce přivřenýma očima muže pozorovala.
Ïrien prolomil ticho:
,,Kde se to právě nacházíme?"
,,Ano, ano...
Tahle chalupa se nachází v samém středu Temného hvozdu."

,,A proč jste nás dopravil až sem?" zeptal se Ïrien.
Angus se zhluboka nadechl a pomalu promluvil:
,,Už přes patnáct let čekám na jednoho člověka z celé země, který by vlastnil toto," ukázal na Kimmařin zelený drahokam ve výstřihu její bílé halenky.
Kim věděla, že přívěsek upoutal Angusovu pozornost už tam v hostinci. A chtěla vědět proč.

,,Váže se k němu dlouhý příběh.
Před dvaceti lety, jak jistě víte, jeden z králových rádců jménem Murgord porušil přísahu věrnosti a spolu se svými přívrženci zorganizovali jakýsi převrat. Murgord spoutal Kïrix, nejsilnější artefakt, a tudíž začal ovládat tok přirozené magie v celé zemi, bla bla bla.

Tenhle příběh znají snad všichni.
Ale málokdo si vzpomene na původního krále Wälenie.
Elssicus byl výjimečný a velmi mocný muž. Panoval tu přes padesát let a za jeho vlády země prosperovala. Měď se vyvážela z hor až za moře, do končin, kam velká většina obyvatel nikdy nevstoupila.
Lidé se měli dobře, každý měl práci a nikdo nezahálel.
Všichni ale věděli, že král neměl nástupce, který by převzal jeho trůn a spravoval zemi v míru.

Když před dvaceti lety spolu se svými rádci zjistili, že Murgord formuje vojska proti Usaru - tehdy se ještě město jmenovalo Kanä - odjel potají do Jižních vesnic, kde prý bydlela jeho životní láska. Nemohl si jí ale vzít, protože byla prostého původu a etiketa u dvora nedovolovala takovéto sňatky."
Angus se odmlčel a pohledem visel na Kimmaře.

,,Jmenovala se Lila."

Dívce to chvilku trvalo, než pochopila, na co muž naráží.

,,Cc... cože? Řekl jste Lila? Z Jižních vesnic?" 

,,Ano," poklidně odpověděl.
,,Ale... Tak se jmenuje MOJE matka! Chcete mi říct-" zlomil se jí hlas.

,,Chcete mi říct," pokračovala zajíkavě, ,,že jsem dcera zesnulého krále Wälenie? Nebo co má tohle sakra znamenat!?" Kimmara prudce odsunula židli a postavila se na nohy dlaněmi opřená o stůl a šokovaně se k Angusovi naklánějíc.
,,Předbíháte události, má milá."
Kim na něj ve vzteku hleděla, ale pak se pomalu opět posadila na židli.
,,Pokračujte," řekla tiše se sklopenýma očima.

,,Elssicus před svou smrtí potřeboval zajistit, aby do té doby, než jeho potomek ve vesnici dostatečně vyroste, nikdo nezjistil obrovský magický potenciál, který mu bude dán do vínku. 
Proto vytvořil toto," ukázal na Kimmařin zelený drahokam ve výstřihu její bílé halenky. Ta jen zalapala po dechu. 

,,Ten přívěsek má za úkol potlačovat vrozenou magii, takže nositelova plná síla nemá šanci se projevit, dokud nebude zničen. Magický potenciál se dědí, moji milí," řekl Angus.

,,Další scénář je vám už opět znám. Elssicus zůstal ve vesnici dva dny a dvě noci. Poté odjel zpět na hrad, kde již se svou armádou čekal na příjezd Murgordových vojsk. Ten slavný duel v královských komnatách, na život a na smrt mezi ním a Murgordem je mezi královými příznivci hodně známý a řekl bych i hodně přibarvený."

Kim si vzpomněla na všechnu tu nevolnost, na to, jak jí kouzla vždy velmi nezvykle vyčerpávala.
Všechno to do sebe neskutečně přesně zapadalo.
,,Tohle nemůže být pravda...
Já prostě NEMŮŽU být-" zalkla se a snažila se vše rozdýchat. Cítila, jako by se jí v hrudníku vytvořil těžký kámen. Nohy měla jako z rosolu.
,,Nikdo mi nic neřekl celý život," rozpolceně šeptla.
,,Pochop, že bys byla v obrovském nebezpečí. Murgord něco tuší, že Elssicus zřejmě má potomka.
Bylo lepší nechat tě v nevědomosti."

Bylo lepší nechat mě v nevědomosti... Ale pro koho to bylo lepší? pomyslela si. Nahlas však nic neřekla.

,,A proč o tom všechno víte? Vy jste snad znal Elssica?"
nedůvěřivě se zeptal Ïrien.
,,Byl jsem jeho nejbližším přítelem a zároveň hlavou královské rady, Ïriene. Nejmocnější muž v zemi hned po něm," zašeptal Angus vrhajíc zastřený pohled kamsi z okna.

,,A co se námi teď bude?" Kim se opět vložila do debaty.
,,Musíte najít klíč, abyste zničili přívěsek a tvoje síla, Kimmaro, se mohla uvolnit. Murgord na trůnu nebude sedět věčně.
Oba vás mezitím budu vyučovat všemu, co budete potřebovat. Zejména magii, poté také šermu, bojovým uměním a mnoha mnoha dalším věcem. Věřte mi, je tu toho tolik, co musíte vědět..."
,,A co by to mohlo být, ten klíč?" zeptala se.
,,To já přesně nevím, skoro cokoliv. Věc, nějaké místo," pokrčil bezradně rameny. 

,,Ale věřím, že na něj sami přijdete až bude čas."

Kim se zdrceně opřela do židle. Bylo toho na ni moc.
Bolest hlavy neustoupila, naopak se ještě prohloubila.
Na mysl jí vyplouvaly desítky dalších otázek, a některé z nich byly tak děsivé a nepředstavitelné, že si zakázala o nich přemýšlet.

Ale spousta věcí, co se od Anguse dozvěděla, přesně zapadla do té skládanky tajemství, která byla kolem ní utkávána po celý její život.

Křídla mociKde žijí příběhy. Začni objevovat