YÜZLEŞME BÖLÜM 27

159 31 1
                                    

BÖLÜM 27

13 Nisan 2015

20.25

İstanbul / CANKURTARAN

Murat evinde, masasına oturmuş yazıyordu. Kendini öyle yazdıklarına kaptırmıştı ki kapının çalınmasıyla irkildi. Gene cemal geldi diye düşündü. Bu saatte başka kim olabilirdi. Kalktı kapıyı açtı. Kapıda karşısında duranı görünce şaşırdı. Hiç beklemediği misafir karşısında önce nutku tutuldu. Sonra ağzından zayıf kelime döküldü.

" nergis"

" beni içeri buyur etmeyecek misin"?

Murat eli ayağı karışmış, ne yapacağını bilemez haldeydi

" tabi, tabi buyur lütfen"

Nergis içeri girdi, etrafa baktı. Oturacak bir yer aradı. Her yer dağınık koltuğun üstünde eşyalar vardı. Murat eşyaları kaldırdı

" lütfen otur"

Nergis koltuğa oturdu. Üstünde siyah bir son baharlık uzun manto elinde siyah eldivenler başında tüllü siyah bir şapka vardı.

" seni görmek ne güzel nergis"

" hala bu evde oturuyorsun. En son gördüğümde bu ev daha bir başkaydı."

" elimde ki tek şey."

" otursana murat. Ayakta durma. Bence eve eşya almalısın."

Murat karşısına oturdu.

" seni aradım biliyorsun cemal ile kaç defa..."

" geçmişi konuşmaya gelmedim murat. Yaraları kanatmanın anlamı kalmadı. Hele bunca yıldan sonra"

" haklısın, hele bu yaştan sonra... Ama ben seni hiç unutmadım nergis."

Murat gözlerini nergis ten ayıramıyordu. Suçluluk duygusu hal ve tavırlarına yansıyor nergis karşısında eziliyordu.

" seni uyarmaya geldim murat. Her ne yapıyorsan artık durman gerektiğini söylemeye geldim"

" cemal ile konuştun dimi... hiç çenesini tutamaz ki"

" konumuz cemal değil, sensin. Hayat aktı, yaşananlar yaşandı. Değiştiremeyiz"

" bir şey ikram etsem sana."

" çok zamanım yok"

" eski günlerin hatırına... Lütfen"

Nergis bir şey demedi. Murat mutfağa gidip şarap dolu iki kadeh getirdi. Nergis kadehlere baktı alıp almama arasında çelişkide kaldı.

" biliyorum eski günlerde içtiğimiz şarap gibi değil ama tadına bak"

Nergis kadehi alıp bir yudum içti.

" yaptığın şeyler çocukça. Hayatımı iki kere mahvettin. Ne olur beni artık rahat bırak."

" ben değiştirebilirim. Başına gelenleri biliyorum hepsi benim suçum. İkimizin de hayatını kurtarabilirim"

Nergis acırcasına Murat'a baktı. Çantasından bir mektup çıkarıp Murat'a verdi.

" ne bu nergis"

" kurtarmaya çalıştığın kadının sana duyguları"

Murat zarfı açıp içinden kâğıdı çıkardı. Okumaya başladı.

Sevgili murat;

Yüzüne karşı söylemek istediklerimi kâğıda yazıyorum. Çünkü yüzünü bir daha görür müyüm bilmem. Sen bencilliğinle sana olan aşkımı yaktın kül ettin. Belki bana yaptıklarını affedebilirdim. Ama senin kör olmuş gözlerin oğlumuzu bile görmedi. Oğlum için seni asla affetmeyeceğim. Sen benim için öldüğünde ben de seninle öldüm. Bırakalım mezarlarında ikisi de rahat uyusunlar.

Sen kendi yalanlarına kendin inandığın için bu haldeyiz. Artık bu oyunu bitirmelisin.

Murat yaşlı gözlerinden damlalar akmaya başladı. Nergis bir dikişte kadehini bitirdi. Kadehi murat a uzattı. Murat doldurmaya mutfağa gidip döndü.

" biliyor musun " dedi nergis. " çocuğumuzu aldırmaya gittiğimizde benden ayrılacağını biliyordum"

" ben... Ben böyle bir şey yapmadım nergis. "

" sana bir sır vereyim mi?"

Murat nergisin ne söyleyeceğini merakla bekliyordu.



22 Haziran 1965

22.30

İSTANBUL / DOLABDERE

" Çok korkuyorum " dedi nergis, murat'ın elini sıkıca kavrayarak.

" bende senin kadar korkuyorum. Başka çaremiz var mı"?

Murat ile nergis dolap derede iplikçi sokağında bulunan bir evin önünde duruyorlardı, ebe olarak bilenen cemile adında bir kadının Oturduğu evdi. Ebe cemile romandı. Zili çaldılar, kapıyı ebe cemile açtı. Nergis ile murat'ı görünce başıyla sokağa, yolun sağına soluna dikkatlice baktı.

" gören olmadı dimi. "

" hayır. " dedi murat " mümkün olduğunca dolaşarak geldik "

"hadi girin içeri "

Ebe cemile, murat ile nergis içeri girdikten sonra bir daha dışarı baktı ve sessizce kapıyı kapattı.

" bu aralar çok baskın oluyor. Parayı getirdin mi? "

Nergis titriyordu korkudan. Rengi bembeyazdı. Murat bir tomar parayı ebe cemile ye verdi.

" ben yapmak istemiyorum murat "

" artık geri dönüşü yok nergis. Mecburuz buna. İkimizin de geleceği buna bağlı "

Nergis kararsızdı. Ebe cemilenin suratı asıldı.

" eeee hadi ama. Başımı belaya mı sokacaksınız. Baştan söyleyeyim parayı geri vermem. Ya yapalım şu işi ya da çıkın gidin"

Nergis ne yapacağını bilemiyordu. Üstünde büyük bir baskı hissediyordu. Ebe cemile eliyle içerdeki odaya gösterdi.

" kızım geliyor musun gelmiyor musun "?

" defalarca konuştuk bunu nergis. İkimiz için en iyisi bu"

Nergis, Murat'ın gözlerinin içine baktı. Çaresizce odaya geçti. Ebe cemile kapıyı kapatır kapatmaz parmağıyla nergis e sus işareti yaptı. Nergis ne olduğunu anlamamıştı ki kapının arkasında duran adamı gördü. Lacivert takım elbiseli fötr şapkalı adam odanın diğer ucuna geçti. Ebe cemile nergisi adamın yanına götürdü. Adam sakindi. İki Elini uzatıp nergisin elini tuttu. Nergis büyülenmiş gibiydi. Adam nergisin gözlerinin içine baktı.

" şimdi beni iyi dinle. Murat kendi tarafından kandırılıyor. Çocuğunuz doğmalı. Murat bunu bilmeyecek. Atameri bul. Benim seni bulduğum gibi. Artık yirmi beş sensin"










25  ( RA - MU )Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin